باکس آفیس ، جومانجی در صدر گیشه بین المللی سینما

به گزارش مجله کارنیکان، جومانجی: مرحله بعدی با فروش 85 میلیون دلاری صدرنشین گیشه بین الملل سینما شد و فروش منجمد 2 نیز از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.

باکس آفیس ، جومانجی در صدر گیشه بین المللی سینما

به گزارش خبرنگاران ایسنا به نقل از اسکرین نوشت: فیلم جومانجی: مرحله بعدی با فروش 85.7 میلیون دلاری علاوه بر قرار دریافت در صدر فهرست فروش هفتگی گیشه بین المللی سینما، مجموع فروش جهانی خود را به 213 میلیون دلار رساند.

  • باکس آفیس | پرنسس آنا و ملکه السا در صدر

این فیلم ماجراجویانه و فانتزی با بازی دواین جانسون، کوین هارت، کارن گیلان و جک بلک، از این هفته در 34 بازار بین المللی کار خود را شروع کرد و 12.6 میلیون دلار در اکران اولیه در سینمای بریتانیا فروخت که با رشد 32 درصدی نسبت به فروش شروعین قسمت قبلی این فیلم همراه شده است.

جومانجی: مرحله بعدی فروش شروعین 8.9 میلیون دلاری را نیز در روسیه تجربه کرد که 22 درصد از فروش شروعین قسمت قبلی بیشتر است و سینماهای آلمان نیز با 4.6 میلیون دلار، اکران این فیلم سینمایی را شروع کردند.

انیمیشن منجمد 2 نیز با فروش 74.9 میلیون دلاری، جمع فروش جهانی خود را به 1.03 میلیارد دلار رساند و به رتبه هفتم پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما صعود کرد. این انیمیشن تا به امروز 666 میلیون دلار از فروش خود را از محل گیشه بین الملل کسب کرده و پرفروش ترین فیلم سینماهای کره جنوبی (85.4 میلیون دلار)، ژاپن (67.3 میلیون دلار)، آلمان (39.9 میلیون دلار)، فرانسه (37 میلیون دلار) و استرالیا (15.5 میلیون دلار) بوده است.

قسمت اول انیمیشن منجمد در سال 2013 و بر اساس رمان ملکه برفی نوشته هانس کریستین اندرسن ساخته شد و پیروز به کسب دو جایزه اسکار، گلدن گلوب، بفتا و پنج جایزه جشنواره پویانمایی آنی شد و با فروش نزدیک به 1.3 میلیارد دلار هم اکنون در رتبه دوم پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما پس از شیرشاه (2019) قرار گرفته است.

فیلم اکشن فورد در مقابل فراری نیز با فروش بین المللی 5.1 میلیون دلاری، مجموع فروش خود در گیشه بین المللی و جهانی را به ترتیب به 86.4 و 184.6 میلیون دلار ارتقاء داد.

جوکر ساخته تاد فیلیپس هم تا به امروز بیش از یک میلیارد دلار در گیشه جهانی فروخت که 726 میلیون دلار آن از محل فروش در کشورهای خارجی (غیر از آمریکا) حاصل شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 542

به "باکس آفیس ، جومانجی در صدر گیشه بین المللی سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس ، جومانجی در صدر گیشه بین المللی سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید