بازی Rise of the Ronin فروش بیشتری از سری Nioh داشته است
به گزارش مجله کارنیکان، بازی اکشن نقش آفرینی Rise of the Ronin کمتر از دو ماه است که عرضه شده است، اما در همین مدت زمان کم توانسته به فروش خوبی دست پیدا کند.
کمپانی کوئی تکمو (Koei Tecmo) در گزارش خود برای سال مالی 2023/2024، ادعا نموده که فروش نوترین اثر استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) در حال حاضر از دو بازی سری Nioh پیشی گرفته است و ظاهرا این بازی ارزش زیادی در بین بازیکنان دارد. شایان ذکر است که هر دو بازی Nioh مجموعا تا اکتبر 2022 تقریبا 7 میلیون واحد فروخته اند. البته ممکن است که شرکت سازنده در حال مقایسه فروش Rise of the Ronin با فروش ماه اول سری ذکر شده باشد. طبق گزارش ها در عرض یک ماه، بازی های Nioh به ترتیب بیش از 3 و 2 میلیون واحد فروخته اند.
مانند هر دو بازی Nioh، سونی مسئولیت انتشار Rise of the Ronin را برعهده گرفت که در حال حاضر یک انحصاری پلی استیشن 5 است. در حال حاضر معین نیست که این بازی چه زمانی به رایانه های شخصیپورت می گردد و اینکه آیا کوئی تکمو وظیفه انتشار آن را بر عهده خواهد داشت یا خیر. صرف نظر از این، به نظر می رسد که کوئی تکمو به بازی افتخار می نماید. این شرکت اعلام نموده که این اثر اکشن نقش آفرینی دنیا باز به عنوان یک گام مهم برای رشد میان مدت تا بلندمدت آن و گامی که سطح توسعه، فناوری و مدیریت آن ها را بالا برده، مورد توجه قرار گرفته است.
طبق آمار منتشر شده، کوئی تکمو سال مالی ذکر شده را با 84 میلیون ین یا 536.87 میلیون دلار به انتها رسانده است و نسبت به سالی مالی 2022/2023 رشد 6.16 درصدی را تجربه نموده است. البته بهتر است بدانید که این شرکت امیدوار بود که بتواند 95 میلیون ین عایدی کسب کند که محقق نشد. بخشی از این عدم رسیدن به عدد مورد انتظار را می توان به هزینه های برون سپاری بالاتر از حد انتظار و بعلاوه آثاری که تعویق افتاده اند، نسبت داد. کوئی تکمو بعلاوه خاطرنشان نموده که در خارج از کشور ژاپن، فروش آثار کنسولی نو کاهش یافته است.
به نظر می رسد که ژاپن با 50.8 میلیون ین بیشترین عایدی را به خود اختصاص داده است، در حالی که آسیا با 33.76 میلیون ین پس از آن واقع شده است. آمریکای شمالی و اروپا به ترتیب با 7.78 میلیون ین و 3.54 میلیون ین در رده های بعدی قرار دارند. از طرفی کوئی تکمو در طول گزارش خود از تمایل به تمرکز روی فضای آثار AAA نیز صحبت نموده است. یکی از روش هایی که این شرکت در پیش گرفته، راه اندازی یک استودیوی نو است که طبق گزارش ها، کار روی اولین پروژه خود را شروع نموده است و قرار است از چارچوب استاندارد فعلی این ناشر فراتر رود.
منبع: Game Developer
منبع: دیجیکالا مگ