افزایش حدود 8 برابری اعتبارات آب استان قزوین

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران/قزوین رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: اعتبارات حوزه آب استان قزوین در سال 1399 رشد چند برابری را در مقایسه با سال 1398 تجربه کرد و 261 میلیارد تومان بودجه به این حوزه اختصاص یافت، در حالی که بودجه حوزه آب استان در سال 98 تنها 34 میلیارد تومان بود.

افزایش حدود 8 برابری اعتبارات آب استان قزوین

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

لطف الله سیاهکلی در حاشیه بازدید از فرایند اجرای پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک گفت: انتقال آب سد طالقان یکی از مطالبات به حق مردم استان قزوین به ویژه مردم شهرستان آبیک است و ما از دولت این قول را گرفته ایم که تا سرانجام دولت دوازدهم این پروژه اجرایی گردد.

وی آب انتقالی به آبیک را 200 لیتر بر ثانیه اظهار داشت و اضافه کرد: پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک هم اکنون به صورت شبانه روزی و در سه شیفت دنبال می گردد و 30 دستگاه ماشین آلات در حال کار هستند و این نوید را به بیش از 110 هزار آبیکی عزیز می دهیم که به زودی کار انتقال آب شرب سد طالقان انجام می گردد و مردم از این نعمت خدادادی بهره مند می شوند.

سیاهکلی راستا لوله گذاری را از سد طالقان تا شهر آبیک 17.5 کیلومتر اعلام نموده و گفت: در حال حاضر چیزی حدود 11 کیلومتر لوله گذاری اجرا شده است و انتظار می رود به زودی آب شرب سالم به آبیک برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مورد انتقال آب سد طالقان به استان قزوین نیز مطرح نمود: با اجرای این پروژه 194 روستا و 14 شهر استان از آب شرب سد طالقان بهره مند می شوند و سهمیه استان قزوین از سد طالقان سالانه 60 میلیون متر مکعب است. اجرای این پروژه در توان دولت نیست، زیرا اجرای آن به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد و دولت نمی تواند این اعتبار را تأمین کند.

سیاهکلی ادامه داد: به همین دلیل به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم و هم اکنون چهار شرکت برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی نموده اند و پس از مرحله ارزیابی کیفی سرمایه گذاران و فرآیندهای قانونی، این کار با جدیت دنبال می گردد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، وی اعلام کرد: تصفیه خانه شهرستان آبیک نیز روز شنبه کلنگ زنی خواهد شد و تا 2 ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول تأکید کرد: آب شرب استان قزوین به وسیله منابع زیرزمینی تأمین می گردد که این جای بسی تعجب دارد، زیرا استانی مانند قزوین که سرشار از چشمه ها و رودخانه های جاری است چرا باید آب شرب خود را از منابع زیرزمینی به دست بیاورد، این یعنی ما هیچ گونه مدیریت صحیحی در موضوع آب نداشته ایم و امروز همین عدم مدیریت درست در گذشته گریبان گیر ما شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین به اعتبارات حوزه آب استان نیز اشاره نمود و گفت: اعتبارات این بخش در سال 1399 رشد چند برابری را در مقایسه با سال 1398 تجربه کرد و 261 میلیارد تومان بودجه به این حوزه اختصاص یافت، در حالی که بودجه حوزه آب استان در سال 98 تنها 34 میلیارد تومان بود.

سیاهکلی اضافه کرد: این افزایش بودجه ها میسر نمی شد مگر با پیگیری هایی که در حوزه وزارتخانه ها به صورت شبانه روزی انجام دادیم تا بتوانیم حداقل بخشی از مطالبات مردم استان را برآورده سازیم، هم چنین ضروری است بودجه استان در بخش های مختلف نیز سال به سال افزایش یابد تا در نهایت استان به صندلی واقعی خود در حوزه بودجه ای برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1785

به "افزایش حدود 8 برابری اعتبارات آب استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حدود 8 برابری اعتبارات آب استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید