احیای شهرک گلخانه ای ترشیز پس از 12 سال

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران/خراسان رضوی نایب رئیس شرکت شهرک های کشاورزی کشور گفت: از 12 سال گذشته شهرک گلخانه ای ترشیز به دلیل فراهم نشدن زیرساخت ها در رکود به سر می برد اما با اجرا شدن زیرساخت های لازم از جمله آب، برق و گاز این شهرک احیا می گردد.

احیای شهرک گلخانه ای ترشیز پس از 12 سال

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

کریم مهری پنجشنبه 12 دی ماه در سفر خود به کاشمر در جلسه آنالیز شرایط شهرک گلخانه ای ترشیز اعلام کرد: براساس قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه روستایی ماده 194 بند ل تشکیل شرکت شهرک های کشاورزری تکلیف شده است. در چارچوب سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی به منظور راهنمایی، راهبری و احداث و توسعه زیرساخت های مجتمع های کشاورزی، دامی و شیلاتی این شرکت وظیفه مدیریت و پشتیبانی از زنجیره فراوری کشاورزی در مجتمع ها و شهرک های کشاورزی گلخانه ای، دامی و یا شیلاتی را به عهده دارد.

مهری اضافه کرد: شرکت شهرک های کشاورزی با هدف راهنمایی، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه شهرک های کشاورزی با فناوری نو به منظور بهبود بهره وری عوامل فراوری به وسیله تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه گذاری و کارآفرینی ایجاد شده است.

نایب رئیس شرکت شهرک های کشاورزی کشور اظهار کرد: اگر می خواهیم رونق فراوری پایدار داشته باشیم باید به سمت واحدهای فراوریی کنترل شده و گلخانه ای برویم تا نیازهای داخلی کشور را تامین نماییم.

وی ادامه داد: زیرساخت های لازم از جمله آب، برق و گاز شرکت گلخانه ای ترشیز در حال اجراست، برای آغاز به کار این مجموعه باید طی فراخوانی به همه علاقه مندان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی به صورت عمومی اطلاع رسانی شود.

مهری بیان کرد: اولویت با افراد واجد شرایط بومی است تا بتوانند در این مجتمع فعالیت کنند، باید برای تسریع در فرایند اجرای این مجموعه در کاشمر طی یک برنامه زمان بندی و واقع بینانه تعهدات طرفین معین شود.

در این جلسه فرماندار کاشمر گفت: محور اقتصاد شهرستان کشاورزی است، کشت های گلخانه ای به عنوان یک سرمایه گذاری در راستای زنجیره های فراوری کشاورزی می تواند در اشتغال و توسعه کشاورزی شهرستان به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل بالا محسوب شوند.

مسلم ساقی اضافه کرد: با راه اندازی مجدد مجتمع گلخانه ای ترشیز با 29 هکتار مساحت پس از 12 سال رکود زمینه اشتغال مستقیم 100 نفر فراهم خواهد شد، اقدامات زیر بنایی در مورد تامین آب، برق و گاز این مجتمع در حال اجراست که برای گازرسانی و اجرای پروژه آب نیز بیش از 70 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 576

به "احیای شهرک گلخانه ای ترشیز پس از 12 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای شهرک گلخانه ای ترشیز پس از 12 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید