تور دبی ارزان: آن سوی حیات وحش دبی چه می گذرد؟

به گزارش مجله کارنیکان، گردشگرانی که به دبی سفر می نمایند، به هیچ عنوان احتیاج به یادآوری ندارند که این شهر با شکوه در بیابان ساخته شده، اما در این میان افرادی هستند که همچنان از زرق و برق فراوان مرکز شهر فراری و در پی جایی برای کسب آرامش هستند.

تور دبی ارزان: آن سوی حیات وحش دبی چه می گذرد؟

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

حدود 15 درصد از امارات متحده عربی را منطقه ها حفاظت شده ای تشکیل می دهند که به هیچ عنوان دارای شن و ماسه نیستند. در این منطقه ها گیاهان و جانورانی زندگی می نمایند که خود را با شرایط تازه سازگار نموده اند. کافی است کمی با دقت به اطراف نگاه کنید تا شاید خوش شانس باشید و پیروز به تماشا تیز شاخ عربی یا همان غزال عربی شوید. این غزال که با نام اوریکس عربی (Arabian oryx) هم شناخته شده، حیوانی بسیار نادر است که در سال های دور منقرض اما با تدبیر دولت ها دوباره به طبیعت باز گردانده شدند.

در میان قدیمی ترین و بزرگ ترین منطقه ها حفاظت شده، منطقه ای با مساحت 87 مایل مربع در سال 2003 با سرمایه گذاری 21 میلیون دلاری دولت دبی و شرکت هواپیمایی امارات در بیابان های دبی ساخته شد. در طی 15 سال گذشته در این منطقه حفاظت شده گونه های نادر و کمیاب جانوران از قبیل عقاب طلایی، روباه شنی، کرکس سیاه و ... دیده شده است، اما داستان غزال عربی و جلوگیری از انقراض آن شاید مهم ترین دستاورد پیروزیت آمیز دولت دبی باشد.

به گفته مدیر این منطقه محافظت شده، سیمکینز، در دهه 1970 غزال عربی منقرض شد، اما حدود 30 مورد از این حیوان در اسارت به جای مانده بود و دوباره به طبیعت باز گردانده شد که فقط بیش از 600 غزال عربی در کویر دبی حضور دارند.

مدیر این منطقه به همراه گروهی از زیست شناسان، با همکاری دانشگاه های محلی و بین المللی با استفاده از هواپیما های بدون سرنشین و دوربین های تله ای تحقیقات و نظارت خود را از زیستگاه بومی این جانوران اعلام نموده و مطالعات خود را همچنان ادامه می دهند.

علاوه بر این، منطقه محافظت شده و حیات وحش کمیاب دبی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می نماید. سیمکینز می گوید در طول سال بیش از 300 هزار مسافر از این منطقه بازدید می نمایند و حتی در تور های بیابان گردی شرکت نموده و در کمپ ها نیز اقامت دارند. در سراسر دنیا افراد زیادی هستند که به طبیعت و حفظ آن علاقه فراوانی دارند و تمام کوشش خود را به کار می برند تا از تاثیرات منفی حاکم بر طبیعت کاسته گردد. قطعا این افراد از بازدید چنین منطقه های لذت می برند و حمایت خود را از این طریق اعلام می نمایند.

انتظار می رود دبی در سال 2020 بیش از 20 میلیون بازدید نماینده داشته باشد که توجه و استقبال آنان از حیات وحش نه تنها برای کسب و کار این کشور خوب است، بلکه تاثیر آن بر کل سیاره نیز دیده خواهد شد.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2068

به "تور دبی ارزان: آن سوی حیات وحش دبی چه می گذرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: آن سوی حیات وحش دبی چه می گذرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید