آخرین برنامه های فدراسیون فوتبال از زبان ساکت

به گزارش مجله کارنیکان، رییس سازمان تیم های ملی گفت : در حوزه تیم های ملی، تمرکزمان بر روی کمپ تیم ملی است و تاسیسات مورد نیاز را با همکاری و هماهنگی بخشهای مختلف فراهم می کنیم.

آخرین برنامه های فدراسیون فوتبال از زبان ساکت

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا ساکت درباره جلسه هماهنگی اختصاصی سازمان تیم های ملی با مسئولان کمیته های جوانان و فنی و توسعه گفت: در ابتدای جلسه موضوعاتی که قرار است در جلسه کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا به بحث گذاشته شود، توسط محصص مطرح و در این باره نظرات کمیته جوانان و سازمان تیم های ملی گرفته شد.

او گفت: این جلسه هفت ژانویه در کشور ژاپن برگزار می شود و موضوعاتی مانند مجوز حرفه ای باشگاه ها، مدرسان فوتبال، وقت اضافه در فوتبال جوانان ونوجوانان، مدارک مربیان غیر آسیایی، بازی های زیر 16 و 19 سال، آموزش قوانین در فوتبال، آموزش های مربوط به جلوگیری از تقلب، ایجاد روحیه مستقل ورزشی، دوپینگ وارتقای کیفیت فوتبال و زمان فوتبال بحث خواهد شد.

ساکت ادامه داد: در ادامه طرح استعدادیابی فوتبال که توسط مشخصی، رییس کمیته جوانان تدوین شده و توسط رییس فدراسیون، دبیرکل و نایب رییس فدراسیون تصویب شده، جزییات و نحوه اجرای آن مورد بحث و ارزیابی های ویژه قرار گرفت. در طرح استعدادیابی مذکور که قرار است در سراسر کشور اجرا شود هیات های استان ها، نقش مهمی را دارند. در این ارتباط کمیته جوانان، دستورالعمل های مرتبط را به شکل مدون تهیه و اعلام خواهد کرد.

مشاور رییس فدراسیون در مورد آموزش دروازه بانی و فراگیر کردن آکادمی دروازه بانی، گفت : در این مورد بحث کلی انجام پذیرفته و در نهایت مقرر شد برنامه ریزی های لازم توسط کمیته جوانان انجام و در جلسات بعدی کارگروه نیز پیگیری و مطرح شود.

وی اضافه کرد: درباره میزبانی مسابقات مقدماتی جوانان و نوجوانان آینده که در سال 2017 برگزار می شود، بحث و قرار شد در مورد میزبانی مرحله نهایی در زمره درخواست کنندگان باشیم و از طریق کمیته های جوانان، بین الملل و دبیرکل زمینه میزبانی در حال فراهم شدن است.

ساکت در ادامه گفت: تا به امروز هشت جلسه مهم و کاربردی در حوزه ارتقا و توسعه فوتبال در قالب این کارگروه اجرا شده و اعضا باجدیت در جلسات حاضر می شوند. در بعضی از این جلسات رییس، دبیرکل و نایب رییس نیز حضور دارند. این جلسه مورد به مورد با دستور کار پیش رفته و این موضوع به تشکیل تیم، استعدادیابی، ارتقاء کیفیت آکادمی ها، کاربردی تر شدن جشنواره های نونهالان زیر 12 سال دختر و پسر کمک شایانی کرده است. همچنین ارتقاء کمی و کیفی تیم های پایه کشور و تشکیل تیم های زیر 19،16،13 و 22 در دستور کار قرار گرفته است تا با تشکیل جلسه کمیته فنی به تصمیم گیری های نهایی در این بخش برسیم.

ساکت در ادامه شرح داد: رویکرد فدراسیون، گسترش بین المللی در ارتباط با فدراسیون های مختلف دنیاست. در طول یک ماه گذشته شاهد بودید انعقاد تفاهم با فدراسیون فوتبال کشور هلند، در راستای بهره وری های نرم افزاری، آموزشی و فنی و فوتبال پایه و همکاری های متقابل در این حوزه بوده و در این هفته نیز تفاهم نامه ای با فدراسیون فوتبال کشور ارمنستان منعقد شد. جا دارد از دکتر سجادی، سفیر پرتلاش ایران در ارمنستان و همکاران وی، شاه حسینی و سلبی صمیمانه تشکر کنم که زمینه انعقاد تفاهم نامه را فراهم کردند. رویکرد این تفاهم نامه بیشتر بحث سخت افزاری است و با هدف ایجاد یک بستر مناسب برای اردوهای تیم های مختلف ملی ایران برای آقایان و بانوان در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی قرار است همکاری های مختلفی صورت بگیرد. ضمن این که بحث کمک به فوتسال و فوتبال ساحلی ملی ارمنستان از مهمترین برنامه های ماست.

رییس سازمان تیم های ملی گفت : این نگاه الان در فدراسیون فوتبال وجود دارد و با دستور مهدی تاج، کمیته بین الملل موظف شد با مشخص یک مسئول ویژه برای پیگیری تفاهم نامه های موجود در فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون های کشورهای مختلف مثل ژاپن، ایتالیا، هلند، ارمنستان و کشورهایی که قبلا تفاهم نامه منعقد شده و نیز گسترش انعقاد این تفاهم نامه ها برای کاربردی و اجرایی تر شدن و بهره مندی های مناسب از آنها تلاش کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در فروردین 1396، رییس فدراسیون فوتبال ارمنستان و همکارانشان، میهمان فدراسیون فوتبال ایران هستند و از بعضی از استانها و یکی از مسابقات لیگ دیدن خواهند کرد.

ساکت ادامه داد: در حوزه تیم های ملی، تمرکزمان بر روی کمپ تیم های ملی است و تاسیسات مورد نیاز را با همکاری و هماهنگی بخش های مختلف فراهم و دیدگاه ها و الگوهای کادر فنی تیم فوتبال بخصوص ایده های کارلوس کی روش مدون شده و در اختیار تیم های ملی قرار گرفته و در حال حاضر به طور جدی بخش به بخش اجرا و تکمیل خواهد شد تا کمپ در خور شان ایران داشته باشیم. کماکان یکی از مسائل بزرگ ما، زمین چمن است که در حال رفع معایب آن هستیم. در جلساتی که با مسئولان شهرداری منطقه 22 داشتیم درخواست کردیم در ساخت و تکمیل زمین شماره دو تسریع کنند که در این زمینه دکتر مولایی شهردار منطقه 22 قول مساعد داد و همکارانشان درحال پیگیری موضوع هستند که بتوانند هر چه سریع تر این پروژه را به انتها برسانند.

وی درخصوص زمین شماره دو نیز گفت : زمین شماره دو به لحاظ زیر ساخت بطور کامل زه کشی و بالغ بر یک متر و نیم لایه های سطح شامل شن، ماسه، ریگ ، لوله های زهکش، فواره ها و برق کشی کف زمین اجرا شده و ما در مرحله هیتینگ هستیم. زمین شماره یک هم در دستور ریاست فدراسیون قرار گرفته و این پروژه هم در حال برنامه ریزی است تا اتفاقات مثبتی بیفتد. از دیگر اقدامات آن مجموعه، سالن های بدنسازی، استخر و مجموعه های ذیربط است که در حال تکمیل و اجرا است و کمک می کند تا ما یک مجموعه مناسب داشته باشیم.

مشاور رییس فدراسیون در مورد تیم های ملی جوانان و نوجوانان، اضافه کرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین کادر تیم های ملی جوانان و نوجوانان وجود دارد و بخش های مختلف فدراسیون مثل کمیته جوانان و سازمان تیم های ملی در تلاشند تا این عزیزان بتوانند برنامه های آماده سازی خود را با قوت برای حضور در جام جهانی پیش ببرند. خوشحالیم که تیم ملی فوتسال هم در رده های سنی بزرگسالان و زیر 20 سال فعالیت خود را آغاز کرده و در این زمینه استعدادیابی های خوبی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: امیرحسین پیروانی به طور خاص با کادر بسیار فعالش کل استعدادهای رده جوانان را در کشور رصد می کنند و عباس چمنیان هم این کار را انجام می دهد و به دنبال این هستند که هیچ استعدادی از نظرشان دور نماند. همین اتفاق در فوتسال نیز دارد رخ می دهد و در بخش فوتبال ساحلی هم در این مورد فعالیت های خوبی رخ داده است. اردوهای آماده سازی این تیم آغاز شده که جا دارد از استان هایی هم که در این قالب به ما کمک می کنند تشکر کنم و درخواست ما از استانها این است که در بخش فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی همکاری کنند و زمینه برگزاری اردوهای تیم ملی را فراهم کنند.

ساکت در مورد فوتبال بانوان در ادامه، گفت: در این زمینه نیز جلسات متمرکز و مستمری بین کمیته های فنی و توسعه، جوانان و سازمان تیم های ملی با حضور دکتر صوفی زاده، سرپرست کمیته بانوان برگزار می شود تا دیدگاه های فنی مورد بحث و ارزیابی قرار گیرد. به هر حال با توجه به این که بیش از یک دهه از فعالیت و حضور قدرتمند و فنی فوتبال و فوتسال بانوان می گذرد، این تیم ها مورد توجه هستند و در همین قالب هم همکاری هایی بین سازمان تیم های ملی، کمیته های بانوان، فوتسال، فوتبال ساحلی، جوانان و همچنین کمیته فنی و توسعه با توجه به تاکیدها و سفارش های مکرر ریاست فدراسیون و هیات رییسه فدراسیون وجود دارد و برنامه ها در حال جلو رفتن هستند.

رییس سازمان تیم های ملی در انتها در مورد تامین البسه تیم های ملی گفت : کلیه نیازمندی های البسه تیم های ملی تا سال 1396 استخراج و جزء به جزء آن به کمیته اقتصادی ارسال شده تا به موقع از نیازمندی های تیم ها با خبر باشیم. خوشبختانه پروژه ارتباط با آدیداس هم که سازمان تیم های ملی از چند ماه پیش استارت آن را زده بود و توانسته بود بخشی از نیاز تیم بزرگسالان را نیز تامین کند، با حضور تاج و عابدینی درکشورآلمان وارد مرحله ای گسترده تر و عمیق تر شده که ادامه مذاکرات و جلسات با آدیداس به صورت مستقیم در حال پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 677

به "آخرین برنامه های فدراسیون فوتبال از زبان ساکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین برنامه های فدراسیون فوتبال از زبان ساکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید