3 محصول مراقبت از پوست ضروری برای دانش آموزان و دانشجویان

به گزارش مجله کارنیکان، آغاز فصل پاییز همراه با بروز انواع آلرژی است و بخشی از آن ها مربوط به شرایط پوست صورت و دست ها می گردد. وقتی که هوا سردتر هم بگردد خشکی پوست و ترک خوردن آن به مسائل قبلی اضافه می گردد. علاوه بر آن وقتی به مدرسه و دانشگاه می روید ساعات زیادی را در معرض نور خورشید و جریان هوای سرد هستید. پس اگر مراقب پوست خود نباشید حتما با آسیب های جدی روبه رو خواهد شد. اینجاست که استفاده از چند محصول مراقبت پوست ساده، ارزش خود را نشان می دهد.

3 محصول مراقبت از پوست ضروری برای دانش آموزان و دانشجویان

در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است 3 محصول مراقبت از پوست ساده اما بسیار پرفایده را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها در طول سال تحصیلی پوستی سالم و شاداب داشته باشید. از قلم نیاندازید که استفاده از این محصولات فقط مختص خانم ها نیست، پس همه باید مراقب پوست مان باشیم.

1. کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب از رسیدن اشعه های مضر UV به پوست جلوگیری می نماید و سلامت پوست را حفظ می نماید. بعلاوه کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست، جلوگیری از ایجاد لکه روی پوست و جلوگیری از آفتاب سوختگی از دیگر مزایای آن است. پس از قلم نیاندازید که حتی در روزهای زمستان که آفتاب ملایمی می تابد هم باید از ضد آفتاب بهره ببرید.

2. کرم نرم کننده و مرطوب کننده

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم سرما و خشکی هوا در فصل پاییز و زمستان باعث ایجاد خشکی در پوست می گردد. اگر برای رفع شدن خشکی پوست اقدامی نکنید خیلی زود شاهد ترک خوردن و پوسته پوسته شدن آن خواهید بود. حالا تصور کنید که دست ها را با صابون شسته اید و بدون استفاده از کرم مرطوب کننده، آن ها را در معرض هوای خشک و سرد زمستان قرار داده اید.

در این شرایط پوست دست شما در زمان کوتاهی کاملا خشک می گردد و حتی ممکن است زخم های کوچکی هم روی آن ایجاد گردد. پس همواره یک تیوب یا قوطی کرم نرم کننده و مرطوب کننده مناسب در کیف مدرسه یا دانشگاه خود داشته باشید و دائم دست و صورت خود را مرطوب کنید.

3. کرم و ژل ضد جوش

جوش صورت از آن چیزهایی است که در طول دوران تحصیل مهمان پوست صورت همه است. این جوش ها تقریبا هیچ وقت خوشایند نیستند و نمی توانید بدون توجه به آن زندگی کنید. کندن جوش هم عوارض مختلفی دارد و به راحتی روی پوست صورت تان لکه های ماندگار ایجاد می نماید. کرم و ژل ضد جوش یک محصول مراقبت از پوست مناسب برای از بین بردن سریع و اصولی جوش ها هستند.

برای استفاده باید محلی که جوش زده و دست خود را با آب و صابون بشویید. سپس مقداری کرم یا ژل ضد جوش را به آرامی روی جوش صورت قرار دهید. مراقب باشید که این کار را با فشار دست انجام ندهید چون ممکن است باعث باز شدن جوش گردد. اجازه دهید مدتی به همان حالت باقی بماند و سپس محل را با آب تمیز بشویید.

می بینید که جوش کوچک تر شده یا کاملا از بین رفته است. فقط از قلم نیاندازید که قبل از استفاده از این محصول مراقبت از پوست حتما برگه راهنما را بخوانید تا روش صحیح استفاده از آن را یاد بگیرید.

روتین پوستی مناسب دانش آموزان و دانشجویان

استفاده از کرم ضد آفتاب، و چند لایه مرطوب کننده در کنار آلودگی هوا و تعریق طبیعی، باعث می گردد پوست صورت شما در سرانجام روز و زمانی که از مدرسه یا دانشگاه به خانه برمی گشت حسابی سنگین و آلوده باشد. اگر این آلودگی ها و کرم ها را به روش مناسی از روی پوست پاک نکنید به راحتی می توانند باعث ایجاد آکنه و جوش شوند.

در این بخش قرار است چند کار ساده برای پاکسازی و تغذیه پوست را یاد بگیرید تا بتوانید هر روز وقتی به خانه می رسید انجام دهید و پوست خود را از شر جوش های مزاحم در امان نگه دارید.

  • مرحله اول: پوست خود را با یک فوم یا ژل شست وشوی صورت مناسب بشویید. بهتر است صورت را ابتدا با آب گرم بشویید و در آخر از آب سرد بهره ببرید تا منافذ آن بعد از تمیز شدن، بسته شوند.
  • مرحله دوم: برای خشک کردن صورت از یک حوله نرم بهره ببرید. حوله را به آرامی روی صورت فشار دهید تا رطوبت را جذب کند. هرگز حوله را محکم روی صورت نکشید، چون به پوست آسیب می رساند.
  • مرحله سوم: یک ماسک ورقه ای یا یک لایه ماسک صورت مناسب روی صورت قرار دهید تا پوست کاملا تغذیه گردد.
  • مرحله چهارم: بعد از برداشتن ماسک و تمیز کردن صورت، از یک لایه کرم آب رسان بهره ببرید تا هم رطوبتی که از ماسک به صورت منتقل شده حفظ گردد و هم رطوبت اضافه به سلول های پوست برسانید.

به همین راحتی می توانید تمام آلودگی های پوست را از بین برده، پوست خود را به خوبی تغذیه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1402 بروزرسانی: 15 شهریور 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2377

به "3 محصول مراقبت از پوست ضروری برای دانش آموزان و دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 محصول مراقبت از پوست ضروری برای دانش آموزان و دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید