گلکسی S24 احتمالا گرافیک بسیار سریع تری از آیفون 15 خواهد داشت

به گزارش مجله کارنیکان، اینطور که به نظر می رسد، احتمالا سامسونگ می خواهد برای گلکسی S24 از پردازنده ای استفاده کند که گرافیک آن به شکل قابل توجهی از گرافیک آیفون 15 سریع تر خواهد بود.

گلکسی S24 احتمالا گرافیک بسیار سریع تری از آیفون 15 خواهد داشت

تا رونمایی از سری گلکسی S24 سامسونگ زمان بسیار زیادی به جای مانده است اما این باعث نمی گردد افشاگران و منابع خبری از انتشار خبرهای مختلف پیرامون آن ها دست بردارند. یکی از مواردی که طی چند روز گذشته خبرهای زیادی هم در رابطه با آن شنیده ایم، پردازنده ای است که سامسونگ می خواهد از آن به عنوان قلب تپنده در سری S24 استفاده کند. بعضی از منابع خبری معتقدند سامسونگ باز هم از یک تراشه اختصاصی از سری اگزینوس برای این گوشی ها استفاده خواهد نمود اما بعضی دیگر فکر می نمایند بار دیگر کوالکام تنها تأمین نماینده پردازنده این گوشی ها خواهد بود.

اما اگر سامسونگ بخواهد از اسنپدراگون 8 نسل 3 در سری S24 استفاده کند، این شانس را خواهد داشت تا گوشی هایش از لحاظ قدرت پردازشی گرافیکی بتوانند بار دیگر نماینده های اپل را شکست دهند. اگر بنچمارک ها را دنبال نموده باشید، احتمالا می دانید پردازنده آدرنو 740 که به عنوان پردازشگر گرافیکی در سری S23 و تمام گوشی های دیگر مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 قرار گرفته از گرافیک A16 بایونیک سریع تر است. از آن جایی که گوشی های سامسونگ با پردازنده کوالکام راهی بازار جهانی شده اند، این شرکت می تواند برای نخستین بار مدعی گردد گوشی هایش از لحاظ توان گرافیکی از جدیدترین آیفون ها هم بهتر هستند. اگر باز هم شاهد استفاده از پردازنده کوالکام در گوشی های بعدی سامسونگ باشیم، این ادعا می تواند سال بعد هم درست باشد.

طبق شنیده ها، ظاهرا اسنپدراگون 8 نسل 3 قرار است از گرافیکی استفاده کند که توان پردازشی آن 50٪ بهتر از آدرنو 740 خواهد بود. از آن جایی هم که آدرنو 740 در حال حاضر به شکل قابل توجهی سریع تر از A16 است، انتظار می رود با افزایش 50 درصدی توان پردازشی، گرافیک بعدی از گرافیک A17 هم سریع تر باشد. (اگرچه هنوز رسما نام این گرافیک تعیین نشده اما به احتمال زیاد آدرنو 750 خواهد بود).

تعیین نیست آیا سال بعد هم کوالکام یک پردازنده مخصوص برای سری S24 فراوری خواهد نمود یا خیر اما نتیجه هرچه که باشد، اگر مشکل خاصی به وجود نیاید، سری گلکسی S24 حداقل از لحاظ توان گرافیکی گوشی های بهتری از سری آیفون 15 خواهند بود. البته برای اینکه نتیجه بگیریم کدام گوشی ها برای انجام بازی مناسب تر و پایدارتر هستند باید تا عرضه رسمی هر دو سری به بازار منتظر بمانیم.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2320

به "گلکسی S24 احتمالا گرافیک بسیار سریع تری از آیفون 15 خواهد داشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "گلکسی S24 احتمالا گرافیک بسیار سریع تری از آیفون 15 خواهد داشت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S24 احتمالا گرافیک بسیار سریع تری از آیفون 15 خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید