10 طراحی مفهومی نوآورانه اپل که زیبا هستند، اما در عمل شاید نتوان آنها را فعلا ساخت!

به گزارش مجله کارنیکان، طراحی های اپل معمولا خوب است، اما مدتی است که تغییر رادیکالی را در آنها شاهد نیستیم. این غول فناوری قبلا با تغییرات گجت ها و عرضه وسایل نو ما را شگفت زده می کرد. دست کم نوآوری های بالغ نشده دیگران را می قاپید و زود به بلوغ می رساند و به بازار می فرستاد. اما مثلا الان رقیبی برای گوشی های تاشوی دیگر شرکت ها ندارد. درست است که باگ های شرکت های دیگر در این قسمت، شاید اپل را متقاعد نموده تا تکامل سخت افزاری لازم صبر کند. اما زمانی که اپل وارد این بخش گردد، شاید دیگر خیلی دیر گردد.

10 طراحی مفهومی نوآورانه اپل که زیبا هستند، اما در عمل شاید نتوان آنها را فعلا ساخت!

اما طراحان مفهومی بیکار نمانده اند و وسایل جالبی را پیشنهاد داده اند. شاید روزی نگاه اپل یا دیگر شرکت ها به اینها بیفتد. به هر حال تخیل گجت های نو بد نیست!

1. اپل ویژن جوی استیک پرو مکس (Apple Vision Joystick Pro Max)

این طراحی مفهومی از کنترلر یا جوی استیک اپل ویژن پرو به وسیله الکس کسابو (Alex Casabò) ارائه شده. این کنترلرها یا جوی استیک ها با ظاهر باریک و مجذوب کننده خود به خوبی با هدست های آینده نگرانه اپل هماهنگ شده و طراحی شده اند تا عملکردی روان و بدون مشکل داشته باشند، صرف نظر از اینکه چه نوع بازی ای انجام می دهید. این کنترلر تجربه بازی را برای هر نوع بازی مدرن بهبود می بخشد و با محیط واقعیت مجازی (VR) سازگار است. سطح بالای این کنترلر دارای سطح لمسی که از آن می توان برای حرکت دادن شخص مجازی در مسیر یا بارگذاری تفنگ تک تیرانداز استفاده کرد.

2. واچ ایکس (Watch X)

لوک گرر (Luke Gehrer) واچ ایکس را به مناسبت دهمین سالگرد اپل واچ طراحی نموده است. واچ ایکس چندین ارتقاء مجذوب کننده مانند صفحه نمایش لبه به لبه، دوربین حفره ای (hole-punch camera)، مانیتور فشار خون که در بند ساعت تعبیه شده و TouchID که در تاج ساعت ادغام شده، دارد. با افزودن این ویژگی های فوق العاده، گرر نه تنها ساعت را ارتقا داده بلکه آن را به یک آیفون مینیاتوری تبدیل نموده، که چیزی است که اپل قبلاً با تبدیل آیپد به یک جور مک بوک مینی انجام داده. البته مسلما بین طراحی تا تطبیق سخت افزاری فاصله بسیار است.

3. ساعت زنگدار الهام گرفته از اپل

این ساعت زنگدار دارای یک دکمه بزرگ و مسطح در بالای خود است که به شما اجازه می دهد زنگ هشدار را به تعویق بیندازید و به خواب خود ادامه دهید. شما می توانید دکمه را حتی با چشمان بسته نیز فشار دهید که هدف اصلی طراحی آن بوده! (در عمل به همین دلیل کارایی عملی نخواهد داشت!)

طراحی ساعت زنگدار بسیار ساده و مینیمالیستی است و به صورت یک مکعب کوچک با صفحه نمایش LCD در جلوی آن و پورت شارژ USB-C در پشت، با لوگوی اپل در بالا طراحی شده.

4. آیفون تاشو (iPhone Fold)

این طراحی مفهومی از آیفون تاشو به نام آیفون آی فولد (iPhone iFold) به وسیله مایکل دوفکا (Micheal Dufka) ارائه شده. آی فولد با الهام از موتو ریزر (MotoRAZR) و سامسونگ گلکسی زد فلیپ (Samsung Galaxy Z Flip) دارای طراحی تاشو صدفی است. این دستگاه دارای دو صفحه نمایش است که یکی از آن ها در کنار برجستگی دوربین قرار گرفته و به شما امکان می دهد اطلاعات ضروری و اعلان های مهم را بدون باز کردن تلفن خود مشاهده کنید.

5. طراحی مفهومی مدرن آیفون 4

طراحی به نام ناتان بسیت (Nathan Basset) معتقد است که آیفون 4 زیباترین آیفون اپل بوده و یک طراحی مفهومی گوشی هوشمند الهام گرفته از آن را پیشنهاد داده. آیفون 4 مدرن ناتان دارای دو لنز دوربین بزرگ است که به نرمی از سطح صاف گوشی بیرون زده اند. این گوشی دارای جزیره دینامیک در جلو و پورت USB-C در پایین است. اما برخلاف آیفون 4 اصلی، این گوشی دکمه هوم یا هر دکمه دیگری ندارد.

6. مک بوک گو (MacBook Go)

مک بوک گو یک مک بوک بدون صفحه نمایش است! این دستگاه صرفا یک کیبورد است. این کیبورد همه کاره دارای پروژکتور DLP است. شما فقط به یک دیوار خالی و یک ماوس جادویی (Magic Mouse) با استفاده از آن، آماده کارهایتان می شوید.

7. ماوس جادویی لمسی (Magic Mouse Touch)

رید پارسکیان (Reid Parsekian) ماوس جادویی اپل را ارتقا داده و ویژگی تازهی به آن افزوده است! این ماوس جادویی بازطراحی شده دارای صفحه نمایش منحنی بزرگی در بالا است. وی تاچ بار (Touch Bar) را با ماوس جادویی ترکیب نموده تا دستگاهی کاربرپسندتر، کارآمدتر و مجذوب کننده تر برای هواداران سرسخت اپل ایجاد کند. این ماوس جادویی لمسی بیک نمایشگر خارجی هم دارد. این بخش دیگر دستگاه را خیلی تخیلی و ناممکن نموده!

8. خودروی مفهومی اپل

خب! عملا می دانیم که اپل فراوری خودرو را کنار گذاشته. اما این خودروی شگفت انگیز مفهومی اپل به وسیله دال-ای 2 (Dall-E 2) و پرامپت ها یا دستورهای متنی جان ماریلو (John Mauriello) تصور شده. ما یک خودروی اسپرت مینیمالیستی الهام گرفته از مک بوک و ماوس جادویی، ساخته شده از آلومینیوم و شیشه را می بینیم.

9. طراحی مفهومی مک بوک تمام صفحه (All-Screen Apple MacBook Concept)

این طراحی مفهومی مک بوک تمام صفحه یک نوع کاملاً تازه از مک بوک است که تا به امروز دیده نشده! این دستگاه از TouchID ، یک نوع از FaceID و بعلاوه AirPen برای نقاشی و نوشتن بر روی صفحه نمایش بزرگ پشتیبانی می نماید. صفحه نمایش کاملاً تاشو است و کیبورد فیزیکی ندارد، اما دارای کیبورد دیجیتالی با بازخورد لمسی برای تجربه تایپ واقعی است. این دستگاه منحصر به فرد دارای دو کاربرد است: می تواند به عنوان یک آیپد در حالت تاشو و یک لپ تاپ کامل در حالت باز عمل کند.

10. سری ایکس اپل واچ (Apple Watch Series X)

این طراحی مفهومی شگفت انگیز و جالب با نام سری ایکس اپل واچ، یک ساعت هوشمند نوآورانه با صفحه نمایش بزرگ تاشو است. این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تا از ساعت به عنوان یک آیفون استفاده کند! سری ایکس اپل واچ مانند دیگر دستگاه های تاشو در بازار است، یعنی دارای صفحه نمایش اصلی در جلو است که می توان آن را مانند یک کتاب باز کرد تا یک صفحه نمایش ثانویه بزرگتر را در داخل نشان دهد و به عنوان یک ساعت هوشمند و یک گوشی هوشمند عمل کند.

باز هم یک طراحی این طراحی در نگاه اول زیباست. اما از نظر کاربری و امکان ساخت سخت افزاری اینچنینی غیرممکن به نظر می رسد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 تیر 1403 بروزرسانی: 9 تیر 1403 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2402

به "10 طراحی مفهومی نوآورانه اپل که زیبا هستند، اما در عمل شاید نتوان آنها را فعلا ساخت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 طراحی مفهومی نوآورانه اپل که زیبا هستند، اما در عمل شاید نتوان آنها را فعلا ساخت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید