کتاب نوسازی نفتا منتشر شد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران، یکی از اصلی ترین اهداف ترامپ مذاکره مجدد یا فسخ نفتا یا همان پیمان تجارت آزاد منطقه آمریکای شمالی است.

کتاب نوسازی نفتا منتشر شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

ترامپ پیمان نفتا را بدترین پیمان طول تاریخ می داند و آن را به دلیل اینکه موجب از دست رفتن فرصت های بسیار ِشغلی در آمریکا و کمربند صنعتی راست می گردد مورد انتقاد می دهد.

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفته است: باید به شرکای نفتی مان بگویم من قصد دارم مفاد پیمان نفتا را مورد بازبینی و تغییر قرار دهم و شرایط فعلی را برای کارگران آمریکایی ارتقا دهم. البته منظور من ارتقای نسبی و جزئی نیست بلکه من به دنبال تغییر کلی این پیمان هستم.

اینکه کانادا ، مکزیک و ایالات متحده آمریکا در مذاکرات مجدد در خصوص توافق تجاری آزاد آمریکای شمالی پیروز خواهند شد یا خیر هنوز معین نیست. با این وجود با توجه به قدمت بیست ساله قرارداد تجاری نفتا می توان گفت که با نوسازی و ایجاد تغییرات و اصلاحاتی در آن ، کانادا، مکزیک و ایالات متحده امریکا از وجود آن منتفع خواهند شد.

نویسنده معتقد است با توجه به وجود چندین توافقنامه تجاری میان اتحادیه اروپا و کانادا و توافقنامه مشارکت ترانس پاسیفیک که در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده، نوسازی نفتا می تواند به همکاری و همگرایی کشورهای عضو یاری نموده و سود حاصل از روابط تجاری اعضاء با یکدیگر را افزایش دهد.

کتاب نوسازی نفتا بر آن است که نقشه راه نسبتا دقیقی برای نوسازی نفتا ارائه دهد. صرف نظر از شعارهای ترامپ، باید با دیدی واقع بینانه به این مسئله نگاه کرد و دیدگاه کانادا و مکزیک در خصوص این قرار داد را نیز مورد آنالیز قرار داد. طبیعتا کانادا به دنبال بهترین قرار داد برای اقتصاد و تجارت خود است که این مهم به نفع اقتصاد امریکا و مکزیک نیز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 337

به "کتاب نوسازی نفتا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب نوسازی نفتا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید