چین همچنان پیشگام رشد مالی دنیا

به گزارش مجله کارنیکان، فراوری ناخالص داخلی سه ماهه نخست امسال چین با 24 هزار و 931 میلیارد یوان، نسبت به مدت مشابه سال قبل 18.3 درصد افزایش داشته است موضوعی که نشان می دهد چین همچنان پیشگام رشد مالی دنیا است.

چین همچنان پیشگام رشد مالی دنیا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اقتصاد چین پس از تجربه کاهش رشد در مدت مشابه سال گذشته به فرایند پیوسته بهبودی ادامه داده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و همچنان به پیشگامی اقتصادهای عظیم ادامه می دهد.

علاوه بر داده های فراوری ناخالص داخلی، سایر شاخص های مالی مهم نیز قابل توجه است همه آنها نشانگر رشد دو رقمی بوده که از آن میان به ویژه عملکرد مصرف چین خیره نماینده بوده است.

مجموع خرده فروشی کالاهای مصرفی چین در ماه مارس 2021 ،اسفند - فروردین، 34.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که از پیش بینی 28 درصدی بیشتر است.

کارشناسان می گویند این در حالیست که این عملکرد هیچ ارتباطی با کوشش دولت چین برای گسترش تقاضای داخلی و ترویج سیاستهای مصرف ندارد، بلکه بهبود درآمد مردم باعث افزایش پیوسته توان مصرف، و بهبود محیط مصرف باعث تقویت ساکنان شده است.

چین در شرف تبدیل شدن به عظیمترین بازار خرده فروشی کالاهای مصرفی دنیا است و بهبود غیرمنتظره آن، به ویژه تقاضای واردات و تقاضای سرمایه گذاری توسط شرکتهای چند ملیتی بی شک سود خوبی برای بهبود اقتصاد دنیا به بار خواهد آورد.

نوآوری همواره یکی از جاذبه های اصلی اقتصاد چین بوده و این دلیل دیگری است که بسیاری از شرکتهای چند ملیتی، چین را انتخاب می نمایند.

آمارها نشان می دهد در سه ماهه اول امسال فرایند جدید مالی چین همچنان در حال افزایش بوده است. ارزش افزوده فراوری با فناوری پیشرفته و ساخت تجهیزات فوق پیشرفته به ترتیب 31.2 و 39.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که هر دو مورد سریعتر از نرخ کلی رشد تمام صنایع پیشرفته بوده است.

بهبود مالی چین به وسیله مجاری تجاری و تقاضای چین برای مواد اولیه، کالاهای مصرفی و محصولات نهایی، اثرات مثبتی بر دنیا نیز دارد.

در آخرین گزارش پیش بینی مالی که صندوق بین المللی پول منتشر نموده، پیش بینی رشد مالی چین در امسال از 8.1 درصد قبلی به 8.4 درصد افزایش یافته است.

بر اساس نتایج توسعه مالی فعلی چین، منطقی است باور کنیم که دومین اقتصاد عظیم دنیا به بهبود خود ادامه می دهد و در نتیجه بهبود اقتصاد دنیای انرژی مثبت بیشتری به دست خواهد آورد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1683

به "چین همچنان پیشگام رشد مالی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین همچنان پیشگام رشد مالی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید