چگونه با وجود بیماری های تنفسی سفر کنیم؟

به گزارش مجله کارنیکان، حتی اگر مبتلا به بیماری باشید می توانید با رعایت نکات ایمنی به سفر بروید. بیماران با مسائل ریوی و تنفسی هم از این قاعده مستثنی نیستند و می توانند از سفرشان لذت ببرند. در این خصوص و برای اینکه سفری بدون خطر و سالم و با نشاط داشته باشید، توصیه های ما را برای افرادی که به بیماری های تنفسی هستند، بخوانید.

چگونه با وجود بیماری های تنفسی سفر کنیم؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

بعضی افراد می گویند که اگر در معرض هوای سرد قرار بگیرند بیماری شان بدتر می گردد، بنابراین باید در تعطیلات با توجه به پیشینه و سوابق خود، محلی را که قرار است به آنجا سفر نمایند، انتخاب نمایند.

چون بعضی افراد وقتی در جایی قرار می گیرند که هوا شرجی است، یا رطوبت هوا زیاد است، دچار مسائل تنفسی شده و نفس کشیدن برایشان سخت می گردد. بنابراین بر اساس سوابق بیماری شان توصیه می گردد که کجا را برای سفر انتخاب نمایند و از سفر به کدام مناطق خودداری نمایند.

اما به طور کلی مکان هایی که احتمال گردوغبار در آنها وجود دارد و طوفان های خاکی و باد تند می وزد، برای کسانی که مسائل تنفسی و از جمله آسم و آلرژی دارند، می تواند مشکل آفرین باشد، چرا که این عوامل بیماری تنفسی را تشدید می نمایند.

اما اگر سفری اجباری در پیش است بهتر است قبل از برنامه ریزی برای سفر، مشورتی با پزشک معالج خود داشته باشند تا در صورت احتیاج و برای جلوگیری از بروز حملات تنفسی، داروهای آنها توسط پزشک تعدیل یا بیشتر گردد.

محیط های شلوغ و شهرهای بزرگی که آلودگی هوا در آنجا بیشتر است، یک عامل تشدیدنماینده و آغازگر برای بیماری های آسم هستند و توصیه می گردد که افراد مبتلا به آسم و بیماری های مزمن تنفسی از محیط های شهری دور شوند و به مکان های خوش آب و هوا سفر نمایند.

به بیماران توصیه می گردد که داروهای خود را همراه داشته باشند و آنها را سر وقت مصرف نمایند.

با پزشک معالج خود در خصوص نکات ایمنی در سفر مشورت نمایند و در صورت انجام مسافرت هوایی یا مسافرت با قطار طولانی مدت، حتما قبل از سفر از پزشک معالج خود اجازه بگیرند.

همچنین با پیش بینی مدت سفر، داروهای خود را به میزان کافی همراه ببرند.

بهتر است که این افراد از سفر به مکان های دارای ازدحام جمعیت و با شرایط جوی خاص (خیلی سرد و خیلی گرم) خودداری نمایند

بیماران در صورت بروز درد قفسه سینه، تنگی نفس، تعریق، سردرد و... داروهای لازم را طبق دستور پزشک استفاده و فورا به پزشک مراجعه نمایند.

نکته مهم دیگر اینکه، در ماشین یا اتوبوس یا قطار از همسفران خود بخواهید که سیگار نکشند.

بیمارانی که آسم دارند هنگام سفر مراقب باشند

بسیاری از حملات آسم در مکان هایی اتفاق می افتد که در آن مواد آلرژن یا حساسیت زا مانند گرده گیاهان، اجزای حیوانی مانند مو، پر، پشم، گرد و غبار خانگی و قارچ ها وجود داشته باشد.

حملات آسم گاهی با عصبی شدن و قرارگیری در محیط های شلوغ که هوای تازه کمتری در آن وجود دارد نیز رخ می دهد.

بنابراین در خصوص بیمارانی که زمینه آلرژی دارند، باید تا سر حد امکان، رویارویی با مواد حساسیت زا را کاهش داد.

- خانه یا هتلی را که برای اقامت انتخاب می کنید، بهتر است کاملا تمیز و عاری از هرگونه گردوغبار باشد، مخصوصا اگر کودکی همراه شماست که مبتلا به آسم است.

- اگر به مناطق سردسیر مسافرت می کنید، توجه کنید که با افزایش عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی (مثل سرماخوردگی) چه از نوع ویروسی و چه باکتریایی، علائم بیماری آسم شدیدتر می گردد. از این رو برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های تنفسی، برای بچه ها آسمی، واکسن آنفلوآنزا توصیه می گردد.

- ورزش و فعالیت بدنی، خنده، هوای سرد و خشک، بوی تند و محرک هایی مانند دود سیگار و تنباکو، رنگ و بخارهای شیمیایی و حتی استرس های روحی روانی مانند ترس، اضطراب و عصبانیت نیز بیماری آسم را شدیدتر می نمایند.

- توصیه آخر اینکه قبل از مسافرت حتما داروها و اسپری های استنشاقی را در کیف مخصوص یاری های اولیه خود قرار دهید.

منبع: سلامت نیوز

منبع: همگردی
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 480

به "چگونه با وجود بیماری های تنفسی سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با وجود بیماری های تنفسی سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید