چکیده 10سال تجربه سفر در 25 نکته (بخش دوم)

به گزارش مجله کارنیکان، تجربه های شنیدنی یک توریست از سفرهایش

بعضی از اتفاقاتی که در سفر های ما اتفاق می افتد، نمی توانیم جلوی آن را بگیریم. با این که شاید به خیال خود تمرکز بسیاری نموده باشیم تا از اشتباهات کوچک و بزرگ در حین سفر بپرهیزیم. این در حالی است که می توانیم با یک برنامه ریزی درست و دقیق این اشتباهات را به حداقل ممکن برسانیم. در زیر چند نکته از جمع 25 نکته را که از سفرهایم به اقصی نقاط دنیا به دست آورده ام، در اختیارتان قرار می دهم.

چکیده 10سال تجربه سفر در 25 نکته (بخش دوم)

لباس های اضافی به همراه داشته باشید

لباس های کوچک و ضروری معمولاً حجم کمی دارند و به راحتی در چمدان جای می گیرند. به این ترتیب، می توان چند عدد لباس اضافی نیز با خود به همراه داشت. بعلاوه این لباس ها به راحتی قابل شستشو و خشک شدن هستند و مسئله ای ایجاد نمی نمایند.

قبل از سفر در خصوص برداشتن لباس های متنوع فکر کنید

گاهی اوقات بر اثر تنبلی در آخرین لحظات چمدانم را برای سفر می بستم و حالا با نگاه کردن به عکس هایم می بینم که لباس ها همگی سیاه و سفید یا خاکستری هستند. بنابراین ضروری است که قبل از سفر در خصوص لباس هایی که برمی دارید خوب فکر کنید.

نکاتی که در سفرهای خارجی باید مد نظر داشته باشید

به همراه داشتن وسایل برقی مورد احتیاج، داروها، مسواک و یک دست لباس اضافی برای سفر اهمیت زیادی دارد. به همراه داشتن لباس شنا هم ایده خوبی است؛ به ویژه اگر قصد دارید که به کنار ساحل بروید. البته می توانید بعضی از این لوازم را در سفر خریداری کنید، امّا، اگر بتوانید آنها را با خود به همراه داشته باشید در هزینه های سفر صرفه جویی می کنید.

در خصوص کرایه حمل و نقل عمومی سوال کنید

این ایده خوبی است که در خصوص کرایه وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس در جاهای مختلفی که به آنجا مسافرت نموده اید، تحقیق کنید تا با مشکل روبرو نشوید. این درس را من از سفرم به جمهوری دومینیکن آموختم که بدون پرس و جو درباره کرایه وسایل نقلیه از آنها استفاده کردم و با مشکل روبرو شدم.

لوسیون خود را به همراه داشته باشید

به همراه داشتن لوسیون امر مهمی است؛ چرا که معمولاً مرطوب نماینده به ندرت در سرویس های بهداشتی و هواپیما یافت می شوند.

حین پرواز آب کافی به بدنتان برسانید

پرواز در ارتفاع 30 هزار فوتی بسیار مجذوب کننده است، امّا، باید به فکر بعضی مسائل مانند کم شدن آب بدن نیز باشید؛ به ویژه در پرواز های طولانی و زمانی که پرواز با تأخیر به اتمام می رسد این موضوع اهمیت زیادی می یابد.

به هنگام استفاده از اینترنت وای فای عمومی و رایگان مراقب باشید

زمانی که از اینترنت وای فای مکان های عمومی مانند فرودگاه ها استفاده می کنید، حتماً مراقب باشید که به حساب های بانکی خود وارد نشوید و از وارد کردن هر گونه کلمه عبور اکانت های شخصی خود پرهیز کنید.

شماره اتاق و آدرس هتل تان را در گوشی خود ذخیره کنید

احتمالاً من تنها کسی نیستم که نمی توانم شماره اتاق و آدرس هتل محل اقامتم را به فکر بسپارم. به همین علت توصیه می کنم که شما نیز این اطلاعات را در گوشی خود ذخیره کنید.

از بومی ها اطلاعات بگیرید

همواره مردم محلی می توانند در پیدا کردن نقاط بسیار مجذوب کننده مانند برترین کافی شاپ ها، رستوران ها، محلی برای تماشای غروب آفتاب و غیره یاری نمایند. سوال کردن از بومیان درباره نوع غذا هایی که در آنجا سرو می گردد نیز می تواند به شما در انتخابتان یاری کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2084

به "چکیده 10سال تجربه سفر در 25 نکته (بخش دوم)" امتیاز دهید

1 کاربر به "چکیده 10سال تجربه سفر در 25 نکته (بخش دوم)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چکیده 10سال تجربه سفر در 25 نکته (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید