پیگیری فروش گوشت های منجمد یارانه ای به قیمت آزاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله کارنیکان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری چهار محال و بختیاری گفت: این که برخی گوشت های منجمد یارانه ای را در بازار به قیمت آزاد می فروشند موجب نگرانی است و پیگیری های لازم در این باره انجام خواهد شد.

پیگیری فروش گوشت های منجمد یارانه ای به قیمت آزاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگاران، الله کرم نصیری 27 آبان ماه در کمیسیون ستاد تنظیم بازار استان، پیگیری گران فروشی گوشت، بازنگری در شبکه توزیع و تشدید نظارت در استان را جمله اولویت هایی دانست که باید از سوی متولیان این امر طی هفته جاری انجام گردد.

وی اعلام نمود: این که برخی گوشت های منجمد یارانه ای را در بازار به قیمت آزاد می فروشند موجب نگرانی است و پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: از لحاظ موجودی کالا نسبت به دو ماه گذشته شرایط مناسب است اما قیمت گران است و بخشی از این گرانی غیرقابل توجیح است.

سیدنعیم امامی اضافه نمود: بخشی از گرانی مربوط به افزایش قیمت مواد اولیه و سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی است اما بخشی از آن غیرقابل توجیح است، چون در استان تنها فاکتور خرید و فروش با یکدیگر مقایسه می گردد.

امامی اعلام نمود: در خصوص میوه شاهد تفاوت نسبتاً زیادی از لحاظ قیمت در سطوح مختلف شهر هستیم که عواملی از جمله کیفیت میوه، برچیدن میوه(دست چین کردن میوه) و اجاره بهاء مغازه ها درصدی قیمت میوه را افزایش می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: بازرسی ها بسیار سختگیرانه شده و متقابلاً جرایم نیز افزایش داشته است اما سوءاستفاده برخی فروشندگان برای فروش میوه درجه سه به جای میوه درجه یک قابل انکار نیست.

وی در ادامه اعلام نمود: هم اکنون میوه مشکل اصلی بازار استان نبوده و مسائل دیگری چون مشکل گرانی گوشت در استان وجو دارد که رسیدگی و پیگیری آن نسبت به گرانی میوه اولویت دارد.

امامی توضیح داد: همواره بازرسی ها بر قیمت میوه در سطح شهر صورت گرفته اما ضروری است که بازرسی در میدان میوه و تره بار بیشتر گردد و قیمت ورود و خروج میوه از میدان میوه و تره بار از هفته جاری کنترل می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری از توزیع 84 تن گوشت گرم در استان از ابتدای امسال اطلاع داد و گفت: از ابتدای امسال 9 محموله گوشت گرم در استان توزیع شد که بخش عمده آن در ماه مهر و آبان بوده است.

ذبیح الله غریب اعلام نمود: بدون در نظر دریافت آمار بخش خصوصی هم اکنون گوشت منجمد 61 تن، مرغ منجمد 208تن، جو 1040 تن ، کنجاله سویا 3600 تن، ذرت خارجی 5200 تن از موجودی فعلی انبارهای استان است و طی دوماه گذشته 33 هزارتن محصول توسط بخش خصوصی وارد استان شده است.

غریب در ادامه گفت: سرانه مصرف روزانه جو در استان 500 تن است و از ابتدای امسال تاکنون 7000 تن ذرت توزیع شده است و سرانه مصرف ذرت طی یک ماه بین هشت تا 10 هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری گفت: طی دوماه گذشته تا کنون 287 محموله از بنادر به استان ارسال شده که سهم مرغداری ها 58 محموله، دامداری ها 48 محموله، انباره ها 18 محموله، کارخانه ها 44 محموله و مراکز نهاد فروش دو محموله بوده است.

وی یادآور شد: قیمت مرغ زنده 7250 تومان، مرغ کشته شده در کشتارگاه 10 هزارو 730 تومان، گوشت بره زنده هر کیلو 24 هزار تومان، گوشت بره توسط فروشنده 60 هزارتومان، گوسفند 16 هزار و 500 در کشتارگاه و در مغازه 44 هزارتومان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 4

به "پیگیری فروش گوشت های منجمد یارانه ای به قیمت آزاد در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری فروش گوشت های منجمد یارانه ای به قیمت آزاد در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید