پرورش زنبور در پشت بام یک دانشگاه کانادایی

به گزارش مجله کارنیکان، دانشگاه مک ایوان در کانادا برای فراوری عسل، شش کندوی عسل روی پشت بام ساختمان های کمپ دانشگاه نصب نموده است.

پرورش زنبور در پشت بام یک دانشگاه کانادایی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری خبرنگاران از یونیورسیتی افرز، دانشگاه مک ایوان طی اقدام جالبی در پشت بام یکی از ساختمان های سه طبقه کمپ دانشگاه شش کندوی عسل نصب نموده است. چهار مورد از این کندوهای عسل به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی در ماه مه 2016 در ساختمان شماره پنج دانشگاه مک ایوان قرار داده شدند. سپس تصمیم گرفته شد عسل های فراوریی این کندوها بسته بندی گردد و در کمپ دانشگاه به فروش گذاشته گردد. تمام عسل ها طی 23 دقیقه به فروش رفت.

این آزمایش چنان پیروز بود که دو کندوی دیگر نیز به آن اضافه شد. به گفته مسئولان دانشگاه، تنها در امسال 36 کیلو عسل در کمپ دانشگاه به فروخته شده است.

در سال 2015 وقتی زنبورداری در محوطه کمپ دانشگاه به طور قانونی آزاد اعلام شد، تری داناوان مدیر دفتر آموزش الکترونیک آغاز به پرورش زنبور کرد تا عسل مورد احتیاج خود و دانشگاه را تأمین کند.

پرورش زنبور در شهر می تواند زندگی کشاورزی و شهری را به هم نزدیک کند و افراد محلی را تشویق کند که از محصولات طبیعی استفاده کند. این پروژه حتی توانسته است فرصت آموزشی برای دانشجویان و اعضای جامعه دانشگاهی فراهم کند.

دانشگاه مک ایوان برای بازدید از این مزرعه پرورش زنبور عسل تورهایی راه اندازی نموده است و به آنها اطلاعاتی درباره زنبورداری و امنیت غذایی ارائه می دهد.

در طول دو سالی که از آغاز این پروژه می گذرد 12 دانشجو به داناوان در زنبورداری و فراوری عسل یاری نموده اند.

بخش شیمی دانشگاه مک ایوان از عسل های فراوریی نمونه برداری می نمایند تا میزان فنول آن را کنترل نمایند و از سلامت این عسل ها مطمئن شوند. پیروزیت این پروژه دانشگاهی باعث شده است که باغدارها و پرورش دهنده های عسل محلی برای مشورت به سراغ داناوان بیایند.

در کمپ دانشگاه مک ایوان پروژه های دیگر فراوری مواد غذایی از جمله یک باغ برج و یک آکواپونیک (هر گونه سامانه که فعالیت های کشاورزی را با پرورش هر گونه حیوان مانند دام یا آبزی در محیط های محدود شده ترکیب کند) نیز وجود دارد.

4056/4021

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 761

به "پرورش زنبور در پشت بام یک دانشگاه کانادایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرورش زنبور در پشت بام یک دانشگاه کانادایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید