پذیرش توریست خارجی در هتل بوتیک ها

به گزارش مجله کارنیکان، سرپرست وزارت گردشگری درباره استفاده از ظرفیت های بکر در حوزه اقامتگا ه ها از راه اندازی هتل بوتیک ها اطلاع داد و گفت: یکی از اقدامات ما تبدیل بناهای تاریخی به اقامتگاه های زیباست.

پذیرش توریست خارجی در هتل بوتیک ها

دنیای اقتصاد: مونسان غیر از بناهای نفیس و درجه یک تاریخی، به منظور حفاظت هرچه بهتر از بناهای تاریخی، با حضور سرمایه گذاران بعضی از این بناها به اقامتگاه های تاریخی و زیبا تبدیل می شوند که کسب و کار جدیدی است و نمونه آن هتل بوتیک هاست که بسیار بی نظیر است.تمام تجهیزات آن هنرهای سنتی و صنایع دستی است و این نوع از اقامتگاه ها نیز مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است.

علی اصغر مونسان در ادامه به موضوع ارزآوری گردشگری برای کشور در کنار نفت و با توجه به شرایط تحریم ها اشاره نمود و اضافه نمود: حضور نیروهای نظامی بیگانگان در خلیج فارس بر گردشگری تاثیر می گذارد. از طرفی با موضوع تحریم ها روبه رو بودیم اما در این خصوص پیش بینی های لازم را داشته ایم، یکی از اقدامات این است که روی گردشگری منطقه ای کار کردیم ضمن اینکه درج نشدن مهر روی گذرنامه های گردشگران ورودی را در دستور کار قرار دادیم. لغو ویزا با کشورهای هدف را نیز اجرایی کردیم که یکی از این کشورها عمان است. با چین نیز که 150 میلیون گردشگر خروجی دارد، لغو ویزا کردیم که در فاز اول امیدواریم بتوانیم یک میلیون گردشگر چینی را جذب کنیم.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از صحبت های خود به ارائه آماری از تعداد ورود گردشگران خارجی به کشور پرداخت و اضافه نمود: سال 96، 4 میلیون و 700 هزار گردشگر خارجی وارد کشور شدند که این رقم در سال 97 به 7میلیون و 800 هزار نفر رسید و در سه ماه اول سال جاری نیز نسبت به سه ماه سال قبل، شاهد رشد ورود گردشگران خارجی به کشور هستیم.

دکتر مونسان ادامه داد: هر گردشگر خارجی به طور میانگین 1400 دلار برای ایران ارزآوری دارد، در حوزه نفت یک بشکه نفت را به قیمت 60 دلار می فروشیم که حدود 10 تا 12 دلار برای آن هزینه می کنیم. در گردشگری به ازای ورود هر گردشگر خارجی 1400 دلار ارزآوری داریم اما 3 سنت به ازای هر گردشگر هزینه می کنیم که اگر اعتبارات افزایش یابد باید بتوانیم برای جذب گردشگران رقم های بیشتری هزینه کنیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 210

به "پذیرش توریست خارجی در هتل بوتیک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش توریست خارجی در هتل بوتیک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید