تور ارزان هلند: پارک وندل، بزرگ ترین پارک آمستردام

به گزارش مجله کارنیکان، پارک وندل | Vondelpark در آمستردام

پارک ها همواره از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اند و همه شهرهای توریستی جهان معمولا یک پارک بزرگ و البته معروف دارند که گردشگران زیادی از آن ها تماشا می نمایند. آمستردام، مرکز هلند هم از این قضیه مستثنی نیست، پارک وندل بزرگ ترین پارک شهری آمستردام و مطمئنا معروف ترین پارک هلند است، آنقدر معروف که هر سال میزبان حدود 10 میلیون نفر است. اگر می خواهید از پارک وندل در آمستردام بیشتر بدانید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان هلند: پارک وندل، بزرگ ترین پارک آمستردام

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

درباره پارک وندل

پارک وندل (Vondelpark) در جنوب میدان لیدسپلین (Leidseplein) و در نزدیکی موزه ونگوگ واقع شده است و به غیر از گردشگران خیلی از مردم آمستردام هم عاشق آن هستند. ورودی این پارک دقیقا در پشت میدان لیدسپلین قرار گرفته و دسترسی راحتی دارد پس با رفتن به این شهر هیچ بهانه ای برای نرفتن به این پارک وجود ندارد!

با رفتن به این پارک افراد زیادی را می بینید که برای پیاده روی، دویدن، اسکیت، دوچرخه بازی، گوش دادن به موسیقی، لذت بردن از یک روز آفتابی و یا فقط لم دادن و استراحت بر روی چمن ها این پارک را انتخاب نموده اند. در این پارک یک آمفی تئاتر مخصوص برگزاری رویدادهای فرهنگی است و در فصل تابستان کنسرت های رایگان زیادی در آن برگزار می گردد و می توانید بدون اینکه پولی خرج کنید به تماشای این برنامه ها بنشینید.

اینجا پارکی خارق العاده و بزرگ است، می توانید در یک روز عادی با دوچرخه سری به آن بزنید و غرق طبیعت و فضای سبز و در عین حال جاذبه هایش شوید. البته می توانید همراه با تورهای دوچرخه سواری به این پارک بروید در این صورت راهنمای تور شما را با تاریخچه آن آشنا می نماید و همه قسمت های پارک را به شما نشان می دهد. با قدم زدن در این پارک و استشمام عطر گل ها خستگی تان حسابی در می رود و انرژی زیادی پیدا می کنید. در قسمتی از این پارک یک باغ گل رز هست که زیبایی و جلوه خاصی را برای پارک به وجود آورده و عطر گل ها خیلی ها را ناخداگاه به این سمت از پارک می کشانند. در ادامه شرح می دهیم که این پارک کاملا به سبک انگلیسی ساخته شده و راستاهای کوچک، بوته ها، حوضچه های رومانتیک و پل هایی که بر روی آن ها کشیده شده به خوبی سبک انگلیسی آن را نشان می دهد.

این پارک با حدود 150 سال قدمت درختان کهنسال زیادی دارد که فضای سبز رویایی و چشمگیری را به وجود آورده اند. اینجا جایی عالی برای تماشای پرندگان هم هست پرندگانی مثل اردک، جغد، لک لک، حواصیل آبی بزرگ و تعداد زیادی از پرندگان کوچک طبیعت این پارک را دلنشین تر و مجذوب نماینده تر نموده اند.

حتی اگر برای گشت و گذار در پارک با خودتان خوراکی کافی نبرید می توانید روی کافه ها و غدذاخوری های زیادی که در این پارک هست حساب کنید. این پارک با دیگر پارک های آمستردام تفاوت چندانی ندارد فقط این که در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی به آن راحت است. همین که دمای هوا کمی بالا می رود اینجا تبدیل به بهشتی برای گذراندن عصرهای گرم می گردد.

این پارک مستطیلی شکل دو راستا دوچرخه سواری در دو طرفش دارد که افراد زیادی را در آنجا در حال دوچرخه سواری می بینید. برای خیلی از ساکنان آمستردام دوچرخه سواری در این راستاها و تماشای طبیعت سرسبز درختان و گل ها از تفریحات روزانه است.

در بخش شمال غربی این پارک یک آلاچیق بزرگ هست که در قرن 19 ساخته شده و از سال 1975 تا 2011 محل برگزاری موزه فیلم بود اما این موزه امروز به ساختمانی در شال شهر انتقال پیدا نموده است. خیلی از عمارت هایی که در خیابان منتهی به این پارک بودند این روزها تبدیل به هتل و هاستل شده اند، می توانید یکی از این هتل ها را برای اقامت انتخاب کنید و چند روزی را شبیه ثروتمندان قرن 19 آمستردام زندگی کنید.

تاریخچه پارک وندل

حدود 150 سال قبل گروهی از شهروندان آمستردام جای خالی یک پارک بزرگ و سرسبز را در شهر احساس می کردند برای همین در سال 1864 دست به کار شدند و انجمنی را تشکیل دادند تا بتوانند یک همچین پارکی را تاسیس نمایند. وظیفه اصلی این انجمن جمع آوری پول لازم برای ساخت این پارک بود و خیلی زود هم پول کافی برای ساخت 8 هکتار از این پارک به دست آمد. معمار زوچر مامور شد تا طراحی این پارک را به سبک پارک های انگلیس انجمام دهد. .

این معمار که در پاریس و رم آموزش دیده بود متخصص ساخت حوضچه ها و پیاده روهایی بود که طبیعت را به زیباترین حالت ممکن نشان می دهند. این پارک در سال 1865 به روی عموم باز شد اما نه به این نامی که امروز می شناسیم! نام وندل در سال 1867 بر روی این پارک گذاشته شد و این تغییر نام مصادف بود با زمانی که مجسمه وندل، شاعر معروف هلند به پارک آورده شد. این مجسمه امروز یکی از مهمترین جاذبه های این پارک استو گردشگران زیادی در کنار آن عکس های یادگاری می اندازند. بعدها پول بیشتری برای این پارک جمع آوری شد و تا سال 1877 وسعت پارک به 45 هکتار رسید.

در آن موقع این پارک در قسمت های کناری شهر آمستردام بود اما امروز با بزرگ تر شدن شهر، در نواحی مرکزی آمستردام قرار گرفته است. زوچر برای پارک یک جزیره کوچکی ساخت که کنسرت های موسیقی بر روی آن اجرا می شد. این پارک هر 30 سال یک بار نوسازی کلی می گردد چون سطح پارک به طور دائم در حال نشست است و اگر این نوسازی ها نباشد آب همه پارک را فرا می گیرد!

منبع: awesomeamsterdam

منبع: الی گشت
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2028

به "تور ارزان هلند: پارک وندل، بزرگ ترین پارک آمستردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: پارک وندل، بزرگ ترین پارک آمستردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید