هواوی: منع ما از بازار نسل پنجم موجب ناامنی می گردد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از زددی نت، هواوی علیرغم تداوم حضور در بعضی بازارهای مخابراتی به علت فشارها و تهدیدهای آمریکا بعضی از این بازارها را از دست داده است. از جمله این بازارها می توان به استرالیا اشاره نمود که مخالفت دولت این کشور، موجب بیکاری 100کارمند سابق هواوی شده است.

هواوی: منع ما از بازار نسل پنجم موجب ناامنی می گردد

دیوید سلدانی مدیر امنیت سایبری هواوی مدعی است ممانعت استرالیا از فعالیت هواوی در حوزه خدمات نسل پنجم می تواند تبعات دیگری نیز در پی داشته باشد و امنیت سایبری این کشور و دیگر کشورها را به خطر بیندازد.

وی افزوده است: ممنوع شدن فعالیت هواوی در بعضی کشورها موجب افزایش امنیت آنها در برابر تهدیدهای سایبری نمی گردد. در این شرایط اوضاع بدتر می گردد. زیرا این شرکت ها که تخصص و تجربه فراوانی دارند نمی توانند از مسائل امنیت سایبری آگاه شده و برای حل آنها مشارکت نمایند.

به گفته این مدیر هواوی، این شرکت در زمینه ارائه خدمات نسل پنجم جلوتر از سایر رقبا حرکت می نماید و از آسیب پذیری ها و ناامنی های این شبکه ها که می توانند مورد سواستفاده قرار بگیرند آگاه است و لذا دیگر کشورها نباید خود را از کسب تجربه در این زمینه محروم نمایند. وی شرح داده که باید از هوش مصنوعی به منظور ارتقای امنیت شبکه های نسل پنجم استفاده گردد و بی توجهی به این موضوع بسیار خطرناک خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 218

به "هواوی: منع ما از بازار نسل پنجم موجب ناامنی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی: منع ما از بازار نسل پنجم موجب ناامنی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید