رنو با تکنولوژی خودش پیش می رود

به گزارش مجله کارنیکان، گزارشات نشان می دهد که گروه رنو به تکنولوژی خودش تمایل دارد و به جای لوتوس، با آلپاین همکاری کند. منابع خبری گفته اند که گروه رنو احتمالاً با شرکت لوتوس چینی جیلی همکاری نخواهد کرد تا مدل ها و پلتفرم های آینده آلپاین را توسعه دهد. افرادی که با شرایط آشنا هستند، می گویند که مهندسان شرکت اتومبیل سازی فرانسوی کفایت تخصصی برای ساخت پلتفرم را دارند و شرکت رنو این پلتفرم را به عنوان قطعه کلیدی برای بازنوازیبرند آلپاین می بیند. لوتوس از طریق گروه Zhejiang Geely Holding Group چین کنترل می شود که در هفته گذشته سهم خود در آستون مارتین را دو برابر کرد.

رنو با تکنولوژی خودش پیش می رود

رئیس اجرایی رنو به نام Luca de Meo در حال تلاش برای بازگرداندن شرکت فرانسوی است، که شامل افزایش جذابیت برند آلپاین و تلاش برای الکتریفای کردن برند است.

به عنوان بخشی از این برنامه، او تیم فرمول یک شرکت را به نام آلپاین نامگذاری کرده و قصد دارد برند را از مدل یکتای کوپه A110 به یک سری کامل خودروهای الکتریک با A290 شروع کرده و پس از آن یک اس یو وی کوچک، سپس در چند سال آینده، یک کراس اوور میانه و بزرگ را روانه بازار خواهد کرد. در سال 2021، شرکت رنو همکاری با لوتوس برای پلتفرم جایگزین A110 را که کاملاً الکتریکی است، اعلام نمود که به نظر می رسد در حال حاضر شرکت رنو تمایل دارد پلتفرم برای خودروهای ورزشی آلپاین را به صورت مستقل توسعه دهد.

با این وجود، دو نفر از افراد آگاه به شرایط، که خواستار عدم نام بردنشان شده اند، گفته اند که این تصمیم احتمالاً باعث تلفیق روابط با گروه جیلی نخواهد شد که در پروژه های دیگری با آن همکاری می کند.

یک سخنگوی آلپاین گفته است که شرکت هنوز در مورد پروژه با لوتوس در مراحل مصاحبه قرار گرفته است و شرکت در زمان مناسب تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد. یک سخنگوی رنو از دادن هرگونه نظر خودداری کرده است. نمایندگان رسانه ای لوتوس نظری نداده اند.

در همین حال، گفته می شود که مذاکرات رنو با شرکت AutoNation برای شروع فروش آلپایندر آمریکا همچنان ادامه دارد و دو مدل آینده بزرگ تر، بازار آن ها را هدف قرار خواهند داد، همانطور که مدیر عامل آلپاین، لوران روسی اعلام کرده است.

درازمدت، گزینه عرضه عمومی اولیه آلپاین امکان پذیر است، همانطور که دو مؤسسه بررسی امکان سرمایه گذاری برای رشد آن را دارند، اظهار داشته است. فروش آلپاین در سال گذشته به 3546 دستگاه افزایش 33 درصدی نسبت به تعداد کلی خودروهای رنو که حدود 2.1 میلیون دستگاه بود، رسید.

منبع: فوت و فن / europe.autonews.com
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2337

به "رنو با تکنولوژی خودش پیش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنو با تکنولوژی خودش پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید