همه آنچه از Mass Effect 4 می دانیم

به گزارش مجله کارنیکان، شرکت بازی سازی بایوویر، چند سالی است که از ساخت قسمت بعدی مجموعه بازی های مس افکت (Mass Effect) صحبت می کند؛ مجموعه ای که به لطف سه گانه ای بزرگ، به یکی از پرطرفدارترین بازی های نقش آفرینی نسل پیش تبدیل شد. دو سه هفته پیش شاهد رونمایی قسمت بعدی مجموعه بازی های مس افکت در قالب تیزری کوتاه بودیم. این طور که به نظر می رسد، مس افکت بعدی قرار است دنباله ای مستقیم برای سه گانه مس افکت باشد.

همه آنچه از Mass Effect 4 می دانیم

تیزر قسمت بعدی مجموعه بازی های مس افکت، که نمی دانیم دقیقا چه اسمی قرار است داشته باشد و آیا با شماره چهارم، یا اسمی دیگر برخورد می کنیم، در رویداد گیم اواردز 2020 معرفی گشت. البته پیش از این هم از ساخت قسمت بعدی مس افکت از سوی مدیر استودیوی بایوویر شنیده بودیم، اما برای اولین بار در مراسم گیم اواردز با رونمایی رسمی آن برخورد کرده ایم.

استودیوی بازی سازی بایوویر پس از عرضه سه گانه محبوب مس افکت، قسمتی فرعی در این مجموعه به نام مس افکت: آندرومدا ساخته بود. هم مس افکت 3 و هم مس افکت: آندرومدا، با بازخوردهای بسیار ضعیف تر از قسمت های گذشته روبرو شدند. شرایط مس افکت: آندرومدا به قدری بد بود که الکترونیک آرتز استودیوی سازنده اش یعنی یکی از شعبه های بایوویر را کاملا تعطیل کرد و حتی اجازه نداد سازندگان بازی یکی دو آپدیت برای حل مسائل آن عرضه کنند.

پس از مس افکت: آندرومدا شاهد عرضه بازی آنتم از سوی بایوویر بودیم که آن حتی شرایطی بسیار بدتر از مس افکت را به خود دید.

در ادامه این موضوع، الکترونیک آرتز سراغ کارگردان سه گانه مس افکت را گرفت و او را به عنوان مدیر بایوویر، به این استودیو برگرداند. کیسی هادسن پس از برگشت به بایوویر، قول داد که یک عصر اژدها و یک مس افکت عالی تحویل طرفداران دهند و در عین حال هم مسائل آنتم را برطرف کنند. البته که کیسی هادسن به همراه تهیه کننده مجموعه بازی های عصر اژدها، دو هفته پیش از بایوویر استفعا داد.

در حال حاضر، بایوویر مشغول کار روی قسمت بعدی مجموعه بازی های عصر اژدها، مس افکت و هم چنین بازنگری آنتم است. بازی بعدی این استودیو، عصر اژدها خواهد بود و احتمالا پس از عرضه آن شاهد مس افکت بعدی هستیم.

چند نکته درباره ساخت مس افکت بعدی می دانیم. کارگردان هنری، طراح ارشد میان پرده ها و مدیر فنی سه گانه اصلی مس افکت که همگی از بایوویر جدا شده بودند، برای ساخت این مس افکت جدید به این استودیو بازگشته اند.

به لطف صحبت های تهیه کننده فعلی مس افکت و هم چنین تیزر جدید بازی، اطلاعات خوبی درباره این دنباله بزرگ در اختیار داریم.

داستان

واضح است که مس افکت بعدی، به عنوان دنباله ای مستقیم برای سه گانه مس افکت ساخته می شود. با این حال، به نظر می رسد که مس افکت: آندرومدا و اتفاقات این بازی هم قرار است در مس افکت بعدی، نمود پیدا کنند. در مس افکت: آندرومدا، با قصه و شخصیت هایی کاملا متفاوت از سه گانه اصلی مس افکت روبرو شدیم.

در طول داستان سه گانه مس افکت، در نقش فرمانده شپرد به دنبال شکست ریپرها و نجات کهکشان راه شیری و نژادهای داخل آن بودیم. قصه مس افکت: آندرومدا، گروهی از انسان ها و دیگر نژادها را به تصویر می کشد که برای نجات موجودات زنده، سفر بر یک کشتی بزرگ از کهکشان راه شیری خارج می شوند تا در کهکشان آندرومدا، مکان جدیدی برای زندگی پیدا کنند.

این افراد، کاملا کهکشان راه شیری و مسائل آن، مثل حمله ریپرها را رها می کنند؛ طوری که قصه مس افکت: آندرومدا هیچ ارتباطی با بازی های قبلی ندارد. به غیر از نژادهایی که توسط کشتی به آندرومدا آورده شده اند، بقیه نژادها هم در کهکشان آندرومدا کاملا جدید هستند. سفر از کهکشان راه شیری تا آندرومدا، حدود 600 سال طول می کشد و در این مدت زمان، افراد داخل کشتی همگی در حالت زیست تعویقی درآمده اند تا زنده بمانند؛ یعنی اساسا در کپسول هایی برای 600 سال زنده نگه داشته شده اند.

این ها را گفتیم، چون به نظر می رسد داستان مس افکت بعدی نه تنها قرار است دنباله ای برای سه گانه مس افکت باشد، بلکه اتفاقات آندرومدا را هم در بر گیرد.

ابتدای تیزر مس افکت بعدی، کهکشان آندرومدا را می بینیم، همین موضوع به خودی خود کافی است تا متوجه شویم که قرار نیست اتفاقات مس افکت: آندرومدا رها شوند. سپس، دیالوگی پشت بی سیم می گوید که کشتی آرک 6 راهی شد. تا مطمئن شویم که قضایای آندرومدا احتمالا در مس افکت بعدی پابرجاست.

  • اولین تیزر Mass Effect بعدی منتشر شد؛ منتظر ادامه سه گانه اصلی باشید

در ادامه شاهد تصاویری از ارسال کننده های جرمی یا Mass Relayها هستیم که کاملا نابود شده اند. تنها یکی از پایان های مس افکت 3 منجر به این اتفاق می شد؛ پایان نابودی مس افکت 3 تنها حالتی است که در آن ارسال کننده های جرمی نابود می شوند، و هم چنین، فرمانده شپرد زنده می ماند. اگر این ارسال کننده ها نابود شده اند، پس احتمالا پایان نابودی مس افکت 3 را به عنوان خط داستانی اصلی در نظر گرفته اند.

کمی جلوتر که می رویم، فردی را از دور می بینیم که روی بقایای یک ریپر در حال حرکت است. اینجاست که مطمئن می شویم ریپرها نابود شده اند و پایان نابودی مس افکت 3 همان پایان اصلی و قطعی بازی است.

این فرد، نهایتا لیارا تسونی از آب در می آید. از همراهان فرمانده شپرد که از قسمت اول مجموعه تا پایان مس افکت 3، منهای بخش هایی از مس افکت 2، شپرد را همراهی کرد. لیارا از محبوب ترین شخصیت های مجموعه است و نشان دادن او در تیزر می تواند طرفداران را شادمان کند، اما ما فکر می کنیم دلیل دیگری برای انتخاب لیارا وجود داشته باشد.

لیارا یک اساری است؛ نژادی که حدود 100 سال عمر می کند. لیارا زمانی که با فرمانده شپرد بود، حدود 100 سال سن داشت و در همه حال از سوی دیگر اساری ها به خاطر جوان بودن، به سخره گرفته می شد. اگر قصه مس افکت: آندرومدا که 600 سال پس از وقایع مس افکت 3 اتفاق می افتد را در نظر بگیریم، و این مس افکت جدید را دنباله ای برای آن بدانیم، حضور لیارا در بازی کاملا منطقی می شود.

لیارا از روی یک ریپر مرده بالا می رود و بقایای زره فرمانده شپرد را پیدا می کند. اگر آن همه سال از مبارزه شپرد با ریپرها گذشته باشد، احتمال زنده بودن او صفر است. ممکن است نشان زره شپرد برای گوشزد کردن اینکه این مس افکت جدید، دنباله سه گانه اصلی است در تیزر قرار داده شده باشد. از طرفی هم ممکن است بازی دقیقا پس از وقایع مس افکت 3 رخ دهد و به صورت موازی، به قصه آندرومدا هم بپردازد. در هر صورت، می دانیم لیارا در بازی است و این موضوع، به خودی خود مس افکت بعدی را جذاب تر می کند.

گیم پلی

به غیر از آرزو و پیش بینی، هیچ ایده ای دقیق نمی توانیم از گیم پلی مس افکت بعدی داشته باشیم. در حال حاضر استودیوی بایوویر مشغول ساخت قسمت بعدی مجموعه بازی های عصر اژدها است و ممکن است مکانیک ها و سیستم های آن بازی، به مس افکت بعدی هم راه پیدا کنند. ولی حتی از عصر اژدهای بعدی هم به غیر از تعدادی تصویر مفهومی هیچ چیز ندیده ایم.

مثل همیشه، می توانیم انتظار یک نقش آفرینی محیط باز که در آن با کشتی فضایی خود به سیارات مختلف سفر می کنیم را داشته باشیم. به همراه یک سیستم مبارزه اکشن سوم شخص که شناور ماندن در آسمان بخش مهمی از آن است. امیدواریم انتخاب نژادهای مختلف بخشی از بازی باشد و بتوانیم نه فقط در نقش انسان و به عنوان دیگر نژادها هم قصه را تجربه کنیم.

احتمالا می توانیم انتظار داشته باشیم تا بخش چند نفره مس افکت که در قسمت های سوم و آندرومدا بسیار خوش درخشید، در این قسمت جدید هم حضور داشته باشد.

پلتفرم و زمان انتشار

با اطمینان می گوییم که بازی قرار است روی کنسول های نسل بعد و کامپیوتر عرضه شود و هم چنین اینکه زودتر از چند سال بعد نباید منتظر آن باشیم.

  • بازسازی سه گانه Mass Effect به طور رسمی تایید شد

در حال حاضر، پروژه های اصلی بایوویر عصر اژدهای بعدی و آنتم هستند. در پی اتمام این پروژه ها، آن هم با در نظر دریافت این نکته که بایوویر به نسبت قبل کوچکتر است و چند شعبه بزرگ مختلف ندارد، می توانیم درباره مس افکت و شرایط آن از بایوویر سوال کنیم.

مطمئنا یکی از دلایل عرضه بازسازی سه گانه مس افکت، همین زمان طولانی ای است که باید برای قسمت بعدی این مجموعه انتظار بکشیم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1478

به "همه آنچه از Mass Effect 4 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه از Mass Effect 4 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید