نگاهی به آیفون SE جدید: میان رده ای 399 دلار برای این روزهای کرونایی با تراشه، دوربین و فناوری های ارتباطی به روز شده

به گزارش مجله کارنیکان، اپل پایان پس از چند ماه حدس و تغییر زمان و تاخیر، از گوشی آیفون SE جدید مدل 2020 رونمایی کرد.

نگاهی به آیفون SE جدید: میان رده ای 399 دلار برای این روزهای کرونایی با تراشه، دوربین و فناوری های ارتباطی به روز شده

یک گوشی آیفون ارزان قیمت 399 دلاری برای مدل 64 گیگابایتی با ظاهر و شمایلی شبیه به آیفون 8. صفحه نمایش این آیفون 4.7 اینچی با حاشیه های زیاد در بالا و پایین و کلید هوم دارای Touch ID.

این طراحی از آیفون 6 به یادگار باقی مانده است و باعث می گردد آیفون iPhone SE جدید اساسا متعلق به نسل پنجم آیفون های اپل باشد.

بنا بر گفته اپل، این آیفون جدید از امروز 17 آوریل برایش پیش ثبت نام در دسترس است و 24 آوریل به طور رسمی وارد بازارهای خرده فروشی و فروشگاه های فیزیکی می گردد.

یک مدل 128 گیگابایت از این آیفون هم با قیمت 449 و یک مدل 256 گیگابایت با قیمت 549 دلار معرفی خواهد شد. در رنگ های سفید، مشکی و قرمز (Product Red) با همراه یک سال اشتراک رایگان اپل تی وی پلاس در بازار عرضه می گردد.

آیفون 8 در سال 2020

آیفون SE جدید که SE2 یا SE 2020 جدید در رسانه ها خطاب می گردد؛ در اصل همان آیفون 8 با دوربین و پردازنده بهتر ولی برچسب قیمتی پایین تر است. اگرچه از نظر طراحی نسبتا قدیمی است ولی مزیت عظیم آن استفاده از تراشه A13 Bionic اپل است. همان تراشه ای که روی آیفون های 11 و 11 پرو شاهد هستیم.

اپل نسل دوم آیفون SE را جایگزین آیفون 8 نموده است که در سال 2017 معرفی گردید. آیفون SE مدل 2020 نسخه دیگری مثلا مدل Plus ندارد و آیفون 8 پلاس نیز کماکان در بازار به فروش خواهد رفت.

ارتقای پردازنده به اپل یاری نموده است ویژگی های جدید به دوربین آیفون اضافه کند. در دوربین پشتی یک لنز 12 مگاپیکسلی با فلاشر استفاده شده است. پردازنده A13 بهبود عکاسی Smart HDR می گردد که چندین عکس در یک عکس ترکیب می شوند تا به روشنایی و جزئیات بهتری در تصویر دست پیدا کنیم.

آیفون SE دارای حالت پرتره مبتنی بر فناوری monocular depth sensing است. این فناوری از یادگیری ماشینی برای تشخیص عمق و چهره استفاده می نماید. متاسفانه، حالت پرتره دوربین فقط روی افراد کار می نماید و برای حیوانات خانگی یا سوژه های دیگر نیست.

از دیگر ویژگی های دوربین آیفون SE می توان به تثبیت کننده تصویر اپتیکال اشاره نمود. اپل می گوید این ویژگی یک تثبیت کننده cinematic در ویدیوها است. این دوربین قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه را دارد.

دوربین سلفی این آیفون از لنزی 7 مگاپیکسلی با قابلیت های پرتره برخودار است.

همان طراحی، صفحه نمایش و باتری

باتری آیفون SE نیز مشابه آیفون 8 است. اپل هنوز هیچ حرفی درباره طول عمر این باتری نزده است. در جعبه دستگاه یک شارژر 5 واتی قرار داده شده است ولی اگر یک آداپتور خوب در دسترس باشد تا شارژر 18 وات را هم پشتیبانی می نماید. برای شارژ از درگاه لایتنینگ سود می برد و شارژ بی سیم Qi را نیز پشتیبانی می نماید.

صفحه نمایش 4.7 اینچی IPS LCD رتینا با ویژگی True Tone رنگ را شاهد هستیم که به نظر می رسد دقیقا همان صفحه نمایش آیفون 8 است.

اپل می گوید این اندازه صفحه نمایش محبوب ترین اندازه صفحه نمایش است که تا کنون به فروش رسیده است. بیش از 500 میلیون آیفون با صفحه نمایش 4.7 اینچ به فروش رسیده است و اپل هم به این دلیل دوباره سراغ این اندازه نمایشگر رفته است.

از جک هدفون خبری نیست و ولی یک هدفون لایتنینگ در جعبه قرار داده شده است. نکته مثبت دیگر در آیفون SE، جمع شدن مجموعه ای از فناوری های به روز ارتباطی مانند وای فای 6، Gigabit LTE و دو سیم کارت است که سیم کارت دوم eSIM است.

این گوشی از فناوری Haptic Touch نیز پشتیبانی می نماید که جایگزینی برای فناوری محبوب 3D Touch است.

میان رده ای با دوربین و پردازنده گران ترین آیفون ها

آیفون SE یک گوشی میان رده دیگر از اپل است با فناوری های به روز و نسل جدید که می تواند برای کاربران جذاب باشند. به عنوان مثال، با وجود شیوع ویروس کرونا و استفاده از ماسک توسط مردم، شاید فناوری تاچ آی دی این گوشی کاربردی و هیجان انگیز باشد.

در حالی که فروشگاه های فیزیکی اپل در سراسر جهان بسته هستند؛ باید دید فروش این گوشی در روزهای آغازین عرضه چگونه است. البته، سایت اپل پشتیبانی خوبی از مشتریان دارد و قرار است در فروشگاه های آنلاین دیگری هم عرضه گردد.

اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم؛ یک گوشی میان رده خوب است. شما از دوربین و پردازنده ای روی این گوشی بهره مند می شوید که روی پرچم دارها و گران ترین آیفون های اپل نصب شده اند.

برای سال های طولانی به روزرسانی های نرم افزاری را دریافت می نماید و اندازه صفحه نمایش کوچک آن به همراه فناوری تاچ آی دی بعضی افراد را به خود جذب می نماید.

اما طراحی آن کمی قدیمی و تکراری است و شاید بخش دیگری از کاربران را فراری دهد. آن ها گوشی هایی با حاشیه های بسیار باریک، صفحه نمایش عظیم و درخشان تر می خواهند و ترجیح می دهند منتظر گوشی های جدید بعدی اپل بمانند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 886

به "نگاهی به آیفون SE جدید: میان رده ای 399 دلار برای این روزهای کرونایی با تراشه، دوربین و فناوری های ارتباطی به روز شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به آیفون SE جدید: میان رده ای 399 دلار برای این روزهای کرونایی با تراشه، دوربین و فناوری های ارتباطی به روز شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید