تعمیر غیررسمی نمایشگر آیفون 13 فیس آیدی را غیرفعال می نماید

به گزارش مجله کارنیکان، صنعت گوشی های هوشمند هرگز به تعمیرکنندگان غیر رسمی این گجت ها اعتماد چندانی ندارد، چه برسد به قطعات جایگزینی که خارج از زنجیره فراوری شرکت ها تهیه شده اند. اپل یکی از بدنام ترین مخالفان جنبش اعطای حق تعمیر بوده، و آخرین سیاست غیر رسمی این شرکت نیز درباره صفحه نمایش آیفون 13 اعمال شده است. به این صورت که تعمیر غیرمجاز این گوشی با از بین رفتن قابلیت فیس آیدی این گوشی ها همراه خواهد شد. این موضوع موجب نارضایتی بعضی از رسانه ها نظیر iFixit شده است.

تعمیر غیررسمی نمایشگر آیفون 13 فیس آیدی را غیرفعال می نماید

صفحات نمایش در گوشی های هوشمند یکی از اصلی ترین قطعات مصرفی هستند و طبیعتا در معرض خرابی های بیشتری نسبت به سایر قطعات گوشی قرار دارند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با افتادن اتفاقی گوشی از دستتان، نمایشگر آن دچار شکستگی گردد. بنابراین جای تعجب نیست که صنعت تولیدنماینده نمایشگر گوشی های هوشمند، چه به صورت رسمی و غیر رسمی با رشد خوبی روبرو شوند. اگر آیفون 13 آغاز یک فرایند تازه در تعمیر گوشی های اپل باشد، ممکن است این اتفاق به ضرر غول فناوری آمریکایی تمام گردد.

شایعه های زیادی درباره تعمیر نمایشگرهای آیفون 13 به گوش می رسید، اما اکنون وب سایت iFixit و سایر تکنسین های تعمیرات گوشی های هوشمند تأیید نموده اند که تعمیر نمایشگر آیفون 13، قابلیت فیس آیدی آن را از کار می اندازد. تنها اپل می تواند با استفاده از ابزار و نرم افزار های مخصوص خود، تعمیر این صفحه نمایش ها را بدون ایجاد مسئله ای انجام دهد. تراشه کوچکی که در قسمت پایینی نمایشگر آیفون 13 استفاده می گردد کد مخصوصی دارد که در هر آیفون فرق دارد و به همین علت این مشکل در تعمیر نمایشگر آیفون 13 به وجود می آید.

استراتژی کدگذاری قطعات برای اپل اتفاق تازهی نیست، اما ما شاهد عجیب ترین و شاید مشکوک ترین حالت آن در نمایشگر آیفون 13 هستیم. بر خلاف تعویض تاچ آیدی، هیچ علت فنی واضحی وجود ندارد که چرا صفحه نمایش آیفون 13 به فیس آیدی آن متصل است و با تعمیر آن از کار خواهد افتاد. وب سایت iFixit می گوید که این بخش مورد دستکاری مهندسین اپل قرار گرفته تا تعمیرنمایندگان غیر رسمی گوشی های هوشمند نتوانند آن را تعمیر نمایند. راهکار هایی که بسیاری از آن ها برای حل این مشکل پیشنهاد می دهند هم به هیچ عنوان کارساز نیست. آن ها می توانند آن تراشه نمایشگر را لحیم نمایند، اما این یک فرآیند پرزحمت و پرخطر است. همانطور که گفته شد، این تعمیرگاه های غیر رسمی می توانند وارد شبکه تعمیرات اپل شوند و این همان چیزی است که به هر حال اپل آن را ترجیح می دهد اما اگر الزامات و محدودیت های این شرکت نبود، خیلی زودتر از این ها چنین اتفاقی می افتاد.

بعلاوه این احتمال هم وجود دارد که غیرفعال شدن فیس آیدی با تعویض نمایشگر، در واقع فقط یک اشکال باشد که اپل هنوز آن را رفع ننموده است. اما وب سایت iFixit احتمال می دهد که این اقدام اپل، در جهت محدود کردن زیست بوم محصولات خود به نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش این شرکت بوده است. با توجه به این شرایط، دارندگان مدل های آیفون 13 راهی جز مراجعه به فروشگاه ها و تعمیرکاران مجاز اپل و استفاده از نمایشگرهای اصلی ندارند.

جدا از این مسائل، انجمن DisplayMate چندی پیش جایزه Best Smartphone Display Award را با بالاترین درجه عملکرد صفحه نمایش، یعنی A+ به آیفون 13 پرو مکس اعطا نموده است. بر اساس گزارش DisplayMate، این گوشی بعلاوه بالاترین مقدار روشنایی را برای گوشی های هوشمند با پنل OLED ارائه می دهد. گفته می گردد که حداکثر روشنایی آیفون 13 پرو مکس چیزی حدود 1000 نیت برای محتوای معمولی و 1200 نیت برای محتوای HDR است. بعلاوه از بالاترین دقت رنگ مطلق، بالاترین نسبت کنتراست، کمترین بازتاب صفحه و قابلیت های دیگر هم بهره می برد. البته با استفاده از چنین نمایشگر های قدرتمندی، اینکه اپل علاقه ای به تعمیر این قطعات به وسیله نمایندگی های غیرمجاز ندارد امری طبیعی به نظر می رسد. باید دید اپل چه واکنشی به این قضیه نشان خواهد داد.

منبع: Slashgear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1999

به "تعمیر غیررسمی نمایشگر آیفون 13 فیس آیدی را غیرفعال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر غیررسمی نمایشگر آیفون 13 فیس آیدی را غیرفعال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید