رضائیان: باید با پیروزی برابر عمان در دل حریفان ترس ایجاد کنیم

به گزارش مجله کارنیکان، مدافع تیم ملی بازی با تیم عمان را حیثیتی می داند و می گوید باید با قدرت نمایی برابر این تیم در دل حریفان ترس ایجاد کنیم.

رضائیان: باید با پیروزی برابر عمان در دل حریفان ترس ایجاد کنیم

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، رامین رضائیان در گفت وگو با سایت فدراسیون فوتبال درباره آخرین شرایط تیم ملی در دبی و همچنین رویارویی با تیم عمان صحبت های زیر را انجام داد:

حدود هشت روز از اردوی تیم ملی در دبی می گذرد. شرایط تا به حال چگونه بوده است؟

تمرینات باشگاهی ما تا این حد فشرده و تاکتیکی نیست. خیلی فشرده و خوب در حال تمرین هستیم. این برای ما بسیار خوب است. بدن های مان باید به این شرایط عادت کند. بهترین کار این بود که در امارات تمرین کنیم؛ جایی که به لحاظ آب و هوایی بیشترین شباهت را به هوای عمان دارد. از فدراسیون به خاطر امکانات خوبی که برای ما در این اردو فراهم نموده تشکر می کنم. در جایی که هستیم، فقط باید به تمرین فکر کنیم و فکر می کنم این شرایط خیلی به ما یاری می نماید که برای بازی با عمان آماده شویم.

باید عمان را ببریم تا در عمل ثابت کنیم واقعاً بهترین تیم آسیا هستیم و ترسی در دل حریفان مان ایجاد کنیم. باید نتیجه ای بگیریم که رضایت کارلوس کی روش را بر آورده کنیم چرا که کادر فنی برای لحظه به لحظه اردو برنامه دارد و این نشان می دهد که بازی مهمی داریم. خیلی مهم است که بتوانیم در دیدار برابر عمان و ژاپن به موفقیت برسیم چرا که با نتایج اخیر والیبال و کشتی انگار ورزش ایران طلسم شده و باید این طلسم را بشکنیم و دل مردم را بعد از روزهای تلخی که در این چند وقت برای همه ما رقم خورده شاد کنیم.

بازی با عمان از این جهت می تواند برای ما خیلی مهم باشد که سال هاست این تیم را شکست نداده ایم و در آخرین بازی هم به این تیم باختیم.

این بازی برای ما حیثیتی است. باید به قدری آماده باشیم که حتی در صورتی که داور هم با آنها بود، ما کار خودمان را انجام دهیم و حریف را شکست دهیم، البته نباید حریف را دست کم بگیریم. فکر می کنم با مربی ای که داریم، نمی توانیم هیچ حریفی را دست کم بگیریم. یک بار این کار را کردیم که در بازی با ترکمنستان نتیجه اش را دیدیم. با جدیتی که سرمربی تیم ملی از خود نشان داده و رفتار بزرگترهای تیم همه بازی با عمان را جدی گرفته اند. کسانی که این چند روز تمرینات تیم ملی را از نزدیک دیده اند، حتماً به خوبی متوجه این موضوع شده اند.

تو از بازیکنان جوانی بودی که کی روش با تیم به استرالیا برد اما بعد از جام ملت ها دوباره ترکیب تیم ملی جوان تر شد. آیا واقعاً می گردد به این بازیکنان جوان برای آینده فوتبال ایران دل بست.

اول باید به خاطر حضورم در جام ملت ها از سرمربی تیم ملی تشکر کنم. با وجود اینکه در تیم انتهای جدول بازی می کردم اما کی روش من را به تیم ملی دعوت کرد. ابتدا به اردوی آفریقای جنوبی دعوت شدم و با انگیزه خیلی زیاد در آن اردو حضور داشتم اما اصلاً باورم نمی شد در لیست نهایی برای جام ملت ها قرار بگیرم. تجربه حضور در آن جام برای آینده فوتبالی من خیلی مهم بود. الان در تیم ملی خیلی راحت هستم و استرسم خیلی کم شده است. کی روش مربی بزرگی است و شرایط بازیکنان جوان را می داند. بازیکنان بزرگی هم که در تیم ملی داریم، خیلی به بازیکنان جوان یاری می نمایند.

آنها مدام با جوان ترهای تیم ملی صحبت می نمایند و مدام انگیزه می دهند و این باعث می گردد بازیکنانی مثل ترابی یا پورعلی گنجی خودشان را به خوبی نشان دهند یا وقتی یک بازیکن جوان اشتباهی در زمین مرتکب می گردد، بزرگترهای تیم به جای اعتراض به بازیکن انگیزه می دهند. این شخصیتی است که کی روش به تیم ملی داده است. به نظرم شرایط این تیم خیلی امیدوارنماینده است و می تواند جزو بهترین تیم های فوتبال ایران گردد. تنها ما به بازی تدارکاتی و اردوهای خوب و با کیفیت احتیاج داریم. امیدوارم همه مسئولان ورزش یاری نمایند تا این تیم بتواند مثل جام جهانی قبل، دل مردم ایران را شاد کند.

این روزها فوتبال ایران به خاطر اتفاقی که برای هادی نوروزی افتاد در شوک است. حتما این موضوع برای شما که هم بازی نوروزی بودید سخت تر هم هست.

بله واقعا همین طور است و ما خودمان هنوز در شوک این اتفاق هستیم. هادی مدام جلوی چشم ماست. وقتی سر تمرین می رویم، وظیفه داریم که بر روی تمرین تمرکز کنیم اما وقتی به اتاق بر می گردیم، هادی جلوی چشم های مان می آید. آن روز پنج صبح بود که برای نماز صبح بیدار شده بودیم و مهدی ترابی به من این خبر را داد ولی من اصلاً آن را باور نکردم تا اینکه در یکی از سایت ها خبر را دیدم و آنجا بود که باور کردم، کاپیتان فوت نموده است. خیلی ناراحت شدم و هنوز هم آن را باور ننموده ام. امیدوارم خدا به خانواده اش صبر بدهد. درست است که مدت کمی در پرسپولیس با هادی همبازی بودم اما مدت زیادی بود که او را می شناختم.

در همه این سال ها کسی خاطره بد یا اعتراض و گلایه ای در این فوتبال پر سر و صدا از نوروزی سراغ نداشت.

دقیقا. از رفتارش در تیم برای تان بگویم. هیچ وقت در تمرینات یا بازی ها وقتی پاس اشتباه می دادم اعتراض نمی کرد و بر عکس همواره من را تشویق هم می کرد و روحیه می داد. وقتی ما از بزرگترهای تیم می گفتیم، یکی از این بزرگ ها هادی بود که مدام به بازیکنان جوان اعتماد به نفس می داد و حرف های او خیلی به ما و به ویژه به من انگیزه می داد. امیدوارم همه به یاد هادی بمانیم و تماشاگران هم دقیقه 24 او را تشویق نمایند و شماره هادی عزیز بایگانی گردد. ضمن اینکه فکر می کنم خانواده هادی به حمایت همه ما احتیاج دارد و نباید آنها را یک لحظه هم تنها بگذاریم.

فوت هادی نوروزی شاید بزرگترین بدشانسی پرسپولیس در این فصل باشد.

صد درصد. ما به لحاظ روحی و روانی کار بسیار سختی خواهیم داشت. این موضوع تنها به پرسپولیس و بازیکنانش محدود نمی گردد. ما سال جاری از ناحیه داوری لطمه دیدیم، البته اشتباهات عمدی نبوده اما اگر الان در بالای جدول بودیم، احتمالاً این اتفاق در خواب برای هادی رخ نمی داد. او کاپیتان تیم بود و احساس مسئولیت می کرد. نمی گویم همه استرس ایجاد شده بر روی هادی به خاطر فوتبال بود اما او کاپیتان تیم بود و برابر طرفداران احساس وظیفه می کرد.

در اینجا از طرفداران فوتبال می خواهم مقابل اتفاقات و نتایج کمی شکیبا باشند. شاید باورتان نگردد اما یک کامنت بد زیر یکی از پست ها به لحاظ روحی و روانی برخی از بازیکنان فوتبال را حسابی به هم می ریزد. فقط کافی است یک بازیکن، یک روز نتواند مثل همواره باشد، آن وقت است که چشممان را روی همه روزهای خوبش می بندیم و آغاز می کنیم به انتقاد. بازیکنی که داخل زمین می رود از همه زندگی اش می گذرد و جلوی توپ و ضربات استوک قرار می گیرد. در مرگ هادی فوتبال و اتفاقات این فصل خیلی تاثیرگذار بود. با این همه سال جاری باید کوشش مان را دو برابر کنیم تا بتوانیم با قهرمانی رویای هادی را تعبیر کنیم. ان شاءالله که بتوانیم به قهرمانی برسیم و جام قهرمانی را به نوروزی و خانواده اش تقدیم کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 350

به "رضائیان: باید با پیروزی برابر عمان در دل حریفان ترس ایجاد کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضائیان: باید با پیروزی برابر عمان در دل حریفان ترس ایجاد کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید