مقاله: تپه های بیستی نیو مکزیکو (Bisti Badlands)

به گزارش مجله کارنیکان، نام بیست از واژه ای در زبان سرخپوستان ناواجو یعنی بیستاهی استخراج شده که معنی آن در میان تشکلهای آفریقایی است. این ناحیه کوچک که زمانی ناشناخته بود، قبلا دلتای رودخانه ای باستانی در سواحل دریا باستان با قدمتی حدود 70 میلیون سال پیش بوده است. همانطور که آب این منطقه به آرامی کاهش یافت، شاخه های سرسبزی در امتداد بسیاری از کناره های رودخانه رشد کرد و بسیاری از حیوانات پیش از تاریخ، منطقه را تسخیر کردند.

مقاله: تپه های بیستی نیو مکزیکو (Bisti Badlands)

تشکل های اوجو آلامو در حدود مرز مزوزوئیک/سنوزوئیک واقع شده است و عمدتا دارای فسیل های دایناسور است.

تشکل های فروتلند حاوی لایه های ماسه سنگی، سنگ های شور و زغال سنگ است و زمانی به وجود آمد که شرایط خاکی، گرم و مرطوب بود، با باران های کم بود. این تشکل ها بیشتر در بخش غربی بیابان دیده می شوند و برای تماشا آن ها باید به سمت غرب روید.

با توجه به محیط بانان این منطقه، شما می توانید به طور رایگان در منطقه پارکینگ تپه های بیستی نیومکزیکو به مدت 14 روز بدون احتیاج به هیچ مجوزی چادر بزنید. چادر زدن در اینجا حس و حالی عجیب خواهد داشت که به وسیله بسیاری از طبیعت گردان انجام می گیرد.

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در نیومکزیکو و در زمین های بیابانی اش، اشکال جغرافیایی عجیب و غریبی دیده می شوند که در افسانه ها همواره از آن به عنوان یادگاری از موجودات فرازمینی یاد می گردد. تپه های بیستی نیو مکزیکو (Bisti Badlands)، تشکل هایی هستند که در شمال غربی نیومکزیکو دیده می شوند. به نظر شما چه چیزی باعث به وجود آمدن این تپه ها شده است؟ همانطور که می دانید در جای جای زمین، جاذبه های عجیبی دیده می شوند که همواره با خود افسانه هایی در پی داشته اند.

منبع مقاله: تپه های بیستی نیو مکزیکو (Bisti Badlands)

انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1994

به "مقاله: تپه های بیستی نیو مکزیکو (Bisti Badlands)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تپه های بیستی نیو مکزیکو (Bisti Badlands)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید