سفر به والنسیا ، شهر متفاوت و دوست داشتنی اسپانیا

به گزارش مجله کارنیکان، شهر والنسیا سومین شهر بزرگ کشور اسپانیا به شمار می رود و تمام چیزهایی که شما از یک مقصد ایده آل برای تعطیلات انتظار دارید را به طور همزمان در یک پکیج به شما ارائه می نماید. این شهر که در سواحل شرقی اسپانیا قرار گرفته است، به هیچ شهر دیگری در دنیا شباهت ندارد. حتی با بسیاری از شهرهای دیگر اسپانیا فرق دارد. برای مثال، زبان مخصوص خود را دارد که مخلوطی از اسپانیایی، پرتغالی و کمی فرانسه است. مردم شهر به هر دو زبان صحبت می نمایند؛ اما هر چه از مرکز شهر دورتر شوید، بیشتر زبان والنسیایی را می شنوید. بعلاوه طرز لباس پوشیدن بعضی زنان والنسیا با دامن های بلند ابریشمی و مردها با لباس های فوق العاده ای که به لباس دزدان دریایی شبیه هستند با سایر بخش های اسپانیا بسیار فرق دارد. شهر والنسیا اسپانیا دارای سنت های جالب و غرور آمیز، انواع رسم و رسوم عجیب و ویژگی های خاصی می باشد که باعث می گردد در سفر به والنسیا این شهر را بیشتر و بیشتر دوست داشته باشید. دلایل زیادی وجود دارند که ما این شهر را به عنوان مقصد گردشگری در سفر بعدی شما پیشنهاد می کنیم. با ما همراه باشید تا این دلایل دوست داشتنی را بدانید. پس با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای سفر به جاهای دیدنی شهر والنسیا...

سفر به والنسیا ، شهر متفاوت و دوست داشتنی اسپانیا

سواحل خیره نماینده

شاید انتظار نداشته باشید که یک شهر ساحلی تا این اندازه پرشور، سرزنده و پر جنب و جوش باشد. اما شهر والنسیا اسپانیا دارای سواحل ماسه طلایی می باشد که از مرکز شهر آن فاصله زیادی ندارند و برخلاف سواحل شهرهای همسایه مانند Alicante و Benidorm بسیار خلوت و خالی از شلوغی می باشند. سواحل زیبا، وسیع و بسیار تمیز این شهر، فضای بسیار زیادی برای کسب آرامش به گردشگران ارائه می نمایند و سواحل بسیاری نیز در همان خط ساحلی و خارج از شهر والنسیا اسپانیا وجود دارند که زیبا و ایده آل هستند.

شهر قدیم Old Town

بخشی از شهر والنسیا اسپانیا که شهر قدیم Old Town نامیده می شود، از هنر خیابانی (نقاشی های دیواری)، کافه های زیبا و معماری فوق العاده لبریز است. با این که شهر قدیم، جایگاه بسیاری از مشهورترین جاهای تماشای شهر والنسیا از جمله کلیسای جامع آن و بنای مشهور La Lonja de la Seda می باشد، جاذبه های کمتر شناخته شده ای نیز برای تماشا دارد. سعی کنید در سفر به والنسیا در کوچه های سنگ فرش پیچ در پیچ و خیابان های فرعی این بخش به گشت و گذار بپردازید (و بدانید که در امنیت کامل هستید) تا هم از مسیر شلوغ و معمول گردشگران دیگر فرار نموده باشید و هم بتوانید میدان های زیبا، کلیساهای کوچک، هنر خیابانی (نقاشی های دیواری) و کافه های جالب آن منطقه را پیدا کنید.

آسمان همواره آفتابی

اگر به والنسیا سفر می کنید، اصلا لازم نیست با خودتان چتر ببرید. شهر والنسیا بیش از 300 روز از سال از آفتاب برخوردار است و از آب و هوایی معتدل با اندازه بارش کم بهره می برد. در نتیجه یک مقصد اسپانیایی آفتابی و رویایی برای تعطیلات شما می تواند باشد. غیر ممکن است که در والنسیا باشید و احساس بسیار خوبی به خود و زندگی نداشته باشید؛ بخصوص وقتی که در سایه درختان نخل و زیر آسمان آبی و تمیز این شهر نشسته اید.

پائیای اصل

در سفر به والنسیا خوردن پائیا paella، آنهم پائیای اصل، آنچنان مهم و لذت بخش است که می تواند تنها علت شما برای بازدید از این شهر باشد. والنسیا خانه اصلی پائیا paella، مشهورترین غذای اسپانیا می باشد و ممکن است با خوردن یک paella valenciana یا همان پائیای والنسیایی در یکی از بی شمار رستوران های پائیا در این شهر واقعا غافلگیر شوید. مردم والنسیا به این غذا افتخار می نمایند و با غرور به شما می گویند که این ورژن اصلی پائیا paella اصلا مانند انواع دیگر آن که در شهرها و کشورهای دیگر عرضه می شوند، تنها یک توده زرد رنگ برنج همراه با مخلفات نیست؛ سرآشپز های والنسیایی در خصوص مواد اولیه خود بسیار حساس و سخت گیر هستند؛ برای مثال، به هیچ وجه از چوریزو (سوسیس اسپانیایی تهیه شده از گوشت خوک) برای پخت این غذا استفاده نمی نمایند.

هنر خیابانی

وقتی در منطقه ها قدیمی شهر به گشت و گذار می پردازید، به احتمال زیاد با نقاشی های دیواری رنگارنگ روبرو می شوید که به طور واضح با معماری تاریخی و خیابان های سنگفرش این منطقه در تضاد هستند. به محله شمالی El Carmen که بیشترین هنر خیابانی را دارد بروید و نقاشی های دیواری و رنگارنگ بزرگ این محله را که اغلب موضوعات سیاسی و اجتماعی دارند و دیوارهای ساختمان های کلنگی قدیمی را تزئین نموده اند، ببینید.

جشنواره های پر هیجان

بیشتر بازدید نمایندگان در سفر به والنسیا، ماه مارس (اواخر اسفند ماه) را انتخاب می نمایند تا در جشنواره لاس فالاس که اصلی ترین جشنواره این شهر محسوب می شود شرکت نمایند. در این جشنواره، شهر والنسیا اسپانیا به یک گالری هنری روباز بسیار بزرگ تبدیل می شود و به مدت بیشتر از دو هفته در آن نمایش های آتش بازی و جشن ها و میهمانی های بزرگ ترتیب داده می شود. اما این جشنواره، تنها جشنواره جالب و پر هیجان این شهر نیست. از جشنواره مخصوص دویدن با گاوهای وحشی تا پرتاب کردن ترقه به سمت یکدیگر، جشنواره های هیجان انگیز و حتی تا حدی خطرناک دیگری نیز وجود دارند. جشنواره پرتاب گوجه فرنگی یا همان La Tomatina یکی از ساکت ترین و کم خطر ترین جشن های این شهر به شمار می رود.

فرهنگ منحصر به فرد

مردم شهر والنسیا اسپانیا با غرور به شما می گویند که والنسیا مانند سایر شهرهای اسپانیا نیست. این منطقه علاوه بر داشتن زبان مجزا، دارای سنت های غرور آمیز ویژه از جمله غذاهای خاص، جشنواره ها و لباس های سنتی خاص می باشد که شبیه به آنها را در هیچ جای دیگر از اسپانیا پیدا نخواهید کرد.

فضای سبز

مشهورترین پارک شهر والنسیا قبلا بستر یک رودخانه بوده است و هم اکنون با نام باغ های توریا Turia Gardens شناخته می شود. این پارک دارای زمین بازی بچه ها، بخش های ویژه پیک نیک و مسیر های دوچرخه سواری است. اما این پارک تنها یکی از پارک های زیبا و آرام متعدد در شهر والنسیا به شمار می رود.

خیابان های دوستدار دوچرخه

شهر والنسیا اسپانیا به خاطر مسطح بودن و داشتن مسیرهای متعدد دوچرخه سواری که مرتبا در حال توسعه و افزایش هستند، یک شهر ایده آل برای دوچرخه سواری محسوب می شود. شما هم در سفر به والنسیا، می توانید از شهر قدیم Old Town تا بندر والنسیا دوچرخه سواری کنید یا در سایر مسیرهای خوش چشم انداز اطراف این شهر به رکاب زدن بپردازید.

معماری بی نظیر

با این که والنسیا بیشتر بخاطر بنای فوق مدرن شهر هنرها و علوم City of Arts and Sciences مشهور است، برای علاقمندان معماری قدیم و تازه یک گنجینه ارزشمند به شمار می رود و از زیباترین جاهای تماشای شهر والنسیاست. در این شهر، بقایای بناهای رومی از دوره رومی ها و بناهای سبک اسلامی به چشم می خورند. در شهر قدیم نمونه های فوق العاده ای از همه سبک های معماری از آرت دکو تا گوتیک والنسیایی وجود دارند. این منطقه دارای سبک ویژه خود از معماری گوتیک می باشد و بسیاری از بناها با کاشی های سرامیکی رنگارنگی که سمبل والنسیا هستند تزئین شده اند.

کلیسای باشکوه

کلیسای جامع سبک گوتیک والنسیا یکی از مشهور ترین بناهای شهر و از منحصر به فردترین جاهای تماشای شهر والنسیا به شمار می رود و جام باده ای که در آن وجود دارد، به گفته بسیاری، همان جام مقدس Holy Grail (جامی که عیسی در شام آخر از آن نوشید) می باشد. از نیایشگاه طلایی Chapel of the Holy Grail در این کلیسا تماشا کنید و خودتان قضاوت کنید که آیا این جام همان جام مقدس مشهور است یا خیر.

فرهنگ قابل لمس

هنر و تاریخ را می توان در سفر به والنسیا از نزدیک لمس کرد؛ چرا که بیشتر موزه های این شهر رایگان یا بسیار مقرون به صرفه هستند؛ از جمله موزه هنرهای زیبا Museo de Bellas Artes و موزه گاوبازی Museo Taurino. موزه های دیگری چون موزه تاریخ والنسیا Museo de Historia de Valencia تنها در روزهای آخر هفته رایگان می باشند.

بازار مرکزی شهر

شهر والنسیا مانند سایر شهرهای اسپانیا غذا را بسیار جدی می گیرد و مردم شهر می دانند برترین مکان برای خریدن محصولات تازه، بازارهای غذایی سرزنده شهر می باشند. جالب ترین این بازارها، بازار مرکزی Central Market، قصر بزرگ غذایی شهر در قلب شهر قدیم Old Town است. این بازار شلوغ یکی از بخش های مهم زندگی مردم این شهر و قدیمی ترین بازار خوراکی در اروپا به شمار می رود. همچنین، با کاشی های سرامیکی و گنبد بزرگ بالای آن، یک اثر فوق العاده معماری محسوب می شود.

زندگی شبانه پرآوازه

والنسیا و مردم آن به خوبی می دانند چگونه جشن و میهمانی برگزار نمایند. از کلوب های شبانه زیر زمینی سبک قدیم تا تراس های روباز کنار ساحل، برای هر گونه سلیقه ای، جایی برای گذراندن یک شب خاطره انگیز و تجربه کردن زندگی پرشور شبانه والنسیایی وجود دارد.

موسیقی زنده

جشنواره مشهور جهانی که Benicassim Festival نام دارد در سواحل والنسیا برگزار می شود و مرکز شهر والنسیا جشنواره کوچک تر Festival De Les Artes یا همان جشنواره هنرها را در بنای مشهور شهر هنرها و علوم City of Arts and Sciences برگزار می نماید. در این جشنواره، موسیقی زنده با حضور هنرمندان محلی و بین المللی اجرا می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2285

به "سفر به والنسیا ، شهر متفاوت و دوست داشتنی اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به والنسیا ، شهر متفاوت و دوست داشتنی اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید