مسائل عجیب و غریب مودم هواوی B612

به گزارش مجله کارنیکان، مودم هواوی B612 (ایرانسل TF-i60) در ایران پرطرفدار و پرفروش است اما دارای ضعف ها و مسائل زیادی است. از جمله اینکه نسخه های مختلف لاک شده و آنلاک آن در بازار به فروش می رسد.

مسائل عجیب و غریب مودم هواوی B612

بعضی فروشگاه ها آنلاک نسخه ایرانسل را می فروشند. بعضی فروشگاه ها آنلاک شرکت های خارجی و بعضی دیگر خودشان دستگاه را آنلاک کردند. تشخیص مودم B612 اصل از نسخه های آنلاک تقلبی در بازار بسیار سخت است و از سوی دیگر مسائل عجیب و غریبی که این مودم برای کاربران درست می نماید؛ داستان دیگری دارد.

به عنوان یک نمونه از ده ها نظر و کامنتی که کاربران و خواننده های عزیز سایت شبکه چی درباره مسائل و ایرادات مودم هواوی B612 فرستادند؛ کامنت طولانی و مفصل و همراه با جزئیات این دوست عزیز را بخوانید:

سه مشکل عجیب

با سلام، من چند روزی هست که یک مودم هواوی B612 آنلاک خریده ام که بدون گارانتی بود و از طرفی فروشنده اطمینان داد که فریم ویر اصل خود هواوی از کارخانه روی مودم نصب شده است و مودم وارداتی است و حتی احتیاج به رجیستری هم ندارد (که واقعا نداشت). حالا بعد چند روز برسی و کوشش، سه تا مورد عجیب در این مودم پیدا شد:

مشکل 1: عدم ارسال و دریافت SMS

با توجه به اینکه این مودم توانایی ارسال و دریافت پیامک را دارد، اما من هرچی سعی و کوشش کردم؛ نتوانستم نه پیامی ارسال کنم و نه پیامی دریافت کنم، مثلا رفتم در تنظیمات پیام مودم و هرجوری که تنظیم کردم نشد و یا سیم کارت مودم را عوض کردم، چند بار هم مودم را ریست کردم و … که کلا باز هم نشد اما جالبی قضیه اینجا است که اگر یک تلفن به مودم وصل کنید و به شماره سیم کارت مودم تماس بگیرید؛ تلفن زنگ می خورد و حتی USSD مودم کاملا کار می نماید؟!

نکته: البته من در قسمت وارد کردن شماره، انواع و اقسام شماره تلفن را وارد نموده و تنظیمات موجود در قسمت تنظیمات پیام مودم را انجام دادم ولی متاسفانه هیچ تغییری ندیدم.

مشکل 2: چراغ های آنتن

مشکل دوم درباره 5 چراغ آنتن دهی روی مودم است. عملا اگر شما در جایی باشید که آنتن دهی خیلی عالی باشد؛ چراغ های آنتن دهی مودم بین 4 و 5 تا چراغ برای شما روش می گردد و برعکس اگر درجایی با آنتن دهی ضعیف باشید، بعید می دانم چراغ های آنتن دهی مودم به 3 تا چراغ روشن هم برسد.

اما در این مودم جالب است که چه شما آنتن داشته باشید و چه نداشته باشید؛ هر 5 چراغ آنتن دهی مودم روشن است. من برای تست دقیق تر این مورد، در پنل خود مودم، چند آزمایش کردم که یکی، مودم را طوری تنظیم کردم که فقط از آنتن های خارجی فرکانس دریافت کند و در این آزمایش من از آنتن های مودم یوتل همراه اول استفاده کردم.

زمانی که مودم تنظیم شد و آنتن ها هم وصل بودند، هنوز 5 چراغ آنتن دهی مودم روشن بود و زمانی هم که من در همان حالت، آنتن های مودم را جدا کردم باز هم 5 چراغ آنتن دهی، روی مودم روشن بود؟!

البته در پنل خود مودم شاخص و پارامترهای آنتن دهی مودم در حال تغییر است و میانگین آنتن دهی منطقه نیز متوسط رو به پایین است که باز عملا نباید 5 چراغ مودم روشن باشد، حتی با تعویض کردن سیم کارت و ریست کردن مودم، باز هم مشکل حل نشد.

مشکل 3: به روزرسانی فریم ویر

اشکال سوم، مشکل آپدیت مودم است. عملا اگر برای مودم آپدیتی ارسال گردد؛ آن را به صورت اتوماتیک به روز می نماید و اگر نباشد، پیام آپدیتی موجود نیست را نشان می دهد (البته اتوماتیک آپدیت شدن، بسته به زدن تیک آپدیت اتوماتیک در پنل مودم است).

برام خیلی عجیب بود که چرا در پنل خود مودم، قسمت آپدیت را که کلیک می کنیم و بعد روی دکمه چک آپدیت می زنیم، پیام شکست را نشان می دهد (این دلیل آنالیز و دریافت نکردن آپدیت مودم را شرح می دهد) و متاسفانه راهی برای برطرف این پیام خطای شکست، حتی با ریست کردن مودم و … هم پیدا نکردم!

فکر می کنم با توجه به نسخه نرم افزاری مودم، یک نسخه آپدیت موجود باشد و حتی شاید نه تنها با آپدیت کردن مودم کارایی مودم بهتر می گردد بلکه شاید دو مورد فوق هم کلا حل گردد.

نسخه نرم افزاری و رابط کاربری این مودم:

Software version: 11.196.01.01.234

Web UI version: 81.100.34.01.234

البته من در آپدیت کردن مودم:

1-مقداری ترس از اینکه مودم از کار بیفتد دارم.

2- نمی دانم نسخه اصل آپدیت جدیدش چه ورژنی است و ازکجا می توان آن را تهیه کرد.

3- همچنین روش آپدیت کردن مودم (که به صورت لوکال آپدیت است و یا با لحیم کاری و غیره)درست نمی دادنم.

4- حتی هم اگر مودم به هر نحوی آپدیت گردد باز نتیجه و شرایط پنجاه، پنجاه است.

نکته: من با خود فروشنده هم صحبت کردم اما آن ها تخضصی در این زمینه ندارند و فقط فروشنده هستند.

نکته: این مودم در هنگام خرید، هیچ گونه آرم یا لوگویی روی بدنه مودم به غیر از لوگوی هواوی در وسط بدنه ندارد و حتی با ریست کردن مودم هم نام وای فای به ایرانسل تغییر نکرد.

داستان از اینجا آغاز شد که یک خواننده عزیز سوال کردند از بین مودم های هواوی B528 و B525 و TF-i60 (هواوی B612) کدام یک برای استفاده…

پرسش: 1- من گوشی سونی Z5 دارم و در خانه شبکه LTE میاد و میره؛ یعنی یه زمانی +H و یه زمانی LTE است. چون…

مودم های B612 و B525 جزو معروف ترین مودم های رومیزی Cat 6 در بازار هستند و از جمله مودم های خوش ساخت و با عملکرد خوب شرکت هواوی…

پیش تر، دو مدل آنتن 4G برای مودم های هواوی از جمله هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 معرفی کردیم. آنتن رومیزی Blazing Fast را برای تقویت امواج…

اگر این روزها بخواهید یک مودم 4G رومیزی خریداری کنید؛ احتمالا به مودم های هواوی B612 و B528 برخورد نموده یا فروشندگان یکی از این دو…

مودم ایرانسل TF-i60 یا هواوی B612 در بخش سرعت اینترنت 4G و TD-LTE کیفیت رضایت بخشی دارد. از حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت روی 4G و…

این سوالی است که یک کاربر در چت تلگرام از من پرسید. جواب خیلی ساده و روشن است: مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 (فرقی…

متخلفان، متقلبان و کلاه برداران بازار شبکه هر روز به ترفند تازه تری متوسل می شوند تا سر مردم کلاه گذاشته و مودم هواوی B612 را بفروشند. یک…

منبع: شبکه چی
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1447

به "مسائل عجیب و غریب مودم هواوی B612" امتیاز دهید

9 کاربر به "مسائل عجیب و غریب مودم هواوی B612" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل عجیب و غریب مودم هواوی B612"

1 دیدگاه

رضا 20 اسفند 1399

دوستان من هم چند روز پیش مودم هاوی B612 رو به همین طریق که این دوستمون کامنت کرده خریدم و دقیقا همین مشکلات برای من هم وجود دارد!

پاسخ به رضا
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید