لزوم گسترش استیکرهای بومی در کشور، ایجاد اشتغال با طراحی استیکر

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از آیگپ، سید مسعود شجاعی طباطبایی در مورد فراخوان اولین مسابقه جایزه سال استیکر که توسط شبکه اجتماعی آیگپ منتشر شده است، شرح داد و گفت: استیکر آنچنان قدرتی دارد که طراحی آن می تواند به یک کسب و کار پر سود تبدیل شده و اشتغال زایی کند. در حال حاضر در کشورهای پیشرفته بسیاری از شرکت ها و اماکن از استیکرها برای هدایت مشتریان استفاده می نمایند. این معقوله در ایران مهجور مانده و امیدواریم با یاری آیگپ این حوزه را گسترش داده و به خودکفایی برسیم.

لزوم گسترش استیکرهای بومی در کشور، ایجاد اشتغال با طراحی استیکر

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

دبیر اولین مسابقه جایزه سال استیکر با بیان اینکه برگزاری جایزه سال استیکر بسیار هوشمندانه است و زمانی که در عنوان مسابقه ای کلمه جایزه سال عنوان می گردد، این نوید را می دهد که این رویداد سال به سال اجرا خواهد شد و به یک دوره خلاصه نمی گردد، گفت: در ایران تاکنون به مقوله استیکر و طراحی آن پرداخته نشده بود و این برای اولین بار است که این اتفاق توسط شبکه اجتماعی آیگپ رخ می دهد.

شجاعی طباطبایی با اشاره به اینکه استیکر یکی از ابزارهای اصلی و مهم یک پیغام رسان در فضای مصاحبه است و کاربردهای بسیاری برای کاربران دارد، گفت: با استیکر شما دیگر احتیاج ندارید احساسات و عواطف خود را با توضیحات اضافی و نوشتن بیان کنید و یک استیکر خوب می تواند تمام آنچه که کاربر می خواهد را در لحظه و به صورت تصویری به مخاطب مقابل منتقل کند.

وی به اهمیت طراحی و گسترش استیکر با موضوعات بومی، ملی و مذهبی با برگزاری این مسابقه توسط یک پیغام رسان اشاره نمود و اضافه نمود: این مساله باعث خواهد شد تا دیگر پیغام رسان ها هم به این موضوع علاقمند شوند و امیدوارم که در سالهای بعد شاهد حضور آنها و همکاری شان با آیگپ در برگزاری این مسابقه باشیم.

مدیر بخش هنرهای تجسمی حوزه هنری به شرایط طراحی استیکر در ایران پرداخت و گفت: از زمانی که استیکر در پیغام رسان ها ابداع و به کاربران در ایران عرضه شد ما شاهد استیکرهایی بودیم که از سوی کشورهای مختلف طراحی شده بود، در این زمینه ما در داخل با کمبود محتوا روبرو هستیم. متاسفانه تا به امروز کمتر شاهد استیکرهای بومی بوده ایم و این مسابقه می تواند سرآغازی برای گسترش و توسعه استیکرهای بومی و ملی در ایران باشد.

شجاعی طباطبایی در مورد ساختار و نوع طراحی استیکرها گفت: ما در استیکر دنبال ساخت و سازهای پیچیده ای نیستیم و احتیاجمند طرح هایی هستیم که بسیار ساده و جذاب باشد. در این مسابقه بیشتر به دنبال طرح هایی هستیم که در عین سادگی از جذابیت برخوردار باشند. بسیاری از هنرمندان به خاطر حساسیت بالایی که در طراحی های خود دارند تمام جزییات را ریز به ریز لحاظ می نمایند که در استیکر آنچنان به آن احتیاجی نیست.

مدیر بخش هنرهای تجسمی حوزه هنری با بیان اینکه موضوعی که برای این مسابقه در نظر گرفته شده، طراحی استیکرهای بومی- ایرانی است و هزاران موضوع و شخصیت و طرح می توان از آنها استخراج کرد، گفت: به عنوان مثال طراحی از اساطیر شاهنامه، شخصیت های قومیتی متنوع و ... می تواند آنچنان بانک محتوایی از استیکر برای ما ایجاد کند که تا مدت های بسیاری از استیکر بی احتیاج باشیم.

وی، ادامه داد: در این مسابقه هنرمندان رشته های مختلفی همچون نگارگری، خطاطی، هنرمندان حوزه انیمیشن، گرافیست ها و نقاش ها می توانند حضور داشته باشند و می توانیم از ایده و هنر آنها استفاده کنیم.

دبیر اولین مسابقه جایزه سال استیکر درباره روش دریافت آثار و آنالیز آنها گفت: ما به وسیله ایمیل و شبکه اجتماعی آیگپ آثار را دریافت و آنالیز می کنیم، اگر طرح بدون اشکال باشد به بخش داوری ارجاع می گردد. اما اگر احساس کنیم، کار مقداری ایراد دارد سعی می کنیم با هنرمند ارتباط برقرار نموده تا اشکالات را رفع کند و مجددا برای ما ارسال کند. بعد از اینکه آثار به صورت کامل دریافت شد، اسامی را از آثار حذف نموده و بر اساس کدهایی که تعریف شده طرح ها را مورد داوری قرار خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 538

به "لزوم گسترش استیکرهای بومی در کشور، ایجاد اشتغال با طراحی استیکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم گسترش استیکرهای بومی در کشور، ایجاد اشتغال با طراحی استیکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید