فصل جدیدی از گردشگری در سیستان و بلوچستان رقم خواهد خورد، دو محور گردشگری جدید در چابهار تعریف می شود

به گزارش مجله کارنیکان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فصل جدیدی از گردشگری در سیستان و بلوچستان رقم خواهد خورد.

فصل جدیدی از گردشگری در سیستان و بلوچستان رقم خواهد خورد، دو محور گردشگری جدید در چابهار تعریف می شود

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به استان سیستان وبلوچستان سفر کرده است، امروز چهارشنبه 22 خرداد 98 از مجتمع گردشگری در حال ساخت مینیاتور، نوار ساحلی، کوه های مینیاتوری (مریخی)، هتل لاله چابهار و نمایشگاه صنایع دستی منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.

در این بازدیدها که استاندار سیستان و بلوچستان، تعدادی از مدیران سازمان میراث فرهنگی و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز حضور داشتند، معاون رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت های موجود گردشگری در استان سیستان و بلوچستان بر توسعه زیرساخت های گردشگری در منطقه چابهار تأکید کرد.

مونسان در این حاشیه این بازدیدها در گفت و گو با خبرنگاران سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده و نیز با توجه به ظرفیت های بسیار ارزشمندی که در حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان و خصوصا چابهار وجود دارد، به نظر می رسد فصل جدیدی از گردشگری در این استان رقم خواهد خورد.

او افزود: در بازدیدهایی که امروز انجام شد، دو محور گردشگری را به صورت پایلوت تعریف خواهیم کرد، محور درک به چابهار و محور چابهار به کوه های مریخی که دو راستا گردشگری بسیار زیبا خواهند بود و به طور حتم به توسعه گردشگری این منطقه کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در این دو راستا پروژه های جاذب گردشگری طراحی و اجرا خواهد شد و آن طور که مدیرعامل منطقه آزاد چابهار قول داده است، بخشی از این پروژه ها تا نیمه دوم سال و بخشی دیگر تا نوروز 98 اجرایی می شود.

او ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز تمام توان خود را برای تحول در حوزه گردشگری چابهار به کار خواهد بست تا این این منطقه به یک قطب گردشگری تبدیل شود.

معاون رئیس جمهوری افزود: طبیعت زیبای سیستان و بلوچستان و خصوصا منطقه چابهار از جمله سواحل بسیار زیبا، کوه های مریخی، در کنار آداب و سنت های دوست داشتنی مردم و نیز مهمان نوازی مردم خوب بلوچ ظرفیت هایی است که می تواند به توسعه و رونق هرچه بیشتر گردشگری در این منطقه کمک کند.

دکتر مونسان در خاتمه صحبت های خود خاطر نشان کرد: رونق گردشگری می تواند باعث ایجاد اشتغال و نیز افزایش درآمد برای جوامع محلی شود از این با تمام توان از توسعه گردشگری در این منطقه حمایت خواهیم کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 206

به "فصل جدیدی از گردشگری در سیستان و بلوچستان رقم خواهد خورد، دو محور گردشگری جدید در چابهار تعریف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل جدیدی از گردشگری در سیستان و بلوچستان رقم خواهد خورد، دو محور گردشگری جدید در چابهار تعریف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید