برگزاری آیین جشن نوروزگاه در شهرستان تویسرکان

به گزارش مجله کارنیکان، رئیس میراث فرهنگی و گردشگری تویسرکان از برگزاری آیین جشن نوروزگاه همراه با برنامه های متنوع در این شهرستان اطلاع داد. چون اجرای موسیقی سنتی، نمایشنامه، بازی های بومی و محلی و...

برگزاری آیین جشن نوروزگاه در شهرستان تویسرکان

اسحاق ترکاشوند گفت: بازارچه صنایع دستی در خانه تاریخی اقتداری و اجرای ورک شاپ با تمرکز بر مهارت منبت و قالی به عنوان میراث ناملموس با شروع سال نو دراین شهرستان برگزارشده است.

از مهم ترین برنامه های شهرستان تویسرکان می توان به برگزاری مراسم تحویل سال تازه در تپه نورالشهدا با حضور اقشار مختلف مردم و ملاقات با خانواده شهدا و جانبازان نام برد.

او گفت: نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان شهرستان تویسرکان به منظور بازدید علاقه مندان در موزه تاریخ و فرهنگ (خانه تاریخی مسعودی) در ایام نوروز آماده بازدید از علاقمندان است.

ترکاشوند بعلاوه از برگزاری آئین جشن نوروزگاه با گرامی داشت آثار ناملموس و برنامه های مانند اجرای موسیقی سنتی، نمایشنامه، بازی های بومی و محلی، جشنواره غذا و خوراکی های سنتی در کاروانسرا شاه عباسی فرسفج و پارک کمربسته سرکان و خانه تاریخی مسعودی تویسرکان اطلاع داد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری تویسرکان به برگزاری تور خانگرمز با موضوع معرفی کوه خانگرمز و تور تویسرکان گردی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری در سطح این شهرستان اشاره نمود.

او گفت: اجرای برنامه عصر شعر و موسیقی با تمرکز بر اشعار محلی در خانه تاریخی مسعودی از دیگر برنامه های موجود در شهرستان تویسرکان خواهد بود که گردشگران و مسافران نوروزی می توانند با برنامه ریزی در این برنامه ها شرکت نمایند.

ترکاشوند از برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی، برگزاری مسابقات محلی اعم از گردو بازی، طناب کشی و مچ اندازی خبرداد و گفت: بعلاوه ویژه برنامه ای در روز سیزده بدر در محل آرامگاه میررضی شاعر نامی تویسرکان برگزار خواهد شد.

خبرنگاران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2151

به "برگزاری آیین جشن نوروزگاه در شهرستان تویسرکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آیین جشن نوروزگاه در شهرستان تویسرکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید