تور ارزان بلغارستان: فروشگاه های زیر زمینی در مرکز بلغارستان، خرید از عمق خیابان های صوفیه

به گزارش مجله کارنیکان، سفر به صوفیه، مرکز بلغارستان و تماشا این شهر شما شگفت زده می نماید، فروشگاه های زیر زمینی در این شهر یکی از جاذبه های عجیب و منحصر به فرد بلغارستان است. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان بلغارستان: فروشگاه های زیر زمینی در مرکز بلغارستان، خرید از عمق خیابان های صوفیه

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

فروشندگان خیابانی یا همان دست فروش ها منظره مشترک در بیشتر شهرهای دنیا هستند. ناتوانی در پرداخت اجاره بالا و یا دسترس نبودن فضای تجاری مقرون به صرفه، این خرده فروش ها را کارکشته خیابان ها نموده است و نیز در بعضی موارد زیرزمین ها، همان گونه که در صوفیه، مرکز بلغارستان دیده می گردد. این مغازه های زیرزمینی که به آن ها کلک (KLEK) می گویند منحصر به شهر صوفیه هستند.

با سفر به صوفیه، مرکز بلغارستان و تماشا این شهر کاملا شگفت زده خواهید شد، چراکه بیشتر گردشگران انتظار دارند با شهری ساکت و دلگیر روبه رو شوند، اما صوفیه شهری است با فرهنگ های گوناگون که با شتاب به سوی امروزی شدن پیش می رود. تاریخ باور نکردنی این شهر، غذای مقرون به صرفه و مردم مهربان آن از آنگونه مواردی هستند که شما را به این شهر جذب می نمایند.

فروشگاه های زیر زمینی در زیرزمین ساختمان های مسکونی قرار دارند. یک پنجره کوچک دارند که به پیاده رو باز می گردد و معمولاً پایین تر از زانو قرار دارند. به همین برهان کلک نام دارند، کلک به معنای زانو است. محصولات در پیاده رو نمایش داده می شوند اما برای سفارش چیزی، خریداران باید چمباتمه بزنند و از پنجره با فروشنده صحبت نمایند. صاحبان کلک ها، نخستین کارآفرینان بلغارستان پس از سقوط کمونیسم بیش از 20 سال پیش هستند.

وقتی کمونیسم سقوط کرد و مالکیت خصوصی فراوری قانونی شد، این ها یکی از نخستین کسب و کارهایی بودند که ظاهر شدند. زیرزمین ها به مغازه های کوچک تبدیل شدند و از شهروندان و عابران با نوشیدنی، اسنک، سیگار و خوراکی پذیرایی می کردند. حتی بعضی از آن ها به تعمیر کفش و مشاغل خدماتی دیگر می پردازند. بسیاری از آن ها تا انتها شب باز می مانند و بعضی حتی به صورت شبانه روزی تکاپو می نمایند. وانگهی افسوس که این فروشگاه ها به مرور در حال ناپدید شدن هستند.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2099

به "تور ارزان بلغارستان: فروشگاه های زیر زمینی در مرکز بلغارستان، خرید از عمق خیابان های صوفیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان بلغارستان: فروشگاه های زیر زمینی در مرکز بلغارستان، خرید از عمق خیابان های صوفیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید