ظریف: آیا آمریکا به دنبال یک همه گیری بی انتها است؟

به گزارش مجله کارنیکان، وزیر خارجه با اشاره به درخواست یاری ترامپ از کره جنوبی برای مقابله با کرونا و اصرار آن بر تداوم تروریسم مالی علیه ایران بیان نمود: آیا آمریکا به دنبال یک همه گیری بی انتها است؟

ظریف: آیا آمریکا به دنبال یک همه گیری بی انتها است؟

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در صفحه توئیترش با اشاره به مقاله وال استریت ژورنال که در آن ترامپ از رهبر کره جنوبی برای مقابله با کرونا درخواست یاری نموده٬ نوشت: کرونا در حال تحمیل خسارت گسترده و سنگین به جهانست و هیچ کشوری در امان نیست. حتی عظیم ترین اقتصاد جهان به یاری کشورهای دیگر در مبارزه با این همه گیری احتیاج دارد. با این حال، از متوقف کردن تروریسم مالی علیه ایران سر باز می زند.

ظریف پرسید: آیا ایالات متحده به دنبال یک همه گیری (اپیدمی) بی انتها است؟

وزیر خارجه ایران عدم رعایت تحریم های قلدر (آمریکا) را یک ضرورت اخلاقی برشمرد.

گفتنی است٬ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مبارزه و مهار ویروس کرونا از کره جنوبی درخواست یاری نموده است.

در همین خصوص رویترز گزارش داد: دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی با صدور بیانیه ای گفت که ترامپ در تماس تلفنی با مون رئیس جمهور کره جنوبی ، به او وعده داده در صورتی که سئول در مقابله با ویروس کرونا یاری کند، واشنگتن نیز دریافت تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا توسط شرکت های کره جنوبی را تسهیل می نماید.

رئیس جمهور کره جنوبی نیز به ترامپ گفته است که در صورت در اختیار داشتن تجهیزات پزشکی اضافی، تا جایی که امکانپذیر باشد در این زمینه به آمریکا یاری خواهد نمود.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 823

به "ظریف: آیا آمریکا به دنبال یک همه گیری بی انتها است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آیا آمریکا به دنبال یک همه گیری بی انتها است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید