ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشکی اعلام شد، پذیرش حضوری دانشجویان از بهمن

به گزارش مجله کارنیکان، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی برای امسال گفت: شرایط پذیرش در دانشگاه ها برای مهر امسال مشابه سال قبل خواهد بود.

ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشکی اعلام شد، پذیرش حضوری دانشجویان از بهمن

دکتر علی اکبر حق دوست در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی، اظهار کرد: بعلاوه سال جاری ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته های پرتقاضا نظیر دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی هم بدون تغییر می ماند.

وی در شرح این مطلب بیان نمود: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس آمایش سرزمینی دیده شده است و دانشگاه ها مشابه سال های قبل دانشجو پذیرش خواهند کرد. بنابراین ما در سه رشته پرتقاضای فوق هم تغییر چندانی برای پذیرش نداشتیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص آخرین شرایط واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی هم گفت:در زمینه واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی که در بیمارستان حضور دارند و مستقیم یا غیر مستقیم با بیمار سروکار دارند، مسئله ای نداریم و این گروه از دانشجویان در سطح کشور واکسن زدند.

دکتر حق دوست اضافه کرد: اخیرا به معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تاکید نمودیم با هماهنگی با معاونت بهداشت وزارت متبوع جهت اختصاص ظرفیت واکسن دستیاران، کارورزان و کارآموزان با اولویت گروه های در معرض خطر کوشش نمایند و این معاونین مکلف به ارائه گزارش هفتگی در این زمینه هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه در خصوص واکسیناسیون سایر دانشجویان علم پزشکی توضیح داد: در حال حاضر بیشتر دانشجویان علوم پزشکی واکسینه شده اند اما در خصوص سایر گروه هایی که با بیماران روبروه نداشتند هم تمهیداتی اندیشیده شده که این گروهها هم واکسینه شوند. امیدواریم تا سرانجام فصل پاییز کل دانشجویان علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم به طور کامل واکسن را دریافت نمایند و با واکسیناسیون دانشجویان ترم تازه به صورت حضوری برگزار گردد.

دکتر حق دوست در خصوص زمان برگزاری کلاس های حضوری دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: پیش بینی ما این است که از مهر ماه تا اواسط آبان ماه کلاس های درس غیرحضوری و تلفیقی باشد و از آبان ماه کلاس ها به صورت حضوری برگزار شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید نمود: با توجه به انباشت دروس و این که بعضی دانشجویان در ترم سرانجامی به سر می برند، ممکن است کلاس های درس با شلوغی بیشتری روبرو شوند و به همین علت بیشتر پذیرش حضوری دانشجویان علوم پزشکی از بهمن ماه خواهد بود تا از ازدحام در دانشگاه ها جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1833

به "ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشکی اعلام شد، پذیرش حضوری دانشجویان از بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشکی اعلام شد، پذیرش حضوری دانشجویان از بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید