ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی برای آب رسانی در استان سمنان

به گزارش مجله کارنیکان، استاندار سمنان ضمن بیان اینکه دستگاه های اجرایی امکانات خود نظیر چاه و تانکر را برای آب رسانی در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهند ،برضرورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه جهت آبرسانی به روستا های منطقه محروم تاکید نمود.

ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی برای آب رسانی در استان سمنان

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در تبادل نظر با خبرنگار از ،در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با بیان اینکه استان سمنان جزء استان های دچار بحران کم ابی است گفت: پدیده خشکسالی در برخی از شهرستان های استان سمنان با توجه به گرمای پیش رو، رو به افزایش است و باید برای این مهم تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

او به خاموشی های اخیر و مسائل به وجود آمده در آب شرب هم اشاره نمود و افزود: باید جهت خاموشی صنوف، صنعت و ... هماهنگی های لازم صورت پذیرد تا شاهد مسائل بیشتر نباشیم.

آشناگر به کاهش 34 درصدی رواناب های استان هم اشاره نمود و ادامه داد: برای توسعه صنعت وجود آب امری لازم است و باید توجه جدی صورت گیرد و لازمه تحقق این امر انتقال آب دریای خزر به سمنان است که باید کار های عملیاتی آن تسریع گردد.

استاندار سمنان افزود: سطح آب رودخانه ها به شدت کاهش یافته و باید به سمت ساماندهی کشت های کشاورزی با محصولات کم آب بر برویم.

آشناگر به هوشمند سازی 100 درصدی کنتور های چاه آب استان اشاره و بر ضرورت بهینه مصرف اب در استان تاکید نمود.

او بعلاوه بر ضرورت تأمین منابع اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه جهت تامین آب شرب روستا های منطقه ها محروم در شهرستان های میامی شاهرود و دامغان تاکید نمود.

بعلاوه حیدریان مدیرعامل آب منطقه استان در حاشیه این جلسه گفت: جلسه شورای حفاظت با بحران کم آبی با دو دستور کار راه چاره های مقابله با خشکسالی و بحث پساب فاضلاب سمنان برگزار گردید.

او افزود: در دستور کار اول مقرر شد فرمانداران شهرستان های استان که رئیس جلسه شورای حفاظت منابع آبی شهرستان های خود هستند جلسات متعددی را با موضوع خشکسالی برگزار نموده و کلیه دستگاه ها و امکانات ادارات از جمله تانکر ها باید در اختیار شرکت آب و فاضلاب جهت تامین آب شرب مورد نظر منطقه ها قرار گیرد.

حیدریان ادامه داد: در مواردی که بحث کاهش سطح آب و بهینه مصرف کردن مطرح است باید سازمان جهادکشاورزی مصرف آب را مدیریت و اطلاع رسانی های لازم به مردم صورت گیرد.

حیدریان بعلاوه بر ضرورت مدیریت مصرف آب در فضای سبز شهری هم تاکید نمود.

انتهای پیغام /ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1861

به "ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی برای آب رسانی در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی برای آب رسانی در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید