صداوسیما برای تبلیغ روغن های سه کاره تذکر گرفت

به گزارش مجله کارنیکان، تبلیغ روغن های خوراکی چندکاره در صداوسیما، این روزها بحث برانگیز شده است؛ موضوعی که در آنتن زنده خود تلویزیون هم به نقد کشیده و اعلام شد که به صداوسیما درباره پخش این تبلیغ تذکر لازم داده شده است.

صداوسیما برای تبلیغ روغن های سه کاره تذکر گرفت

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، این روزها روغنی خوراکی در شبکه های تلویزیونی تبلیغ می گردد که همزمان سه کاربرد پخت و پز، سالاد و سرخ کردنی را داراست؛ این درحالی است که وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد با بیان اینکه روغن سه کاره تبلیغ شده از صداوسیما مغایر با استاندارد است، به نوعی این ادعا را رد نموده است.

پخش تبلیغات تلویزیونی در شبکه های جهان(خصوصا شبکه های دولتی) اغلب بر اساس پروتکل نوشته شده ای اتفاق می افتد که صاحب شبکه را به رعایت آن موظف می نماید اما اینکه رسانه ملی ما تا چه اندازه به رعایت این پروتکل ها خود را موظف می نماید نکته قابل بحثی است که در نهایت به نظر می رسد به پاسخ منفی در این زمینه برسیم.

از عملکرد گذشته رسانه در قبال تبلیغ چای لاغری و کرم حلزون و تبلیغ انواع خوراکی های مضر که بگذریم، این روزها به پدیده جدیدی در تبلیغات تلویزیونی می رسیم که در روزهای کرونایی و احتیاج بیشتر بدن به سلامت، به شدت قابل بحث است؛ تبلیغ روغن خوراکی غیراستاندارد با سه کاربرد!؛ موضوعی که شامگاه گذشته در شبکه سلامت صداوسیما هم به نقد کشیده شد.

غلامرضا امینی، مدیر کل نظارت بر استاندارد حلال مواد غذایی و بهداشتی در ارتباطی زنده با بخش آخر برنامه + سلامت شبکه سلامت سیما، با این پرسش مجری تلویزیون روبرو شد که آیا روغن های سالاد، پخت و پز و روغن سرخ کردنی متفاوت هستند و با چه توجیهی هر سه این کاربردها در حال حاضر در قالب یک محصول ارائه می شوند؟

امینی تاکید نمود: روغنی تحت عنوان یک محصول با سه کاربرد مطرح شده که مورد تایید سازمان ملی استاندارد نیست و تنها به منظور القای شبهه برای مصرف نماینده و افزایش میزان فروش و مصرف گفته می گردد.

او در پاسخ به اینکه با توجه به عدم تاییدی که عنوان شد، چگونه صداوسیما روغنی با سه کاربرد را تبلیغ می نماید؟ اظهار کرد: صداوسیما تذکرات لازم در این خصوص را گرفته و به عدم پخش این تبلیغات تذکر داده شده است و فقط روغن هایی با یک کاربرد این مجوز را دارند و اقدامات قانونی لازم در این مورد و برای واحدهای مربوطه صداوسیما انجام شده است.

امینی درباره اینکه صدور همزمان برچسب های لازم روی بسته بندی محصول با مجوزهای فراوری که مراجع ذی صلاح نیز آن را تایید می نمایند همراه است، چگونه این برچسب ها هر سه کاربرد در یک محصول را قید می نمایند؟ تاکید نمود: این امر کاملا تخلف است و برچسب ها به صورت غیرقانونی عوض شده و تخلف محرز و تایید سازمان روی برچسب دیگری بوده است.

+سلامت برنامه ای با موضوع سلامت اجتماعی به تهیه نمایندگی میثم فرزامی هر روز از شبکه سلامت روانه آنتن می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1244

به "صداوسیما برای تبلیغ روغن های سه کاره تذکر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صداوسیما برای تبلیغ روغن های سه کاره تذکر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید