سفر ارزانی به دور جهان داشته باشید

به گزارش مجله کارنیکان، شاید بزرگ ترین مسئله ای که برای سفر در سر راه افراد وجود داشته باشد، هزینه باشد. اما با همه مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد، اگر کسی تصمیم به انجام کاری بگیرد، غیر ممکن ترین ها هم ممکن می شوند. یک مثال خوب، دبی و مایکل است. این زوج بازنشسته با اینکه پول زیادی ندارند، اما تصمیم گرفتند تا به دور جهان سفر نمایند و این تصمیم را عملی کردند. اگر کنجکاوید تا بدانید این زوج جطور این کار را انجام دادند، در ادامه همراه خبرنگاران باشید:

سفر ارزانی به دور جهان داشته باشید

دبی و مایکل کمپ بل دو زوج مسن 60 و 70 ساله هستند که به Senior Nomads معروفند و تصمیم گرفته اند تا سال های آخر عمرشان را سفر نمایند. آنها به شهرهای مختلفی در این مدت سفر نموده اند از کوزو گرفته تا یونان و ایرلند و مالت را گشته اند و در واقع 1000 روز اخیر زندگی شان را به گشت و گذار در این شهرها مشغول بوده اند. اما علیرغم پول کمی که داشته اند چطور توانسته اند این کار را انجام دهند؟ این زوج ماجراجو راز خود را در ادامه می گویند:

آنها می گویند Airbnb، دوست شماست. این زوج ماجراجو، در 100 تور Airbnb که تور 3 ساله دور جهان بود، شرکت کردند و میانگین هزینه آنها فقط شبی 90 دلار بوده است. آنها می گویند بهتر است یک میزبان Airbnb خوش برخورد پیدا کنید تا مطمئن شوید که هر اتفاقی هم که بیفتد، حداقل یک دوست دارید.

بهتر است وسایل سفرتان را سبک ببندید اما این به معنای فراموش کردن ضروریاتی مثل قرص ها نیست. اگر می خواهید دور جهان را با هزینه کم بگردید باید هزینه های اضافه را کنار بگذارید و کمی سختی به خودتان بدهید. شاید مجبور شوید در یک رختخواب ناراحت بخوابید.

باید غذاهای رستوران را فراموش کنید و خودتان غذا بپزید. سعی کنید تا جایی که ممکن است، سفره های سبک . مناسب سفر داشته باشید و حتی برخی از ادویه ها را هم از خانه ببرید تا پول برای آنها نپردازید.

هیچ وقت خانه تان را بدون یک بسته سوپ آماده ترک نکنید.

بهتر است تا یک ویزای بلند مدت در کشورهای عضو شینگن بگیرید.

برای ارتباط با دوستان و خانواده و آشنایانتان در حین سفر می توانید از اپلیکیشن های مخصوص متصل به اینترنت بهره ببرید.

اگر احتیاج به خدمات پزشکی و دندان پزشکی دارید می توانید از نوع مقرون به صرفه آنها در جایی خارج از کشور خودتان بهره ببرید.

شما درباره این شیوه از سفر چه فکری می کنید؟ تا به حال شده به فکر سفر مقرون به صرفه دور جهان باشید؟ اگر تجربه ای در این مورد داشته اید با ما در میان بگذارید و نظرات خود را به ما بگویدد.

منبع: nypost.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2247

به "سفر ارزانی به دور جهان داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ارزانی به دور جهان داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید