ساحل پاتارا، بزرگترین ساحل ترکیه

به گزارش مجله کارنیکان، ترکیه که به یکی از مراکز گردشگری محبوب خصوصا میان گردشگران ایرانی تبدیل شده است، مکان های زیادی برای گردش و سرگرمی دارد. ساحل پاتارا که بزرگترین ساحل در ترکیه و شمال مدیترانه است، ساحلی زیبا و پر از آرامش است که تماشا آن تجربه ای بی نظیر در تور ترکیه و سفر به این کشور خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این ساحل، با خبرنگاران همراه شوید.

ساحل پاتارا، بزرگترین ساحل ترکیه

ساحل 12 مایلی و دست نخورده پاتارا، بزرگترین ساحل ترکیه است. این ساحل یک دست ماندن و توسعه نیافتن خود را مدیون به جای مانده های شهری قدیمی در این قسمت و بعلاوه تخم گذاری لاک پشت ها است که از 40 میلیون سال پیش در این ساحل رخ می داده است.

تاریخچه

این ساحل قرن ها پیش از میلاد مسیح پیدا شد و به سرعت به عنوان بزرگترین بندر لیکیه شناخته شد. معبد آپولو که در اینجا واقع شده است، سالانه افراد زیادی را برای زیارت و بعلاوه بازدید به خود جذب می نماید.

دیدنی ها

این ساحل با دید زیبا و منحصربه فرد خود و بعلاوه امکان شنا محلی مناسب برای سفر میان توریستان شناخته می گردد. از آنجایی که این ساحل در میان یک پارک ملی واقع شده است، گونه های مختلف پرندگان در آن دیده می گردد و لاک پشت سرخ که گونه ای در حال انقراض نیز است، در اینجا تخم گذاری می نماید. بعلاوه به علت وجود لاک پشت های در حال انقراض، این منطقه به شدت در معرض مراقبت و نگهداری است و به همین علت تغییرات زیادی در آن به وجود نیامده است. در ماه های می تا اکتبر، این ساحل از ساعت 6 عصر بسته است تا مکانی آرام برای لاک پشت ها به وجود آید و در آرامش تخم گذاری نمایند.

این ساحل 12 کیلومتری پوشیده از شن است و انتهای آن به منطقه ای کوهستانی می رسد. بعلاوه در گوشه ای از آن قسمتی باتلاقی واقع شده است که در گذشته خلیج این ساحل بوده است. این ساحل به عنوان یکی از برترین ساحل های جهان شناخته شده است و در سال 2005 به عنوان بزرگترین ساحل شمال مدیترانه نام گرفت. به جای مانده های تاریخی و زیبا تنها 15 دقیقه تا این ساحل فاصله دارند و حتی در گرم ترین ماه های سال نیز شلوغ نیست.

از آنجایی که این ساحل توسعه نیافته است و جز شنا ورزش آبی دیگری نمی توان انجام داد، اینجا همواره آرام و ساکت است. تنها در سرانجام جاده منتهی به ساحل یک کافه وجود دارد که وسایل مورد احتیاج برای آفتاب گرفتن را فراهم نموده است.

در سال 2006 دولت تصمیم گرفت ورود به ساحل را با خرید بلیط ممکن سازد و با پرداخت 1/5 دلار می توانید هم برای ورود به ساحل و هم بازدید از منطقه ها تاریخی بلیط تهیه کنید.

نزدیک ترین استراحتگاه به این ساحل (به غیر از روستای پاتارا)، کالان است که در فصل های پر توریست رفت وآمد هایی را از کالان به ساحل پاتارا از طریق مینی بوس که بلیط هایی مقرون به صرفه دارد، ممکن می سازد. مینی بوس ها دقیقا در کنار ساحل توقف می نمایند.

البته هتل ها و استراحتگاه های دیگری نیز در نزدیکی ساحل و با فاصله کمی از آن قرار دارند که بسته به هزینه آن ها و شرایط خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

آدرس

ترکیه، شهر فتحیه، جنوب فتحیه، ساحل پاتارا

راستا دسترسی

ساحل پاتارا در 10 کیلومتری جنوب کالان در استان آنتالیا واقع است. البته این ساحل به شهر فتحیه نسبت به آنتالیا نزدیک تر است. فاصله آن از آنتالیا 225 کیلومتر است. اما از فتحیه تا این ساحل تنها 75 کیلومتر راه است.

منبع: کجارو / lycianturkey.com / traveltofethiye.co.uk / The Daily Telegraph
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2033

به "ساحل پاتارا، بزرگترین ساحل ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل پاتارا، بزرگترین ساحل ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید