رنگ زرد و ترکیبات مناسب با آن

به گزارش مجله کارنیکان، استفاده از انواع مختلف طیف رنگ زرد باعث ایجاد جذابیت در خانه می گردد. برای مثال انواع طیف روشن این رنگ باعث روشنایی فضای خانه و طیف تیره تر آن باعث عمق بخشی به فضای خانه می گردد. در این جا به معرفی رنگ هایی که با رنگ زرد تطبیق پذیری دارند و تاثیر هریک از آن ها می پردازیم.

رنگ زرد و ترکیبات مناسب با آن

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

چه رنگ هایی با رنگ زرد هماهنگی دارند؟

  • رنگ های زرد و سیاه
  • رنگ های زرد و سبز
  • رنگ های زرد، خاکستری و قهوه ای
  • رنگ های زرد و خاکستری
  • رنگ های زرد، آبی و خاکستری
  • رنگ های زرد، کرمی و نارنجی
  • رنگ های زرد، قهوه ای و آبی
  • رنگ های زردو صورتی
  • رنگ های زرد و قرمز

برای مثال ترکیب رنگ های زرد و قرمز باعث ایجاد فضایی گرم می گردد. استفاده از رنگ زرد کم رنگ برای انتخاب لوازم تزئینی و مبلمان ها مناسب بوده و ترکیب رنگ های زرد و آبی برای طراحی اتاق خواب نمونه ای از انتخاب های صحیح می باشد. استفاده از رنگ زرد چه برای رنگ آمیزی دیوارها و چه در انتخاب المان های تزئینی، باعث ایجاد فضایی شاد در خانه می گردد.

اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه دارید و تمایل دارید از رنگ زرد در طراحی خانه بهره ببرید، می توانید از ترکیب رنگ های زیبا در کنار این رنگ استفاده نمایید. انتخاب رنگ به کاربرد اتاق بستگی دارد. برای مکان هایی که بیش تر برای ریلکس کردن مورد استفاده قرار می گیرند، از رنگ زرد کم رنگ و برای قسمت هایی مانند اتاق غذاخوری از طیف تیره این رنگ استفاده می گردد. شما می توانید با استفاده از طیف های مختلف این رنگ در کنار یکدیگر در فضای اتاق عمق ایجاد کنید. برای ایجاد نمای زیباتر در چنین فضایی می توانید از انواع اشکال و بافت های مختلف استفاده نمایید. در این جا به بیان ترکیب رنگ های زیبایی که در آن ها از رنگ زرد استفاده می گردد می پردازیم.

  • استفاده از رنگ های زرد، کرمی و صورتی باعث ایجاد فضایی شاد و روشن خواهد شد.
  • استفاده از رنگ زرد تیره در کنار چوب طبیعی حسی از طبیعت در خانه القا می نماید.
  • رنگ های آبی فیروزه ای و زرد از رنگ هایی هستند که ترکیب بی نهایت زیبایی ایجاد می نمایند.
  • برای نشان دادن تمیزی و مرتب بودن فضا می توانید از رنگ های زرد و سفید استفاده نمایید.
  • رنگ های آبی و زرد ترکیب بسیار زیبایی در طراحی مدرن ایجاد می نماید.

در ادامه به شرح بیش تر در این باره می پردازیم.

ترکیب رنگ های زرد و سیاه

رنگ های زرد و سیاه رنگ های متضاد یکدیگر می باشند و استفاده از آن ها در خانه نمای زیبایی ایجاد می نماید. طیف رنگی زرد در کنار رنگ سیاه به خوبی خود را نشان می دهد و تاثیرگذاری بیش تری دارد. اگر تمایل دارید که این تضاد چندان نمایان نباشد می توانید از رنگ خاکستری که از طیف رنگی سیاه می باشد، استفاده نمایید.

رنگ های زرد و سبز

طراحان داخلی معمولا رنگ هایی با طیف های مختلف را با یکدیگر ترکیب می نمایند تا در نهایت به یک ترکیب زیبا و تاثیرگذار دست پیدا نمایند. ترکیب رنگ های زرد و سبز باعث ایجاد نمای زیبایی در اتاق می گردد. استفاده از رنگ طلایی که رنگی گرم است در کنار رنگ سبز که از نمونه های رنگ سبرد به حساب می آید، نمای جذابی ایجاد نموده و قرار دریافت آن ها در کنار یکدیگر در اتاق می تواند باعث ایجاد نقطه کانونی گردد. استفاده از این رنگ ها در کنار پس زمینه رنگ خنثی تاثیرگذاری بیشتری دارد.

رنگ های زرد، خاکستری و قهوه ای

رنگ های زرد، خاکستری و قهوه ای ترکیب بسیار زیبایی ایجاد می نمایند. رنگ های قهوه ای و خاکستری دو رنگی هستند که در چرخه رنگ ها در مقابل یکدیگر قرار دارند. استفاده از ین دو رنگ کلاسیک در کنار رنگ زرد باعث ایجاد تعادل در محیط می گردد.

رنگ های زرد، آبی و خاکستری

رنگ های آبی و خاکستری باعث ایجاد فضایی آرام در اتاق می شوند. از این دو رنگ در طراحی کلاسیک زیاد استفاده می گردد. استفاده از رنگ زرد در کنار این دو رنگ نمایی زیبا ایجاد نموده و باعث نشان دادن جزئیات معماری می گردد.

رنگ های زرد، کرمی و نارنجی

رنگ های زرد، کرمی و نارنجی رنگ هایی گرم محسوب می شوند. استفاده از رنگ های نارنجی و کرمی در جهت القای گرما به فضای اتاق و در کنار آن ها رنگ زرد باعث ایجاد روشنایی می گردد.

رنگ های زرد و خاکستری

استفاده زیاد از رنگ زرد باعث ایجاد نوعی انرژی مضاعف در اتاق می گردد، این در حالی است که استفاده از رنگ خاکستری اثری کاملا متفاوت دارد. زمانی که این دو رنگ با یکدیگر ترکیب می شوند، باعث القای انرژی و گرما به اتاق می شوند. استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر باعث ایجاد تعادل در فضای اتاق می گردد.

رنگ های زرد، آبی و قهوه ای

استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ های خنثی انتخاب مناسبی می باشد. چرا که رنگ زرد باعث انرژی بخشی در اتاق شده و در کنار آن رنگ های خنثی باعث ایجاد نوعی پایداری و تعادل در اتاق می شوند. استفاده از ترکیب دو رنگ آبی و قهوه ای به عنوان ترکیبی خنثی در نظر گرفته شده و استفاده از رنگ زرد در کنار آن ها باعث ایجاد جذابیت دیداری می گردد.

رنگ های زرد و صورتی

رنگ های گرم مانند زرد پر رنگ و یا رنگ طلایی ترکیب زیبایی در کنار رنگ صورتی ایجاد می نمایند. استفاده از این دو رنگ در کنار هم فضای لوکسی ایجاد می نماید.

رنگ های زرد و قرمز

استفاده از رنگ های زرد و قرمز در کنار یکدیگر ، باعث ایجاد فضایی روشن شده و به فضا اتاق گرما القا می نماید. در استفاده از این دو رنگ باید توجه داشته باشید که اتاق بزرگ باشد. هم چنین باید از وجود رنگی خنثی در کنار این دو رنگ برای ایجاد تعادل در محیط نیز یاری گرفت.

نکات پایانی

همان طور که مشاهده کردید رنگ زرد در کنار رنگ های دیگر نمای زیبایی ایجاد می نماید. نکته ای که در هنگام استفاده از این رنگ باید به یاد داشته باشید به کارگیری یک رنگ خنثی در کنار این رنگ برای ایجاد تعادل در محیط می باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 546

به "رنگ زرد و ترکیبات مناسب با آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ زرد و ترکیبات مناسب با آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید