ایده های طراحی سقف ساختمان

به گزارش مجله کارنیکان، در تعمیرات ساختمان و بازسازی منزل توجه به سطوح در دکوراسیون داخلی منازل دارای اهمیت فراوانی است .

ایده های طراحی سقف ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

برای تمام سطوح داخلی منازل که شامل دیوار ها ، کف و سقف میگردد باید در بازسازی ساختمان طراحی مخصوص به آن سطح در نظر گرفته گردد .

برای این سطوح در طراحی دکوراسیون داخلی باید به تمام متریالها ، رنگ ها و عناصری که برای آنها استفاده میگردد ، فکر کرد و متناسب با ابعاد فضا و محیطی که قرار است در آنجا این طراحی انجام گردد مانند اتاق خواب ، فضای نشیمن و طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، فضاها را طراحی و اجرا کرد .

یکی از سطوح مودر توجه مجری دکوراسیون برای طراحی ، سقف منازل است که در طراحی آن باید به درستی و زیبایی عمل کرد .

در این مقاله در شرکت معماری و طراحی داخلی خبرنگاران قصد داریم ایده هایی برای طراحی سقف ساختمان ها و منازل را برای شما بیان کنیم .

1 - استفاده از کناف

کناف یکی از پرطرفدارترین ایده ها برای تزئین کردن سقف به شمار میرود و میتوان از آن در بازسازی منزل ، دکوراسیون اداری و فضاهای تجاری استفاده کرد .

کناف در اصل از نوع روکش های گچی است که به دلیل تنوع بالا میتوان نمونه های زیبایی از آن ها را در فضای داخلی منازل و بر روی سقف اجرا کرد .

کناف ها دارای مدل های متنوع برای استفاده در فضاهای مختلف است و برای استفاده از آن باید به سبک دکوراسیون داخلی منازل توجه گردد .

به عنوان مثال اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل شما کلاسیک است استفاده از سقف کناف دایره ای و دارای منحنی پیشنهاد میگردد یا اگر سبک مدرن را برای منازل خود استفاده میکنید استفاده از طرح های صاف مستطیلی یا مربعی توصیه میگردد .

در نظر داشته باشید در کنار استفاده از این طرح ها توجه به نورپردازی این سقف ها نیز بسیار مهم است . برای سبک کلاسیک استفاده از لوستر های کریستالی و براق میتواند گزینه مناسبی باشد و برای سبک مدرن چراغ ها و نور های مخفی توی سقف انتخاب بهتری است .

2 - انتخاب رنگ سقف

برای انتخاب سقف توجه به سبک طراحی دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت دارد . رنگ های به کار رفته در دیگر سطوح و مبلمان خانه بر روی انتخاب رنگ سقف تاثیر دارد . چون رنگ سقف میتواند عنصری ویژه در عظیم نشان دادن فضا یا کوچک نشان دادن آن باشد .

برای این منظور استفاده از رنگ های خنثی که برای همه ترکیبات رنگی مناسب است و میتواند با دیگر رنگ های خانه هماهنگ گردد توصیه میگردد . رنگ های کرم ، قهوه ای و سفید در طیف رنگی روشن آن میتواند به عظیم نشان دادن فضا و بالاتر به نظر رسیدن سقف یاری کند .

استفاده از رنگ های تیره باعث خفگی فضا میگردد و رنگ های شاد و پر هیجان مانند قرمز و نارنجی و زرد پر رنگ نیز برای استفاده در سقف توصیه نمیگردد .

3 - سقف های چوبی

یکی از متریال های جذاب برای طراحی سقف های منازل استفاده از چوب است .

چوب میتواند انرژی و گرمی را به وسیله سقف به کل فضای خانه منتقل کند و فضایی صمیمی و دل نشین را برای افراد خانه به وجود آورد .

استفاده از تیر های چوبی میتواند حس و حال خانه های روستایی را در کنار سبکی مدرن در طراحی فضا ترکیب کند و فضایی نوستالژیک مدرن را برای افراد تداعی کند .

4 - استفاده از اشکال هندسی مختلف

برای تزئین و طراحی سقف در طراحی داخلی خانه استفاده از انواع و اقسام اشکال هندسی از منحنی و دایره گرفته تا مستطیلی و صاف میتوان امکان پذیر است . اگر میخواهید حس و حالی سیال و شناور در منازلتان جاری گردد طرح های منحنی دار میتواند این فضا را برای شما به وجود آورد و اگر دنبال فضایی آرام و راحت هستید استفاده از اشکال صاف و خطی میتواند برای این منظور مناسب باشد.

منبع: هیرادانا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1102

به "ایده های طراحی سقف ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی سقف ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید