راهنمای کامل رنگ کردن مو در خانه مثل یک آرایشگر حرفه ای

به گزارش مجله کارنیکان، هر چند در سال های اخیر موهای طبیعی و حتی جو گندمی ترند شده اند اما برای بعضی از خانم ها و آقایان سفید شدن موها ناخوشایند است و از طرفی بعضی افراد هم برای تنوع و افزایش جذابیت استایلشان ترجیح می دهند موهایشان را رنگ نمایند.

راهنمای کامل رنگ کردن مو در خانه مثل یک آرایشگر حرفه ای

امروزه بسیاری از افراد با توجه به محدودیت های ناشی از ویروس کرونا، هزینه و زمان ترجیح می دهند موهایشان را به جای آرایشگاه در خانه رنگ نمایند؛ هر چند رنگ کردن موها بهتر است در سالن انجام گردد اما اگر از محصولات مناسبی بهره ببرید و دستورالعمل های ارائه شده را هم به درستی رعایت کنید، می توانید درست مانند آرایشگرهای حرفه ای موهایتان را رنگ کنید.

توصیه ما برای رنگ مو در منزل استفاده از کیت رنگ مو است که در سال های اخیر هم با توجه به محدودیت های دنیای کرونا از استقبال بسیار خوبی برخوردار شده است. در این مطلب ابتدا در مورد کیت های رنگ موی خانگی توضیحاتی ارائه می کنیم و سپس به معرفی چند برند معروف فراوری نماینده کیت های رنگ مو می پدازیم و در آخر، توصیه هایی برای رنگ موی حرفه ای و اصولی در منزل ارائه خواهیم داد. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید.

کیت رنگ مو چیست و چه کاربردی دارد؟

در فرآیند رنگ کردن موها یکی از اصلی ترین مراحل ترکیب درست اکسیدان و رنگ است. ترکیب کردن به اندازه اکسیدان و رنگ مو بسیار حساس است و به دقت زیادی احتیاج دارد. اگر از اکسیدان نامناسب بهره ببرید و یا این ترکیب درست انجام نگردد، نتیجه دلخواهتان را نخواهید گرفت.

از سوی دیگر تقویت موها پس از رنگ کردن هم اهمیت زیادی دارد. اگر از رنگ نامناسب بهره ببرید و یا پس از رنگ کردن از نرم نماینده های مخصوص موهای رنگ شده استفاده نکنید، ممکن است موهایتان خشک و شنماینده شوند و در این حالت به موخوره دچار شوید.

برای حل این مسائل و با توجه به احتیاج خانم ها و آقایان، چندین سال است که فراوری نماینده های مطرح محصولات آرایشی در دنیا انواع کیت های رنگ موی خانگی را فراوری و در بازار عرضه نموده اند.

کیت های رنگ مو به اندازه مناسب اکسیدان و رنگ را در یک بسته به شما ارائه می دهند. شما خیلی ساده و راحت می توانید همه تیوپ رنگ مو را در بطری اکسیدان خالی نموده و بعد از ترکیب کردن آن ها با هم، مخلوط به دست آمده را روی موهایتان بگذارید. کیت های رنگ مو علاوه بر اندازه معین اکسیدان و رنگ، اغلب حاوی سرم های نرم نماینده یا ماسک موی مخصوص هم هستند که این مواد پس از رنگ کردن باعث افزایش استحکام، تثبیت رنگ و نرمی موها می شوند.

  • 9 مدل رنگ موی ترند 2021 برای سال نو

معرفی چند برند مطرح و پیروز فراوری نماینده کیت رنگ مو

کمپانی ها و برندهای متعددی کیت رنگ موی خانگی فراوری می نمایند. در این بخش چند نمونه از برترین و محبوب ترین کیت های رنگ موی ایرانی و خارجی را به شما معرفی می کنیم.

کیت رنگ موی گارنیه GARNIER

گارنیه یکی از برندهایی است که بیشتر محصولاتش را بر پایه مواد طبیعی فراوری می نماید. آمونیاک موجود در اغلب محصولات رنگ مو و اکسیدان دربازار موجب خشکی مو و آسیب به آن می گردد اما گارنیه با ارائه سری کیت های رنگ موی Natural Colors توانسته این مشکل را حل نماید. در کیت های رنگ موی گارنیه از عصاره میوه آووکادو، روغن زیتون و کراتین استفاده شده که یاری می نمایند قشر از دست رفته موها بازسازی شوند.

کیت رنگ موی لورال LOREAL

لورال که یکی از مطرح ترین فراوری نمایندگان محصولات آرایشی در دنیا است در زمینه فراوری کیت های رنگ مو هم بسیار پیروز عمل نموده است. کیت رنگ موی لورال سری EXCELLENCE از جمله پرفروش ترین کیت های رنگ مو در دنیا است که برای موهای آسیب پذیر بسیار مناسب است. در این کیت دو سرم بسیار قوی برای محافظت و تقویت موها موجود است. سرم حاوی یونن که قبل از رنگ مو استفاده می گردد از فیبر موها محافظت می نماید و سرم نرم نماینده موجود در کیت بعد از رنگ کردن موهایتان را بازسازی می نماید.

کیت رنگ موی فیتو PHYTO

فیتو یک برند فرانسوی با قدمت 50 ساله است که محصولاتش را بدون مواد شیمیایی مضر و سرطان زا، پارابن، فنوکسی اتانول، سیلیکون، سدیم سولفات و دیگر انواع سولفات فراوری می نماید. رنگ موهای فیتو از مواد گیاهی موثر و پایدار فراوری شده است و فاقد آمونیاک و حاوی ویتامین سی هستند. در دیگر ترکیبات موجود در کیت رنگ موی فیتو هم از مواد رطوبت رسان و التیام بخش و ضد التهاب استفاده شده که احساس سوزش و خارش را در زمان رنگ کردن، به حداقل می رساند.

کیت رنگ موی پلت Palette

احتمالا نام کمپانی آلمانی شوارتسکف را شنیده باشید؛ یک کمپانی باسابقه آلمانی که سال هاست در زمینه فراوری محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می نماید. رنگ موهای پلت، فراوری این کمپانی خوش نام آلمانی هستند و کیت های رنگ موی خانگی این برند هم جزو پرفروش ترین کیت های رنگ مو در دنیا محسوب می شوند. ترکیبات موجود در این کیت تکنولوژی محافظت از ساختار درونی مو را دارا هستند و سرم موجود در این کیت هم به حفاظت موهایتان پس از رنگ شدن یاری بسیاری می نماید و جلوه ای درخشان به موهایتان می دهد.

کیت رنگ موی زی فام

اگر در پی یک کیت رنگ موی ایرانی با قیمت مناسب می گشت کیت های رنگ موی برند زی فام برایتان انتخاب بسیار مناسبی هستند. کیت رنگ موی زی فام کیفیت بسیار مناسبی دارد که قابلیت پوشاندن موهای سفید و خاکستری را تا 100% داراست. روغن آرگان به کار رفته در ترکیبات کیت مانع از خشکی موها پس از رنگ کردن می گردد. این کیت بعلاوه حاوی یک سرم مو برای محافظت از موها در هنگام رنگ کردن و یک ماسک مو برای درخشان کردن موها پس از رنگ است.

نکات مهمی که باید در زمان رنگ کردن موها در منزل به آن دقت کنید

حال که کیت رنگ موی مورد نظرتان را انتخاب کردید نوبت به رنگ کردن موها می رسد. برای این که بتوانید درست مانند آرایشگرهای حرفه ای موهایتان را رنگ کنید و برترین نتیجه را بگیرید، باید موارد زیر را در کلیه مراحل رنگ کردن موهایتان در نظر بگیرید.

1. طیف رنگ مورد نظرتان را با توجه به رنگ پایه موهایتان انتخاب کنید

در صورتی که رنگ پایه موهایتان سیاه، قهوه ای تیره، خرمایی تیره یا خرمایی میانه است و می خواهید از رنگ های روشن یعنی رنگ 5 به بالا بهره ببرید، احتیاج به دکلره کردن موها دارید. به توصیه متخصصان پوست و مو، اگر تخصص و تجربه آرایشگری ندارید بهتر است عمل دکلره را در منزل انجام ندهید، چرا که اگر عمل دکلره را اگر به درستی و دقت انجام نگردد، علاوه بر آسیبی که به موهایتان می زند ممکن است برایتان مسائل تنفسی و حساسیت هم ایجاد کند. به همین جهت به شما توصیه می کنیم اگر می خواهید در خانه موهایتان را رنگ کنید، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که به رنگ پایه موهایتان نزدیک باشد تا بتوانید بدون زحمت و هیچ گونه خطری موهایتان را رنگ کنید و نتیجه مطلوبی بگیرید.

با این وجود اگر اصرار به انتخاب تناژ های رنگ موی روشن یا فانتزی دارید و مجبور به انجام دکلره هستید، حتما از یک متخصص مشورت بگیرید و کلیه مراحل ایمنی را به درستی رعایت کنید تا دچار حساسیت، سوختگی و دیگر آسیب ها نشوید.

2. با توجه به حجم موهایتان کیت رنگ مو را انتخاب کنید

اگر موهای پرپشت یا بلندی دارید و یا موهایتان ضخیم است بهتر است دو کیت رنگ تهیه کنید تا اگر موادتان کم آمد، دچار مشکل نشوید. بعلاوه بعضی از کیت های رنگ مو حجم بیشتری دارند که می توانید از این محصولات بهره ببرید. اگر به هر دلیلی مجبور شدید از نصف یک کیت بهره ببرید نگران نباشید؛ درصد ترکیب اکسیدان و رنگ در این محصولات معین است، اگر نصف بطری اکسیدان را استفاده کردید تیوب رنگ را هم نصف کنید.

3. از ترکیب رنگ های مختلف بپرهیزید

ترکیب رنگ و به دست آوردن طیف های متنوع رنگی روی موها، تخصص آرایشگران و متخصصان رنگ و مش است. بنابراین اگر تجربه و تخصص این کار را ندارید رنگ ها را با یکدیگر ترکیب نکنید. برترین کار برایتان این است که یک کیت رنگ را انتخاب کنید و دستورالعمل های مربوط را که در بروشور یا راهنمای کیت رنگ نوشته شده به دقت دنبال کنید.

4. حتما رنگ را تست کنید

این مرحله را به هیچ وجه نباید فراموش کنید. بخشی از رنگ را روی یک دسته کوچک از موهایی که زیر بقیه موهایتان پنهان می شوند امتحان کنید و نتیجه را ببینید. به این صورت هم حاصل کار را خواهید دید و هم این که اگر پوستتان به رنگ حساسیت داد، همان اول کار متوجه خواهید شد، بی آنکه تمام بخش های سرتان را آغشته به رنگ نموده باشید.

5. محافظت از لباس و محیط

یک پیراهن جلو دکمه دار، یا یک روپوش کهنه یا هر لباسی بپوشید که به راحتی از سرتان بیرون بیاید و به موها مالیده نگردد. بعلاوه بهتر است برای پوشاندن سطح زمین به جای ملافه، از کیسه زباله و پلاستیک بهره ببرید تا کف اتاق یا حمام تان لک نگردد.

6. محافظت از پوست از رنگ و نشتی

یکی از آزاردهنده ترین اتفاقات در زمان رنگ زدن موها این است که در آخر کار ببنید پیشانی و یا گردنتان لک شده اند. برای این که دقت کار را بالا ببرید به جای استفاده از وازلین یا مرطوب نماینده برای محافظت از پوستتان در برابر رنگ، یک برق لب محکم و صاف را در امتداد خط مویتان بکشید. بعلاوه یک حوله را پشت گردنتان قرار دهید که مطمئن شوید رنگ روی گردنتان نمی مالد.

با این وجود اگر در هنگام کار روی پوستتان رنگ ریخته شد، از پاک نماینده های صورت بهره ببرید. اگر برای پاک کردن لکه ها تا آخر کار صبر کنید ممکن است لکه ها تثبیت شوند، بنابراین در هنگام رنگ زدن یک پاک نماینده صورت به همراه پد پنبه ای جلوی دستتان بگذارید.

از پوست دستتان هم به دقت محافظت کنید. علاوه بر دستکشی که زمان رنگ زدن بر دست می کنید، یک دستکش اضافی برای شستن رنگ محیا کنید تا اگر دستکش اول آلوده یا خراب شد، پوست دستتان آسیب نبیند و لک نگردد.

7. تجهیزات مناسب را آماده کنید و جلوی دستتان بگذارید

برای این که برترین نتیجه را بگیرید باید حرفه ای عمل کنید. بنابراین تجهیزات حرفه ای برای خودتان آماده کنید. یک کاسه مخصوص رنگ با براش مخصوص، یک شانه دم باریک و چند کلیپس برای تقسیم موها و کلاه رنگ یک بار مصرف تجهیزاتی هستند که اگر از آن ها بهره ببرید، حرفه ای تر عمل خواهید کرد و نتیجه مطلوب تری می گیرید.

8. موهایتان را زمانی که خشک هستند رنگ کنید

متخصصین رنگ و مو توصیه می نمایند که موهایتان را زمانی که خشک هستند رنگ کنید. چرا که اگر موها خیس باشند، ممکن است رنگ به تارهای مو نرسد یا رقیق گردد، که نتیجه ای نامطلوب ایجاد می نماید.

9. اول ریشه هایتان را رنگ کنید سپس به سمت دیگر بخش های سر بروید

از آنجا که ریشه ها اغلب به زمان بیشتری برای رنگ گرفتن احتیاج دارند، ابتدا رنگ را به ریشه موهایتان بزنید. و پس از چند دقیقه رنگ را در دیگر بخش های موهایتان توزیع کنید. برای این که نتیجه بهتری بگیرید، موهایتان را به شش بخش تقسیم کنید.

10. از دو آینه برای تماشا پشت سر خود بهره ببرید

زمانی که خودتان می خواهید موهای سرتان را رنگ کنید، رنگ کردن پشت سر ممکن است کمی پیچیده باشد. به همین منظور در حالی که در مقابل آینه حمام موهایتان را رنگ می کنید، یک آینه دستی هم در دستتان داشته باشید تا مطمئن شوید که قسمتی در پشت سرتان را از دست نمی دهید و هیچ بخشی بدون رنگ نخواهد ماند.

11. با استفاده از فرچه ریمل یا مسواک های لایت کنید

انجام های لایت در خانه با فویل و یا کلاه مش ممکن است کمی سخت باشد اما یک ابتکار جالب می توانید انجام دهید. با استفاده از یک مسواک یا یک فرچه ی ریمل و کمی رنگ موی یک درجه روشن تر می توانید موهایتان را هایلایت کنید. تنها کمی از روی موهایتان را با این تکنیک های لایت کنید و از نتیجه جالب آن شگفت زده شوید.

12. رنگ موهایتان را تثبیت کنید

بسیاری از افراد فکر می نمایند که تنها شامپو عامل از بین رفتن رنگ مو است اما شیمی دان ها اثبات نموده اند که آب، عامل اصلی محو شدن رنگ مو است. هربار که موهایتان را خیس می کنید کلر، نمک و مواد معدنی موجود در آب می تواند با تحریک کوتیکول مو (لایه بیرونی موها) سبب تسریع از دست دادن رنگدانه گردد. بنابراین برای این که رنگ موهایتان تثبیت گردد چند روز پس از رنگ کردن موهایتان را خیس نکنید. بعلاوه با استفاده از فیلتر دوش می توانید با تصفیه آب حمام، آسیب های وارده به رنگدانه های موهایتان را کمتر کنید. اگر به استخر می روید حتما از کلاه های ضد آب بهره ببرید.

نور آفتاب هم می تواند باعث از بین بردن ملانین و کم رنگ شدن رنگ مصنوعی موها گردد و حتی موهای طبیعی را هم کمرنگ تر کند. بنابراین اگر برای آفتاب گرفتن به ساحل و یا استخر روباز می روید در برابر نور خورشید با روسری یا کلاه موهایتان را بپوشانید.

استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده هم بسیار در تثبیت رنگ مو تأثیرگذار است. اگر کیت رنگ مویی که خریداری نموده اید حاوی شامپوی تثبیت نماینده است طبق دستورالعمل موجود در کیت از آن بهره ببرید. بعلاوه سعی کنید شامپوی تثبیت نماینده ای که برای استفاده های بعدی انتخاب می کنید هم از همان برند باشد.

13. موهایتان را تقویت کنید

موها پس از رنگ شدن بیشتر در معرض خشکی و موخوره قرار می گیرند. علاوه بر سرم های تقویت نماینده موجود در کیت رنگ مو که بلافاصله پس از رنگ زدن برای حفاظت از موهایتان استفاده می کنید، سعی کنید سرم های ضد وز و موخوره و یا ماسک های تقویت نماینده را به شکل روتین بهره ببرید.

  • 14 روش درمانی فوق العاده برای اسپای مو در خانه

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم با معرفی کیت های رنگ موی خانگی و ارائه چند ترفند کاربردی و مهم به شما یاری کنیم تا موهایتان را در منزل به راحتی رنگ کنید و برترین نتیجه را بگیرید. هر چند ممکن است هزینه خرید محصولات با کیفیت رنگ موی خانگی کمی گران باشد، اما اگر از محصولات بی کیفیت بهره ببرید، موهایتان در اثر رنگ کردن تضعیف خواهند شد و به موخوره و خشکی دچار می شوید و در این صورت مجبورید برای اصلاح و ترمیم موهایتان هزینه زیادی اختصاص بدهید. بنابراین با دقت در انتخاب مواد و محصولاتی که انتخاب می کنید از آسیب و صدمه به موها و پوست سرتان جلوگیری کنید.

منابع: goodhousekeeping, byrdie

منبع: دیجی استایل
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1886

به "راهنمای کامل رنگ کردن مو در خانه مثل یک آرایشگر حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل رنگ کردن مو در خانه مثل یک آرایشگر حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید