راهنمای سفر به دوبرونیک کرواسی؛ شهری مملو از دیدنی های جالب

به گزارش مجله کارنیکان، شهر دوبرونیک، محبوب ترین مقصد گردشگری کرواسیبشمار می رود. این شهر در میان طرفداران سریال بازی تاج و تخت و گردشگران ماجراجو محبوبیت بیشتری دارد. اگر سواحل صخره ای این شهر که همیشه باد در آنان در حال وزیدن است را در نظر بگیریم، خواهیم دانست که چرا دوبرونیک تا این حد در صنعت گردشگری پیشرفت کرد. بیشتر جاذبه های دوبرونیک شامل جاذبه های طبیعی یا موزه ها می شوند. در این شهر باشکوه که صحنه های فوق العاده از یکی از محبوب ترین سریال های تاریخ را به یاد همگان می آورد، چیزهای بسیار زیادی برای دیدن و کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن وجود دارند. در راهنمای سفر به دوبرونیک کرواسی، یک برنامه ریزی برای یک سفر چهل و هشت ساعته را در اختیارتان می گذاریم. امید است که اگر سفری به سوی جاهای دیدنی دوبرونیک در پیش دارید، از این راهنما بهره ببرید.

راهنمای سفر به دوبرونیک کرواسی؛ شهری مملو از دیدنی های جالب

روز اول

صبح: قدم زدن در خیابان استرادون

با اینکه بیشتر بخش های شهر از کوچه پس کوچه های پر پیچ و خم تشکیل شدند اما، خیابان استرادون Stradun Street یک خیابان عریض و بزرگ است که مستقیما از مرکز شهر قدیم Old Town عبور می کند. این خیابان سنگفرش شده، دارای تعداد بسیار زیادی فروشگاه و رستوران است و یک مکان عالی برای دیدن شهر دوبرونیک بشمار می رود. مراقب باشید فروشگاه های پر زرق و برق این خیابان شما را برای خرید بیش از حد وسوسه نکنند.

خیابان استرادون Stradun Street دروازه های پلس Ploce و پایل Pile را که ورودی های اصلی شهر هستند به یکدیگر متصل می کند. وقتی در این خیابان هستید، حتما فواره اونوفریو Onofrios Fountain در نزدیکی دروازه پایل Pile و برج ناقوس شهرداری City Hall Bell Tower در طرف دیگر خیابان را ببینید. تقریبا تمامی بازدیدکنندگان جاهای دیدنی دوبرونیک باید حداقل یکبار یا بیشتر از خیابان استرادون Stradun Street بگذرند. بنابراین، در این خیابان به آرامی قدم بزنید و شهر قدیم را تماشا کنید. مطمئنا چیزهای بسیار زیادی خواهید دید که برایتان یادآور سریال محبوب بازی تاج و تخت خواهند بود.

ناهار: صرف یک وعده غذای سنتی در شهر قدیم دوبرونیک

کوچه پس کوچه های شهر قدیم Old Town مملو از رستوران های کروات زیبایی بوده که بهترین غذاهای دریایی را سرو می کنند. کافی است در یکی از کوچه های فرعی که به خیابان استرادون Stradun Street متصل هستند، قدم بزنید تا به یک غذاخوری سنتی بربخورید. فرقی نمی کند به کدام جهت و در کدام کوچه حرکت کنید، مطمئنا نقطه ای را که با سلیقه و انتظارات شما تناسب داشته باشد، پیدا خواهید کرد. سواحل این منطقه بخاطر غذاهای دریایی خوش طعم خود مشهور بوده و خوردن غذا از واجبات بشمار می رود. براساس راهنمای سفر به دوبرونیک کرواسی نگران نباشید که پول غذایتان را بیش از حد انتظار بالا ببرد، زیرا شما در هر نقطه از این شهر می توانید یک غذاخوری خوب با قیمت مناسب بیابید.

بعدازظهر: بالا رفتن از دیوارهای شهر دوبرونیک

هر ساله هزاران گردشگر به دوبرونیک می آیند تا از دیوارهای مشهور شهر بالا بروند. امروزه این دیوارها به لطف تلاشهای باستان شناسان هنوز در موقعیت بسیار عالی قرار دارند و همین باعث می شود از مهمترین بخش های برنامه ریزی سفر در دوبرونیک باشند. دیوارها شهر را به طور کامل دربرگرفته و چشم اندازهای بسیار زیبایی از شهر قدیم Old Town و سواحل کرواسی را در معرض دید بازدیدکنندگان می گذارند. شما می توانید در هنگام بعدازظهر که گرمای هوا کمتر شده است، وقت خود را به قدم زدن روی دیوارهای شهر باستانی دوبرونیک بگذرانید.

شب: تماشای غروب آفتاب از ساحل

روز فوق العاده خود را با تماشای غروب آفتاب از سواحل دریای آدریاتیک به خاتمه برسانید. برای این کار، بهتر است به ساحل بوزه بروید و یک نقطه عالی بر روی یکی از صخره های آن پیدا کنید، چرا که این ساحل به عنوان نقطه ایده آل برای تماشای تبدیل روز به شب در این شهر شناخته شده است. از دیدن انعکاس عالی نور خورشید بر آبی روشن دریا لذت ببرید و ردیف کایاک سوارهایی را که از شرق به غرب در حال حرکت هستند، تماشا کنید.

روز دوم

صبح: تور پیاده روی در دوبرونیک

تا این مرحله، حتما با مهمترین جاهای دیدنی دوبرونیک آشنا شده اید. حالا، زمان آن فرا رسیده که آنها را از یک نقطه متفاوت نگاه کنید. در یک تور پیاده روی دارای تم مشخص شرکت کنید تا دوبروونیک را از درون یک لنز جدید ببینید. حتما می دانید که دوبرونیک یکی از اصلی ترین لوکیشن های فیلمبرداری سریال بازی تاج و تخت بود. اما، اگر می خواهید درمورد اینکه چگونه دنیای واقعی دوبروونیک با هفت پادشاهی وستروس تلاقی کرده بیشتر بدانید، در یک تور بازی تاج و تخت شرکت کنید تا نقاط کلیدی فیلمبرداری این سریال را ببینید.

بیشتر بخوانید10 تا از زیباترین لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت

ناهار: شرکت در یک کلاس آشپزی

اکنون که طعم غذاهای دریایی دوبرونیک را چشیده اید، حتما با خود فکر می کنید وقتی که به خانه بازگشتید چطور می توانید دقیقا همان غذاها را دوباره بخورید. نگران نباشید، چرا که می توانید طرز تهیه این غذاهای خوشمزه و لذیذ را یاد بگیرید. برای این کار، می توانید در یک کلاس آشپزی با مربیان محلی شرکت کنید تا با غذاهای ساحلی کرواسی بیشتر آشنا شوید. از این کلاسها با یک تخصص جدید و توانایی پخت خوش طعم ترین غذاهای دریایی خارج شوید. دوستان شما در کشور خودتان بعدها بخاطر این تخصص از شما سپاسگزاری خواهند کرد.

بعدازظهر: گشت و گذار در موزه های دوبرونیک

برای شناخت هرچه بیشتر جاهای دیدنی دوبرونیک، بهتر است قدم به درون یکی از موزه های متعدد شهر دوبرونیک بگذارید. برای مثال، می توانید سری به موزه دریایی Maritime Museum این شهر بزنید. اگر به هنر علاقمند هستید، موزه هنر مدرن Museum of Modern Art شما را به سوی خود فرا می خواند. در نهایت، براساس راهنمای سفر به دوبرونیک کرواسی اگر دوست دارید در مورد تاریخچه سالهای اخیر این منطقه بیشتر بدانید، می توانید به موزه جنگ کرواسی برای استقلال Museum Croatian War of Independence بروید تا در مورد درگیری هایی که مردم این کشور بین سالهای 1991 و 1995 برای کسب استقلال داشته اند، بیشتر اطلاعات کسب کنید.

شب: صرف دسر به سبک کروات ها

حالا که زمان سفر شما در دوبرونیک به خاتمه خود نزدیک می شود، آن را به شیرین ترین وجه ممکن به اتمام برسانید. قدم به درون یکی از شیرینی فروشی های خیابان استرادون Stradun Street بگذارید تا برخی از کیک، کلوچه و شیرینی های سنتی این شهر را بچشید. توصیه می کنیم محبوب ترین دسر و خوراکی های این شهر را امتحان کنید. برای مثال، فریتوله fritule که یک شیرینی سرخ شده شبیه به پیراشکی بوده و معمولا از مربا یا شکلات پر شده است و با شکر طعم وانیل تزئین می شود.

در ادامه بخوانیدلوکیشن بازی تاج و تخت | سفر به دوبروونیک در کرواسیمنبع: همگردی
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1006

به "راهنمای سفر به دوبرونیک کرواسی؛ شهری مملو از دیدنی های جالب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به دوبرونیک کرواسی؛ شهری مملو از دیدنی های جالب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید