دعوای فراموش نشدنی علیمنصور با استقلالی ها، ماجرای کلمنی که شوت شد!

به گزارش مجله کارنیکان، منصوریان پس از جدا شدن از استقلال، برای مدتی بیرون گود نشست و پایان راهنمایی ذوب آهن را پذیرفت تا با این تیم رویارویی مقابل استقلال را تجربه کند. یکی از عجیب ترین تقابل های شاگردان منصوریان با آبی ها در اوایل مهر سال 98 به وقوع پیوست.

دعوای فراموش نشدنی علیمنصور با استقلالی ها، ماجرای کلمنی که شوت شد!

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، استقلال پنجشنبه این هفته در ادامه رقابت های لیگ برتر به مصاف آلومینیوم اراک خواهد رفت. مسابقه ای که پس از کش و قوس های فراوان انتها قرار شد در استان مرکزی برگزار گردد؛ جدال استقلال با آلومینیم جدا از حساسیت های جدولی، به واسطه حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت حریف برای استقلالی ها اهمیت مضاعفی پیدا نموده است.

پیروزی های مهم

منصوریان در اواخر بهار سال 93 راهنمایی نفت تهران را برعهده گرفت و به همین دلیل قید سفر به برزیل را برای تماشای جام جهانی 2014 زد. تیمی که بازیکنان ارزشمندی همانند علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، وریا غفوری و.... را در اختیار داشت (اغلب این نفرات در آن مقطع اصلاً معروفیت کنونی را نداشتند) یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در آن فصل رخ داد، پیروزی نفت مقابل استقلال در هر دو بازی رفت و برگشت فصل 93 - 94 بود. اتفاقی که از همان زمان نام علیرضا منصوریان را به اسم یکی از کاندیداهای احراز سمت سرمربیگری استقلال عنوان کرد. البته ناکامی های آبی پوشان مقابل نفت تهران و از دست رفتن شش امتیاز طی دو مسابقه، نقش مؤثری هم در ششم شدن این تیم در آن فصل داشت. همان فصلی که در نهایت امیر قلعه نویی از استقلال جدا شد و تا به امروز دیگر به این تیم باز نگشته است .

دعوای فراموش نشدنی

استقلال در فصل 94 - 95 راه دشواری را برای رسیدن به فینال جام حذفی طی کرد و تا قبل از مسابقه نهایی، نفت تهران و تراکتورسازی را از گردونه مسابقات کنار گذاشت. تیم هایی که علیرضا منصوریان و امیر قلعه نویی راهنمایی آنها را برعهده داشتند. آبی ها در پاییز سال 94 به مصاف نفت رفتند و مسابقه در نهایت به ضربات پنالتی کشیده شد تا شاگردان پرویز مظلومی فاتح میدان شوند. البته لحظاتی پس از انتها مسابقه، میان بازیکنان و گروهی از اعضای کادر فنی دو تیم درگیری لفظی ایجاد شد و پس از آن، مسئله از حالت جدال کلامی هم فراتر رفت به طوری که عوامل برگزاری مسابقه و منصور پورحیدری فقید که آن موقع سرپرست و مدیر فنی استقلال بود، به صورت جدی مداخله کردند. رابطه منصوریان با کادر فنی استقلال به ویژه دستیاران پرویز مظلومی حسابی شکرآب شد و شاهد مصاحبه های کنایه آمیز هر دو طرف علیه همدیگر بودیم. این ماجرا چیزی حدود یک هفته یکی از مهم ترین سوژه های حاشیه ای فوتبال ایران در آن مقطع محسوب می شد. البته در نهایت عملکرد قابل قبول علیرضا منصوریان همراه با نفت تهران موجب شد این مربی اوایل تابستان سال 95 راهنمایی استقلال را برعهده بگیرد و تا اواخر تابستان سال 96 این سمت را در اختیار داشته باشد.

شوت کردن کلمن!

منصوریان پس از جدا شدن از استقلال، برای مدتی بیرون گود نشست و انتها راهنمایی ذوب آهن را پذیرفت تا با این تیم رویارویی مقابل استقلال را تجربه کند. یکی از عجیب ترین تقابل های شاگردان منصوریان با آبی ها در اوایل مهر سال 98 به وقوع پیوست. مسابقه در استادیوم فولادشهر که در نهایت ذوب آهن و استقلال به تساوی دو - دو رضایت دادند. استقلالی ها در آن مقطع همراه با استراماچونی خوب نتیجه نمی گرفتند و زمزمه های بسیار زیادی مبنی بر تغییر کادر فنی به گوش می رسید ولی دقیقاً پس از همان مسابقه بود که پیروزی های متوالی آنها شروع شد و چند روز پیش از انتها فصل پاییز به صدر جدول لیگ برتر رسیدند. در اواخر جدال ذوب آهن با استقلال، مرتضی تبریزی که از تعویض خود به شدت ناراحت بود، کلمن کنار نیمکت را شوت کرد و سرمربی ایتالیایی استقلال هم دیگر تا سر حد امکان از وجود او در ترکیب ثابت بهره نبرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1811

به "دعوای فراموش نشدنی علیمنصور با استقلالی ها، ماجرای کلمنی که شوت شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوای فراموش نشدنی علیمنصور با استقلالی ها، ماجرای کلمنی که شوت شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید