درباره تبلت گلکسی تب اس 7 سامسونگ چه می دانیم؟

به گزارش مجله کارنیکان، نماینده جدید سامسونگ در بخش تبلت، گلکسی تب اس 7 نام خواهد داشت. محصولی که قرار است با بروزرسانی های متعدد از جمله پشتیبانی از اینترنت 5G راهی بازار شود تا بتواند رقیب شایسته ای برای آیپد پرو به حساب بیاید.

درباره تبلت گلکسی تب اس 7 سامسونگ چه می دانیم؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

اگرچه گلکسی تب اس 7 احتمالا با هدف کسب و کار راهی بازار می شود اما با توجه به موفقیت کم نظیر گلکسی تب اس 6 لایت، این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ در تصمیمات خود تا حدودی تجدید نظر کند.

اولین سوالی که پیش روی سامسونگ قرار گرفته است این است که چه قابلیتی در یک تبلت می تواند مشتری بیشتری را جذب کند که با توجه به شایعات، ظاهرا سامسونگ چنین فاکتوری را در اندازه نمایشگر دیده. به عبارتی ساده تر، گلکسی تب اس 7 به نسبت مدل های قبل از نمایشگر بزرگ تری برخوردار خواهد بود.

در ادامه تمام آنچه که از این محصول می دانیم را مورد بررسی قرار می دهیم و همچنین به انتظاراتی هم که از این تبلت داریم اشاره خواهیم کرد تا ببینیم تب اس 7 برای تبدیل شدن به رقیب قدرتمند آیپد پرو به چه چیزهایی نیاز دارد.

تاریخ عرضه گلکسی تب اس 7 سامسونگ

بسیاری از خبرگزاری ها، تاریخ عرضه گلکسی تب اس 7 را آگوست 2020 پیش بینی می کنند. در همین ماه هم قرار است طی یک رویداد آنلاین، از گوشی های گلکسی نوت 20 و گلکسی فولد 2 رونمایی شود.

یکی از دلایلی که همه روی این تاریخ اتفاق نظر دارند این است که گلکسی تب اس 6 هم در همین ماه در سال 2019 راهی بازار شد. اگرچه معرفی آن بخشی از یک رویداد بزرگ نبود اما بهرحال در ماه آگوست رخ داد.

با در نظر دریافت اینکه برای معرفی گلکسی تب اس 6 لایت هیچ رویدادی بزرگی هم در نظر گرفته نشد، جای تعجبی ندارد اگر ببینیم سامسونگ کننده جدید خود را در حضور رسانه های خبری عرضه کند. درست مانند کاری که اپل در قبال آیپد پرو 2020 انجام داد.

قیمت گلکسی تب اس 7 سامسونگ

در رابطه با قیمت هیچ خبر یا حتی شایعه ای منتشر نشده و بار دیگر مجبور می شویم با توجه به سیاست قیمت گذاری سامسونگ در سال گذشته، قیمت حدودی این محصول را پیش بینی کنیم.

نکته اول اینجاست که گلکسی تب اس 7 به احتمال زیاد باید از پایین ترین مدل آیپد پرو با قیمت 799 دلار ارزان تر باشد. از طرفی می توان انتظار داشت از گلکسی تب اس 6 با قیمت 649 دلار هم اندکی گران تر باشد و این یعنی چیزی حدود 700-750 دلار.

اگر به خاطر داشته باشید، این تفاوت قیمت اندک حتی در گوشی های سامسونگ نیز به چشم می خورد. جایی که گلکسی اس 20 با تنها 100 دلار افزایش قیمت به نسبت گلکسی اس 10 راهی بازار شد. بنابراین احتمال اینکه گلکسی تب اس 7 حدودا 750 یا حتی 700 دلار قیمت گذاری شود بسیار بالاست.

مشخصات فنی

گوگل و سامسونگ در حال کار روی حل مشکل تصویر زمینه دردسرساز اندروید

در بخش پردازنده، گلکسی جدید به احتمال بسیار زیاد از محصول کوالکام بهره می برد. از آن جایی هم که قرار است در سال جاری شاهد رونمایی آن باشیم، بنابراین اسنپدراگون 865 وظیفه پردازشی را در این تبلت بر عهده خواهد داشت.

معمولا هر سال تبلت های سامسونگ رویه مشابهی را به نسبت گوشی های این شرکت در پیش می گیرند. مثلا اگر در یک سال گوشی های پرچم دار سامسونگ با پردازنده ای از کوالکام راهی بازار شوند، تبلت های پرچم دار نیز دقیقا به همان پردازنده مجهز می شوند.

نکته دیگر اما این جاست که چون گوشی های کنونی این شرکت از نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز بهره می برند و این قابلیت قرار نیست دیگر عقب گردی داشته باشد، احتمال اینکه گلکسی تب اس 7 به چنین نمایشگری مجهز شود بسیار زیاد است.

نمایشگر آیپد پرو به عنوان رقیب جدی این تبلت از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می کند و از آن جایی هم که می توان در تبلت ها باتری با ظرفیت بسیار بالاتر قرار داد، نگرانی زیادی برای سامسونگ وجود نخواهد داشت.

جای شکی باقی نیست که سامسونگ سرعت اینترنت را در تبلت جدید خود افزایش می دهد. حال از اینکه تب اس 7 به مودم 5G مجهز می شود تقریبا مطمئنیم اما این احتمال هم وجود دارد که غول کره ای از وای فای نسل 6 در تبلت خود استفاده کند.

با همه این ها، شاید دیگر نباید انتظار برچسب قیمتی 700 دلاری یا شاید 750 دلاری را داشته باشیم. این یعنی امکان دارد سامسونگ تبلت قدرتمند خود را هم قیمت با مدل پایه آیپد پرو راهی بازار کند؛ یعنی 799 دلار.

گلکسی تب اس 7 پلاس؟

به ادعای وب سایت SamMobile، سامسونگ مانند اپل قصد دارد گلکسی تب اس 7 را در دو مدل با اندازه های 11 و 12.4 اینچ راهی بازار کند که نام مدل دوم تب اس 7 پلاس است. این موضوع فعلا در حد یک شایعه باقی می ماند تا خبرهای بیشتر و موثق تری از این محصول منتشر شود.

استفاده از نمایشگر بزرگ تر مزیت های بسیار زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به دکس اشاره کرد تا تبلت شباهت بیشتری به لپ تاپ پیدا کند و همچنین فضای بیشتری برای استفاده همزمان از دو برنامه در اختیار کاربر قرار گیرد.

گلکسی تب اس 7 5G

به احتمال بسیار زیاد، تبلت جدید سامسونگ در تماشای محتوای آنلاین و یا به طور کلی کار با اینترنت با بالاترین سرعت ممکن کاربران را همراهی خواهد کرد. گزارشات زیادی در باب اینکه این محصول به اینترنت 5G مجهز می شود وجود دارد. حتی گفته می شود اپل هم در آیپد بعدی از این قابلیت استفاده می کند که به احتمال زیاد سال بعد شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

برای مدل 5G به احتمال زیاد باید مبلغ بیشتری را بپردازیم. در حال حاضر برای خرید نسخه سلولار گلکسی تب اس 6 در وب سایت رسمی سامسونگ باید چیزی حدود 80 دلار اضافه تر بپردازید که قیمت آن را از 649 به 729 دلار افزایش می دهد.

تفاوت بین نسل جدید و قدیم چیست؟

قابلیت جذاب ویوو X50 پرو که گلکسی نوت 20 شدیدا به آن نیازمند است

با نگاهی به مشخصات گلکسی تب اس 7 و اس 6، می توانیم به خوبی ببینیم سامسونگ چقدر به این بخش از بازار اهمیت می دهد. با نمایشگر بزرگ تر، هم تعامل با نرم افزار راحت تر می شود و هم کیبورد کمی بزرگ تر طراحی خواهد شد و دیگر مجبور نیستیم در فضای کوچکی پر از کلید تایپ کنیم.

از طرفی اینترنت 5G هنوز فراگیر نشده و این یعنی با خرید گلکسی تب اس 7 با آن پردازنده قدرتمندش، قطعا انتخاب آینده نگرانه ای خواهیم داشت و تا چند سال می توانیم از این محصول استفاده کنیم.

انتظار دیگری که از این محصول داریم، افزایش طول عمر باتری است. بدیهی است این تبلت باتری بهتری را نیاز دارد. در تب اس 6 میزان شارژدهی به 8 ساعت و 58 دقیقه می رسید که به نسبت آیپد با 11 ساعت و 58 دقیقه، آیپد پرو با 10 ساعت و 16 دقیقه و تب اس 6 لایت با 12 ساعت و 40 دقیقه واقعا کمتر است.

انتظار تقریبا غیر ممکن دیگر، قرار گیری جک هدفون است. اپل می تواند سیاست متفاوت خود را در پیش بگیرد اما وقتی می توان محصولی مانند تب اس 6 لایت با قیمت تنها 349 دلار طراحی کرد که از جک هدفون نیز پشتیبانی می کند، اتفاق خاصی نخواهد افتاد اگر از تب اس 7 با قیمت بیش از دو برابر چنین انتظاری داشته باشیم.

منبع: tomsguide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 962

به "درباره تبلت گلکسی تب اس 7 سامسونگ چه می دانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره تبلت گلکسی تب اس 7 سامسونگ چه می دانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید