دراکولا در آسمان، ترکیب ترسناک طوطی و کرکس

به گزارش مجله کارنیکان، کرکس طوطی یا طوطی دراکولا (Pesquets parrot) بر خلاف نام و ظاهر غلط اندازش خونخوار نیست، علاقه ای هم به گوشت ندارد و بیشتر از انجیر های تازه بر درخت ها تغذیه می نماید.

دراکولا در آسمان، ترکیب ترسناک طوطی و کرکس

به گزارش خبرآنلاین، وقتی نام طوطی را می شنویم اغلب یاد پرنده ای رنگارنگ می افتیم که زیبایی مسحورکننده پرهایش نگاه را خیره می نماید. اما همواره طبیعت چیزی برای غافلگیر کردن ما در آستین دارد.

طوطی دراکولا هم از این دست غافلگیری های طبیعت است که در نگاه اول انسان را یاد طوطی های زیبایی که می شناسیم نمی اندازد. پر های بدنش قرمز است و سری سیاه دارد که بیش از طوطی یادآور کرکس است.

پر نداشتن سر طوطی کرکس علت جالبی دارد. این پرنده اغلب از میوه های چسبناک تغذیه می نماید و کچل بودن کارش را ساده تر می نماید. دیگر مایعات چسبنده میوه هایی، چون انجیر آزارش نخواهد داد.

این پرنده عجیب بومی جنگل های پاپوا گینه نو معمولا در منطقه ها مرتفع و کوهستانی گینه یافت می شوند و علیرغم اینکه توانایی پرواز دارند، علاقه چندانی به این کار ندارند.

طوطی دراکولا پرنده تقریبا بزرگی است و با طول نزدیک به نیم متر، وزنش به حدود 800 گرم هم می رسد.

پر های این پرنده ترکیبی از رنگ های قرمز و سیاه است، و سرش تقریبا پر ندارد. کچل بودن در کنار منقار نسبتا کوچکش (در مقایسه با دیگر طوطی ها) سبب شده که بیش تر شبیه کرکس باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2322

به "دراکولا در آسمان، ترکیب ترسناک طوطی و کرکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "دراکولا در آسمان، ترکیب ترسناک طوطی و کرکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دراکولا در آسمان، ترکیب ترسناک طوطی و کرکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید