خواب قهرمانی استقلال چگونه تعبیر می گردد؟

به گزارش مجله کارنیکان، استقلالی ها خواب قهرمانی در لیگ می بینند و خود را مدعی سرسختی می دانند اما راه منتهی به قهرمانی در لیگ هجدهم از نقل و انتقالات میان فصل می گذرد. جایی که باید مدیران استقلال خودی نشان دهند.

خواب قهرمانی استقلال چگونه تعبیر می گردد؟

به گزارش خبرنگاران ، نیم فصل دوم لیگ هفدهم را به یاد می آوریم که استقلال با جذب دو بازیکن چگونه متحول شد و با بردهای پی درپی چشم ها را خیره کرد. می گفتند اگرآن تیم از ابتدای فصل شکل می گرفت بدون شک استقلال جلوتر از رقیب سنتی اش صاحب جام قهرمانی می شد اما آبی ها به قهرمانی درجام حذفی و نتایج خوب درلیگ بسنده کردند. این فصل نیز ممکن است ماجراهای نیم فصل دوم لیگ هفدهم دراستقلال تکرار گردد به شرط آنکه مدیران استقلال درجذب بازیکنان جدید موفق باشند و مردانی به خدمت بگیرند که درقواره قهرمانی درلیگ و بازی در لیگ قهرمانان آسیا باشند. تیم کنونی بی هیچ اغماضی برای قهرمان شدن شانس بیشتری درقیاس با دیگر مدعیان ندارد.

بردهای اخیر حاشیه امنی برای استقلال به وجود آورده و فضای این باشگاه را قدری آرام نموده است. پیش از آنکه استقلال مقابل هم نام خوزستانی و صنعت نفت آبادان به پیروزی دست یابد و 6 امتیاز دیگر اندوخته کند، شرایط نا مناسبی درجدول رده بندی داشت و حتی دایره درمدعیان قهرمانی هم قرار نمی گرفت اما این دو برد تا حدودی حال و هوا را تغییرداده است. این دو برد اما به طور ملموس لحن مربیان و بازیکنان استقلال را هم به طرز شگفت آوری تغییرداده و حتی برخی مسئولان این باشگاه که در بزرگ نمایی یدطولایی دارند از قهرمانی درفصل هجدهم حرف می زنند وقهرمانی درلیگ هجدهم را دور از دسترس نمی دانند. واقعیت اما چیست؟ آیا استقلال با این مجموعه می تواند به قهرمانی لیگ برسد؟ بی تردید مخلص ترین طرفداران استقلال هم اگر بخواهند پاسخی منطقی به این سوال بدهند ظرفیت های کنونی را با استاندارهای قهرمانی دراین فصل مطابق نمی دانند.

اگرفصل قبل بود شاید استقلال با همین تیم که کاستی های درخطوط سه گانه خود دارد می توانست به عنوان یک مدعی سرسخت نامش را مطرح کند اما مسئله استقلال این است که دیگر مدعیان سنتی فوتبال ایران نیز برخلاف فصل قبل، با تیم های استخوان دارتری وارد عرصه رقابت های لیگ برتر شده اند.

فصل پیش نه تراکتورسازی به مانند تیم امروز بود ونه سپاهان. این دو مدعی همیشگی فوتبال ایران در اسفبارترین وضعیت ممکن سیرمی کردند حتی سپاهان دربازه ای خط سقوط به لیگ یک را هم احساس می کرد. درفصل جاری اما دو تیم مطرح فوتبال تبریزی و اصفهان در هیبت قهرمان ظاهرشده اند وبا جذب بازیکنان مطرح می کوشند جام هجدهم را مال خود نمایند. اگر بخواهیم دقیق تربه دلیل عقب ماندگی استقلال نسبت به این دو تیم اشاره کنیم باید خریدهای پیش فصل را یادآوریشویم که آبی ها به دلیل سوء مدیریت مدیران خود از تیم های بزرگ عقب ماندند وحتی نتوانستند داشته های خود را هم حفظ نمایند.

شاید تداوم حضوربازیکنانی همچون ابراهیمی، تیام، جبارف و نورافکن می توانست استقلال را درنیم فصل اول لیگ هجدهم به تیم امیدوارنماینده تری بدل سازد اما ازدست دادن انبوهی از ستاره ها باعث شد استقلال دوباره ازنو تیم شدن را شروع کند که این وضعیت استقلال را ازلحاظ امتیازی به شدت عقب انداخته است.

نگاهی به ظرفیت های بازیکنان استقلال از چارچوب دروازه تا نوک حمله قواره این تیم را به خوبی نمایان می نماید. ای کاش استقلال که درچارچوب دروازه دو دروازه بان مطرح و درجه دارد دردیگر خطوط نیز از چنین ویژگی بهره می برد اما به جز پست هافبک دفاعی درسایرپست ها استقلال گزینه های آن چنان شاخصی ندارد و تعدد بازیکنانی که درپست وینگر بازی می نمایند نیز مزید برعلت شده تا استقلال تعادل فنی خود را از دست بدهد.

پیش ترنیز به شلوغی وازدحام بیش ازحد بازیکنان درپست وینگر اشاره کردیم. بازیکنانی که عموما به یک سبک بازی می نمایند واگر مسئولان فنی استقلال نتوانند این تعادل را درنیم فصل دوم برقرارنمایند مدعی قهرمانی شدن خوابی بیش نخواهد بود.

استقلال برای رسیدن به جایگاهی که امروز تیم هایی همچون سپاهان، پدیده، پرسپولیس و تراکتوراز آن بهره می برد نیازمند سازماندهی قوی درنقل وانتقالات است و چنانچه بازیکنانی با توان فنی بالا به جمع آبی ها ملحق نشوند اوضاع استقلال بهتر از نیم فصل نخست نخواهد شد. استقلال برای اینکه درنیم فصل دوم به همان تیم شاداب و امیدوارنماینده بدل گردد نیازمند بازیکنانی است که نه فقط درعرصه رقابت های داخلی بلکه دررقابت های خارجی نیز عصای دست این تیم باشند. درواقع دراستقلال امروز تا چشم کار می نماید بازیکنان معمولی دیده می گردد اما بازیکنان درجه یک و نوعی ستاره در استقلال به اندازه کافی وجود ندارد و اوج نقص ها نیز درخط حمله دیده می گردد؛ جایی که باید یک مهاجم گلزن وتمام عیار بارسنگین هجومی استقلال را به دوش بکشد و موقعیت ها را تبدیل به گل کند اما چنین بازیکنی دراستقلال امروز دیده نمی گردد وهیچ بعید نیست که درنیم فصل دوم بازهم زحماتی که مجموعه تیم می کشد به بارننشیند واستقلال درمواجهه با قدرت های این فصل به آن نتایجی که مد نظرش است نرسد.

نیم فصل اول لیگ هجدهم ممکن است با رتبه پنجمی استقلال به انتها برسد و شاید هم درخوشبینانه ترین حالت ممکن دررتبه چهارم اما این برتری درتقابل با تیم های بزرگ است که درنیم فصل دوم استقلال را به قهرمانی لیگ می رساند وباید برای دست یافتن به چنین موقعیتی برنامه داشت و درراستای بهبود اوضاع فنی این تیم قدم های راسخی برداشت.

10-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 17

به "خواب قهرمانی استقلال چگونه تعبیر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواب قهرمانی استقلال چگونه تعبیر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید