تکلیف سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا چه می شود؟

به گزارش مجله کارنیکان، با توجه به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر تغییر تقویم فوتبال باشگاهی و دو تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا و AFC Cup، شاید تیم های غرب آسیایی از این مسئله سود ببرند، اما هم اکنون در یک بلاتکلیفی هستند، چرا که لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2022 در سال 2023 به خاتمه خواهد رسید و لیگ قهرمانان از فصل آینده، در یک فصل فوتبالی غرب آسیا برگزار می شود که اولین فصل آن 24-2023 خواهد بود. همین مسئله باعث می شود که لیگ های غرب آسیایی برای تعیین سهمیه باشگاه ها دچار مشکل شوند که در این مورد فدراسیون های هر کشور تصمیم گیرنده هستند.

تکلیف سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا چه می شود؟

فدراسیون فوتبال ایران در شرایطی باید درباره سهمیه های فوتبال باشگاهی ایران برای فصل 24-2023 تصمیم گیری کند که شروع لیگ بیست ویکم با پیش فرض کسب سهمیه برای لیگ قهرمانان سال 2023 برگزار گشت. با این حال، با تغییر تقویم لیگ بیست ودوم (فصل 02-1401) نیز شامل کسب سهمیه خواهد شد که فدراسیون هنوز تصمیم قطعی خود را اعلام نکرده است. به طور مثال آیا قرار است قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی در فصل بیست ویکم و بیست ودوم راهی لیگ قهرمانان فصل آینده شوند یا شیوه تقسیم سهمیه فرق دارد؟

تصمیم گیری در این مورد به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال سپرده شده است و پس از تصویب این مسئله و ابلاغ آن به سازمان لیگ، به باشگاه ها اعلام خواهد شد که شیوه کسب سهمیه برای لیگ قهرمانان 24-2023 به چه صورت خواهد بود، اما تا آن زمان باشگاه ها در بلاتکلیفی هستند. همانطور که جواد نکونام، سرمربی فولاد در واکنش به این مسئله که آیا تیمش بین چهار تیم بالای جدول خواهد بود یا نه تا کسب سهمیه کند، گفته است: فدراسیون ابتدا باید تکلیف سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را روشن کند. ما تلاش می کنیم بهترین رتبه را کسب کنیم و من در تمام دوران فوتبال و مربیگری ام هیچ قولی نداده ام.

این مسئله یک بلاتکلیفی برای تیم ها به وجود آورده است و باشگاه ها نمی دانند که آیا در این فصل پیروز به کسب سهمیه خواهند شد یا برای رسیدن به آسیا، باید در فصل آینده تلاش کنند. اگر چنین باشد، رقابت در این فصل فقط برای قهرمانی خواهد بود که دو مدعی اصلی هم استقلال و پرسپولیس هستند و شاید دیگر رتبه دوم تا چهاردهم جدول، تفاوتی نداشته باشد. با این حال، اگر تیمی قرار است از این فصل کسب سهمیه کند، فدراسیون باید زودتر تصمیم بگیرد تا انگیزه تیم ها در هفته های پایانی کشته نشود.

منبع: فرارو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2162

به "تکلیف سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا چه می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا چه می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید