خرس مشهور دنیای بچه ها با اشعار جدید به بازار کتاب آمد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان سعیده موسوی زاده با اعلام این خبر گفت: وینی پو خرسی ماجراجوست که علاقه زیادی به آواز خواندن و شعر گفتن دارد و شعرهایش برای بچه ها جذاب و خواندنی است.

خرس مشهور دنیای بچه ها با اشعار جدید به بازار کتاب آمد

وی اضافه نمود: سال گذشته جلد اول و دوم این مجموعه منتشر شده بود که اکنون با انتشار دو جلد بعدی، این مجموعه چهارجلدی تکمیل شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

موسوی زاده با تأکید بر این مهم که ترجمه انتقال مفاهیم توأم با رعایت وزن و قافیه در مصرع های کوتاه کاری سخت است و همچنین انتقال طنز مورد نظر نویسنده و فضای اصل داستان به بچه ها در چنین کارهایی دقت و کوشش مضاعفی را می طلبد، اظهار امیدواری کرد که بچه ها از خواندن حاصل این کار لذت و استفاده لازم را ببرند.

نمونه ای از اشعار سعیده موسوی زاده در این کتاب ها را می خوانیم:

یه روز آفتابیه

آسمونم آبیه

تو کوزه هات عسل کن

یکی یکی بغل کن

تو صف بذار و بشمار

یک و دو سه و چار

یادت باشه که چندتاست

شیرین تر از مرباست

جلد سوم این مجموعه به قلم دیوید بندیکتوس و جلد چهارم آن با الهام از آثار ای. ای میلن و ای. اچ. شپرد نوشته شده است. ای. ای. میلن که نویسندگی خود را به عنوان طنزنویس در مجله پانچ شروع کرد، دستی هم در نوشتن نمایشنامه و شعر داشت. او سال 1926 نخستین داستان های وینی پو را منتشر کرد که موجب شهرت این خرس در سراسر جهان شد. این داستان ها تا کنون به 50 زبان جهان منتشر شده است.

کتاب های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی، جلدهای سوم و چهارم مجموعه چهارجلدی وینی پو را در نوبت چاپ اول با شمارگان هزار و 100 نسخه در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

جلد سوم این مجموعه با عنوان بازگشت به جنگل صد جریب با قیمت 20 هزار تومان و جلد چهارم آن با عنوان بهترین خرس جهان با قیمت 20 هزار تومان به بازار نشر کتاب کودک عرضه شده است.

سعیده موسوی زاده، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پیش از این آثاری چون شکم گنده، آب و تاب، کیسه خواب کوچک من، مرغ همسایه غاز است، خدا نقاش خوبی است و یک پرس موش را در کارنامه ادبی خود داشته است. وی برگزیده جایزه پروین سال 95، برگزیده کنگره سراسری شعر دفاع مقدس سال 87، برگزیده طنز مکتوب سال 88، برگزیده طنز طهران سال 91، برگزیده شعر فجر سال 93، برگزیده شعر روستا سال 95، برگزیده شعر توحیدی سال های 95 و 97، برگزیده شعر انقلاب سال 98 و... نیز هست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1662

به "خرس مشهور دنیای بچه ها با اشعار جدید به بازار کتاب آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرس مشهور دنیای بچه ها با اشعار جدید به بازار کتاب آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید