خبرنگاران 60 هزار نفر در واحدهای فناوری کشور شاغل هستند

به گزارش مجله کارنیکان، اردبیل-خبرنگاران- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:60 هزار نفر در واحدهای فناوری کشور شاغل هستند و با افزایش این واحدها میزان فرصت های شغلی نیز افزایش خواهد یافت.

خبرنگاران 60 هزار نفر در واحدهای فناوری کشور شاغل هستند

به گزارش خبرنگاران، غلامحسین رحیمی رورز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر 43 پارک و 200 مرکز رشد در کشور فعال است که میزان گردش مالی آنها 15هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه دولت حمایت ویژه ای از واحدهای فناور کرده است، افزود: برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان دولت تسهیلات کم بهره ارایه می دهد که با راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی قابل تحقق است.

رحیمی با اشاره به اجرای عملیات اجرایی سایت پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار داشت: 520 میلیارد ریال برای آماده سازی سایت و یک هزار و 10 میلیارد ریال هم برای سرای نوآوی اختصاص داده می شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره راه اندای دانشگاه صعتی در اردبیل افزود: این دانشگاه در قالب پردیس در دانشگاه محقق فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: وزارت علوم بدنبال توسعه کمی دانشگاه ها نیست و باید کارکرد دانشگاه ها به سمت کارآفرینی پیش رود.

رحیمی اظهار داشت: وجود دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی استان، ظرفیت خوبی را برای آموزش عالی ایجاد کرده و احداث دانشگاه جدید از جمله دانشگاه صنعتی توجیه ندارد.

وی افزود: مقرراست یک پردیس بزرگ فنی و مهندسی در دانشگاه محقق ایجاد شود و به دنبال تجهیز کامل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه هستیم تا این آزمایشگاه در آینده نزدیک به سراسر کشور خدمات ارائه کند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دنبال کیفی سازی دانشگاه ها هستیم، اضافه کرد: اولین اثر بخشی دانشگاه محقق اردبیلی باید در سطح استان اردبیل باشد و این دانشگاه باید در سطح کشور هم نقش پذیری داشته باشد.

رحیمی اضافه کرد: توسعه مراکز رشد، ساماندهی موسسات آموزش عالی، توسعه پردیس های علم و فناوری و هسته های فناوری از سیاست های وزارت علوم در شرایط فعلی است.

وی بیان داشت: با وجود کارخانه های متعدد، بستر مناسب برای کشاورزی در اردبیل و همچنین تولید گسترده عسل در این منطقه، ضروری است حرکت های فناورانه با استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری این استان افزایش یابد.

رحیمی اظهار داشت: محصولات خوبی در شرکت های دانش بنیان تولید شده که امید است این محصولات تجاری سازی شده و به کشور های دیگر صادر شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1118

به "خبرنگاران 60 هزار نفر در واحدهای فناوری کشور شاغل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 60 هزار نفر در واحدهای فناوری کشور شاغل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید