خبرنگاران سنندج میزبان جام باشگاەهای کشتی فرنگی دنیا می گردد

به گزارش مجله کارنیکان، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان گفت کە با موافقت فدراسیون کشتی، سالن 6 هزار نفری مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج آذر سال جاری میزبان مساقبات کشتی فرنگی جام باشگاەهای دنیا خواهد بود.

خبرنگاران سنندج میزبان جام باشگاەهای کشتی فرنگی دنیا می گردد

بهمن مرادنیا روز یکشنبه در ملاقات رییس سازمان لیگ کشتی توافق کردند کە جام باشگاەهای کشتی فرنگی دنیا در سالن 6 هزار نفری سنندج برگزار گردد.

وی با بیان اینکە برگزاری مسابقات ملی و بین المللی فرصتی برای استان و کشف استعدادهای نوین در رشتە های مختلف ورزشی است، افزود: احداث سالن ورزشی 6 هزار نفری سنندج با هدف توسعە ورزش استان صورت گرفتە و ما با همە توان از برگزاری این مسابقات حمایت می کنیم.

استاندار کردستان با اعلام اینکە علاقمند بە حضور یک تیم کشتی از کردستان در این دورە از مسابقات هستیم از مربی نام آشنای کشتی فرنگی ایران و دنیا جمشید خیرآبادی خواست یک تیم کشتی قوی از استان برای این مسابقات آمادە کند.

مرادنیا افزود: برای توسعە ورزش استان و رشد جوانان کردستانی در رشته های گوناگون کوشش خواهیم کرد اعتبارات مورد احتیاج آن را تامین کنیم.

رییس سازمان لیگ کشتی نیز در این جلسه گفت: قرار است سال جاری ایران میزبان هفتمین دوره مسابقات لیگ دنیای کشتی باشد و این رویداد در آذر ماه برگزار می گردد.

عبدالمهدی نصیرزاده افزود: استان های زیادی تقاضای میزبانی این مسابقات را داده اند اما سیاست ما واگذاری این میزبانی به استانی مانند کردستان است که کمتر توسعه یافته تر است.

وی با بیان اینکه این میزبانی باعث توسعه یافتگی استان خواهد شد، یادآور شد: عامل دیگری که ما را ترغیب به این کار می نماید، وجود و فعالیت افراد شناخته شده ای از کردستان در این رشته ورزشی است.

رییس سازمان لیگ کشتی وجود سالن 6 هزار نفری سنندج را از دیگر عوامل انتخاب کردستان برای برگزاری این مسابقات دانست و گفت: یکی از چالش های ما در این سالن نبود جا برای گرم کردن ورزشکاران است که باید چاره ای برای آن اندیشیده گردد.

نصیرزاده افزود: انتظار داریم تیمی از کردستان نیز در مسابقات لیگ دنیای کشتی حضور داشته باشد تا تماشاگران بیشتری به دیدن رقابت ها بیایند.

وی با بیان اینکه تشکیل چنین تیمی احتیاجمند حمایت اقتصادی است، گفت: فدراسیون 10 میلیارد ریال برای ایجاد چنین تیمی به کردستان یاری می نماید ضمن اینکه حق ورودی به لیگ نیز دریافت نخواهد شد.

ریس سازمان لیگ کشتی از برنامه ریزی برای پخش مستقیم رقابت های کشتی دنیای اطلاع داد و یادآورشد: این رقابت ها تنها رویدادی در سال 202 است که میزبانی آن به ایران واگذار شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 868

به "خبرنگاران سنندج میزبان جام باشگاەهای کشتی فرنگی دنیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سنندج میزبان جام باشگاەهای کشتی فرنگی دنیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید