حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره فرهنگ و هنر اسلامی مالزی

به گزارش مجله کارنیکان، 14 هنرمند ایرانی در حوزه صنایع دستی در رشته های پارچه بافی، رودوزی های سنتی، سوزن دوزی بلوچ، زیورآلات سنتی و پارچه قلمکار در چهارمین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی که مالزی گشایش یافت، شرکت کردند.

حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره فرهنگ و هنر اسلامی مالزی

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، پویا محمودیان - مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور - درباره برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی در مالزی گفت: این جشنواره با شعار اصلی منسوجات باشکوه دنیا اسلام از 11 آذرماه به مدت 10 روز در کشور مالزی برگزار می گردد. کشورهای شرکت نماینده در این جشنواره نیز علاوه بر صنایع فرهنگی دستی، پوشاک و بافته ها مختلف سنتی و اسلامی را در غرفه های خود عرضه می نمایند.

او ادامه داد: این جشنواره با همکاری معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در ادامه جلسات کارشناسی میان معاونت صنایع دستی و مجری فستیوال یادشده و علاقه مندی دو طرف در زمینه گسترش همکاری ها در حوزه نساجی و طراحی مد و لباس در دستور کار نهاده شد که با همراهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اعزام 14 نفر از هنرمندان ایرانی در حوزه صنایع دستی، هنرهای تجسمی و موسیقی در کنار نمایندگان کشورهای مختلف در سه بخش برگزار می گردد.

محمودیان تاکید نمود: آیین گشایش این جشنواره با حضور مرضیه افخم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی و علی محمد سابقی، رایزن فرهنگی کشور در کوالالامپور در کنار 14 هنرمند از ایران برگزار گردید.

وی در معرفی بخش های مختلف این جشنواره، شرح داد: در یک بخش از این نمایشگاه 12 مجموعه از آثار هنری و صنایع دستی در معرض دید عموم واقع شده است. در بخش دیگر این نمایشگاه 70 غرفه میزبان صنایع دستی، منسوجات و آثار هنری شرکت نمایندگان است و برنامه های فرهنگی از جمله موسیقی سنتی و اسلامی نیز در حاشیه آن اجرا می گردد.

مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: در این دوره از جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر اسلامی، 100 شرکت نماینده از کشورهای ایران، مالزی، عمان، ازبکستان، کویت، برونئی، اندونزی، عربستان، چین، بنگلادش، ترکیه و تونس حضور دارند. همچنین جمهوری اسلامی ایران برای چهارمین دوره است که در این جشنواره فرهنگی هنری حاضر می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 368

به "حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره فرهنگ و هنر اسلامی مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره فرهنگ و هنر اسلامی مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید