جمهوری آذربایجان: آمریکا باید از یک اشتباه تاریخی پرهیز کند

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، در میانه انتشار اخباری دال بر قصد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در جریان جنگ جهانی اول، حکمت حاجی اف معاون رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز آدینه از ایالات متحده خواست تا از ارتکاب به این اشتباه تاریخی پرهیز کند.

جمهوری آذربایجان: آمریکا باید از یک اشتباه تاریخی پرهیز کند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

حاجی اف در مصاحبه با رسانه های جمهوری آذربایجان گفت که دولت باکو همیشه با طرح ها برای به رسمیت شناختن این ادعای جعلی ارامنه مخالفت نموده است.

به گفته این مقام جمهوری آذربایجان، به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه تاریخ را از واقعیات محروم خواهد نمود و اینکه این موضوع باید توسط مورخان و نه سیاستمداران تحلیل و موشکافی گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: در صورت به رسمیت شناختن این ادعاها، جمهوری آذربایجان به شدت آن را رد خواهد نمود.

حاجی اف همچنین تأکید کرد: همانطور که رئیس جمهور الهام علی اف بیان نمود، هر گامی علیه ترکیه گامی علیه جمهوری آذربایجان خواهد بود.

لازم به ذکر است، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده شامگاه آدینه در مصاحبهی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود بیان کرد که میخواهد کشتار دسته جمعی ارامنه ساکن در امپراتوری عثمانی در خلال جنگ جهانی اول را به منزله یک نسل کشی به رسمیت بشناسد.

در همین ارتباط، جولینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در مصاحبه با خبرنگاران بدون اشاره به جزئیات بیشتر بیان کرد که در خصوص بحث نسل کشی در ارامنه، امروز (شنبه) یک اعلامیه صادر خواهد شد.

بدین ترتیب، بایدن نخستین رئیس جمهور آمریکا است که کشتار 1.5 میلیون ارمنی در خلال جنگ جهانی اول (1917-1915) در امپراتوری عثمانی را به منزله نسل کشی به رسمیت می شناسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1711

به "جمهوری آذربایجان: آمریکا باید از یک اشتباه تاریخی پرهیز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری آذربایجان: آمریکا باید از یک اشتباه تاریخی پرهیز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید